Головна » Зарубіжна література |
Мета. Познайомити учнів з життям і творчістю Паоло Коельо як представника постмодернізму, поглибити знання учнів про модернізм як літературну течію, формувати навички ідейно-художнього аналізу твору, вдосконалювати навички визначати роль системи образів у розкритті ідейного змісту твору; розвивати логічне мислення; виховувати повагу до духовних цінностей людства. Обладнання. Ілюстративний матеріал із зображенням семи чудес світу, портрет письменника
Хід уроку. І. Підготовка до сприйняття нового матеріалу На дошці — портрет письменника
Вступне слово вчителя Сім чудес світу — це намагання людей зрозуміти будову Всесвіту, розгадати таємниці життя, бажання проникнути у ці таємниці. За допомогою вони зверталися до чорної магії, до алхімії і до Бога. Серед семи чудес світу одне — найтаємничіше і найзагадковіше. Яке, на вашу думку, чудо викликає найбільше зацікавлення? (Відповіді учнів). Дійсно, найдивовижніше чудо — піраміди в Єгипті. Люди упродовж багатьох віків вірили, що там заховані скарби. А ще — що там зберігаються скарби людської душі. Що це за скарби, намагався розгадати один із найвідоміших письменників нашого часу Паоло Коельо.
ІІ. Оголошення теми, завдань і проблеми уроку Словникова робота: Що таке істина? Моральний ідеал, справедливість (книжне). Завдання уроку: Учні повинні поглибити знання про літературу постмодернізму, про життєвий і творчий шлях письменника Паоло Коельо, зрозуміти ідейний зміст казки-притчі «Алхімік», визначити роль системи образів у розкритті ідейного змісту твору. Проблемне питання уроку: Чи варто було Сантьяго вирушати у небезпечну подорож, щоб кінець кінцем повернутися на попереднє місце? ІІІ. Актуалізація опорних знань Повторення теоретичних понять Що таке постмодернізм? (Цілісний, багатозначний, динамічний, залежний від соціальних і національних особливостей комплекс мистецьких, філософських, науково-теоретичних уявлень. Твір П. Коельо відповідає цим ознакам). ІV. Формування знань, умінь і навичок. Повідомлення учнів Життєвий і творчий шлях Паоло Коельо. Девізом життя Паоло були слова: секрет життя в тім, щоб сім разів упасти. Але вісім разів піднятися. Його життя — це падіння і підйоми. Але підйомів було більше. Народився Паоло Коельо в Бразилії, у м. Ріо-де-Жанейро в сім’ї інженера в1947р. Ще в дитинстві мріяв стати письменником, але в 60-ті роки в Бразилії мистецтво було заборонено воєнною диктатурою — художників і письменників переслідували як злочинців. За відмову стати інженером 17-річний Паоло був поміщений батьками у психіатричну лікарню. І лише через три роки його випустили. Досвід і переживання цих трьох років майстерно описав у романі «Вероніка вирішує померти». Вступив на юридичний факультет. Але покинув через 4 роки навчання. Стає композитором, пише пісні. Хіпі, журналіст, рок-зірка, актор, драматург, театральний директор, телевізійний продюсер — таке буремне життя письменника закінчилося у 1982 році під час його поїздки в Європу. В Дахау, а потім в Амстердамі у Паоло відбулася містична зустріч з «j», його новим наставником, який переконав його пройти по Дорозі в Сантьяго — шляхом середньовічних паломників із Франції до іспанського міста Сантьяго – де – Компостелла. Паоло здійснив це паломництво у 1986 році. Воно стало поштовхом до творчості і невичерпним джерелом сюжетів для книг. А ще, перебуваючи в Амстердамі, потрапив до католицького ордену RАМ, де навчився розуміти мову знаків і прикмет. Тому в його книгах часто йдеться про те, що чудеса трапляються в житті звичайних людей. 1987 року виходить з друку «Алхімік». Ця книга принесла Коельо не тільки світову славу, але й отримала статус сучасної класики. Про неї ми і будемо сьогодні говорити. Творчість Паоло Коельо Найвідоміші твори письменника: «Щоденник мага» (1987 р.) «Бріда» (1990 р.) «П’ята гора» (1996 р.) «Книга Воїна світла» (1997 р.) «Вероніка вирішує померти» (1998 р.) «Одинадцять хвилин» (2003 р.) «Заїр» (2005 р.) «Відьма із Портобелло» 92007 р.) «Переможець залишається сам» (2009 р.) Цікаві факти про Паоло Коельо Його книги перекладені на 67 мов і видані у 150 країнах світу. Слово вчителя А тепер разом із Паоло Коельо і героєм його книги Сантьяго ми відправляємося на пошуки істини. Наш урок — це урок-мандрівка. Під час мандрівки у нас буде працювати п’ять груп, які будуть «збирати істини» під час кожної зупинки; це допоможе головному герою знайти скарби. Пункт відправлення — зруйнована церква. Що вона символізує? (Забуті моральні християнські цінності). Бесіда Із якою метою Сантьяго йде в Тариф? (У Біблії сказано: віддай десяту частину свого прибутку Богові. Значить, люди повинні йти за Богом).
Бесіда Чому Сантьяго змушений працювати у Продавця кришталю? Хто він насправді? Третя зупинка — пустеля Сахара Бесіда Чи випадкова зустріч Сантьяго і Англійця? Що дала вона хлопцеві? Четверта зупинка оаза Ель-Фаюм Бесіда Що означає оаза? (Відпочинок, відшукане щастя) П’ята зупинка — табір Блакитних Вершників. Бесіда Яку роль відіграє зустріч Сантьяго з Блакитними Вершниками? (Це Воїни світла, які випробовують людину на шляху до пірамід) Інсценізація уривка. Розмова Сантьяго з пустелею, з вітром, із сонцем. Хто допоміг Сантьяго в останньому випробуванні? Асоціативний кущ.
Висновок: Піраміди —це Божий храм, де зберігаються скарби душі людської Де Алхімік порадив Сантьяго шукати скарби? (Там, де заплаче серце). А де може заплакати серце? ( У пункті відправлення — на батьківщині). Давайте складемо маршрут подорожі Сантьяго, а заодно і композиційну схему твору. Складання маршруту подорожі
Бесіда Чому саме з ризниці виросло дерево, під яким знайшов скарби Сантьяго? (У ризниці зберігається церковна Біблія. Саме в ній зібрані духовні цінності людства. Найдорожчий скарб — це моральні цінності). Висновки експертних груп 1-а група: Пообіцяти те, чим не володієш, — значить ризикувати самим правом на володіння. 2-а група: Ніколи не відмовляйся від своєї мрії. Дотримуйся знаків. 3-я група: Усі ми частинки Світової душі 4-а група: Любов — це сила, яка трансформує і вдосконалює Світову душу. будь-яку карту із колоди, прослідкуй політ яструба в небі — неодмінно відшукаєш зв'язок із тим, чим живеш у цю хвилину. Зло не в тому, що входить у вуста людини, а в тому, що виходить із них. 5-а група: Люди більше мріють про повернення, ніж про від’їзд. Вирішення проблемного питання: Чи варто було Сантьяго вирушати у небезпечну подорож? Відповіді учнів. (Варто, бо він зрозумів, що саме в Біблії зосереджено духовні скарби людства. Він зрозумів істину життя, дізнався про рецепти Філософського каменю і Еліксиру життя) Визначення ролі системи образів у розкритті ідейного змісту твору. Висновок про систему образів: Якщо людина чогось дуже сильно прагне, увесь Всесвіт приходить їй на допомогу. Слово вчителя Наша мандрівка завершена. Ми правильно зрозуміли приховану мораль твору. Паоло Коельо обіцяв нам допомогти пізнати істину життя головного героя Сантьяго. Ми її пізнали. У кожного буде своя істина і свій шлях до неї. Якщо людина йде по життю з любов’ю в серці і молитвою на вустах, вона обов’язково її знайде. Так говорить письменник. Він пізнав свій шлях до Своєї істини. Він допоможе і нам. Читайте твори Паоло Коельо і збагачуйте свої серця, шукайте свій Філософський камінь.
V. Підсумки уроку Чи здійснилися ваші очікувані результати?
VІ. Рефлексія Оцініть свій психічний стан: після цього уроку я зрозумів…
VІІ. Домашнє завдання Підготувати усні повідомлення: «Мій шлях до Пірамід», «Моя істина через призму істини Сантьяго».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |