Головна » Зарубіжна література |
Мета: зацікавити учнів особистістю Лі Бо; ознайомити їх із творчістю поета; розкрити своєрідність лірики поезії; розвивати уявлення про тісний зв’язок людини із природою, всесвітом, розвивати творчі здібності школярів та вміння коментувати та аналізувати поезію; виховувати любов до природи, до прекрасного. Обладнання: виставка фотографій з зображенням природи, пам’яток мистецтва Китаю; портрет Лі Бо; вірші поета, ілюстрації до них. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Прагнення Неба ви, певно, збагнули обоє, У світі людському є потреба у гарних віршах Бо Цзюй « Після читання Лі Бо, Ду Фу»
І. Слово вчителя - Діти, життя людини тісно пов’язане з світом природи. Воно проходить паралельно, незалежно від нашого настрою, часу, епохи. Ці два поняття нероздільні, вічні. Збагнути їхній світ, відчути гармонію зі Всесвітом допоможе нам поезія китайського поета Лі Бо, про якого його сучасники говорили, що він « безсмертний, скинутий з небес.». Цим самим у цьому виразі відбилося уявлення давніх китайців про небесне походження його поезії. Вдома ви опрацьовували статтю підручника про життя і творчість Лі Бо, ознайомлювалися з своєрідністю його лірики. Це було, для переважної більшості з вас, випереджувально-індивідуальним завданням. Тож давайте проведемо рольову гру «Інтерв’ю з поетом Лі Бо». Кожен з вас побуває в ролі і журналіста, і поета. Будь ласка, журналісти і поете, дотримуйтесь правил піднятої руки, толерантності, задавайте запитання, щоб зрозуміли, чому життя Лі Бо – ідеал служіння мистецтву й істині. Скажіть, будь ласка, як вас називали сучасники і чому?
ІІ. Актуалізація знань Діти, ви були уважними, показали хороші знання з творчісті Лі Бо, тому на основі почутого складіть гроно до життєвого і творчого шляху поета. Відкрийте, будь ласка, зошити, запишіть дату і складіть гроно, яке згодом перевіримо.
Перевірка складеного грона учнями.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. ( На дошці завчасно записана тема уроку і епіграф) Діти, подивіться, будь ласка, на тему уроку і епіграф. Прочитайте і поясніть, яке відношення має епіграф до теми нашого уроку, розкрийте його суть. ( Відповіді учнів).
ІV. Робота над аналізом вірша. Бесіда за запитаннями В чому виявляється психологічний паралелізм у поезії? ( Сумний осінній пейзаж підсилює настрій героя)
Подивіться, будь ласка, на гроно «Світ людини» і «Світ природи». Скажіть, за яким принципом збудований цей вірш? ( За принципом паралелізму: опис природи: сумний осінній пейзаж передує відтворенню стану людської душі сум за тим, кого немає рядом з ліричним героєм)
V. Робота над віршем «Печаль на яшмовому ганку». ( Пропоную учням самостійно прочитати вірш) Бесіда за запитаннями. Чи знаєте ви значення слова яшма?
А знаєте ви, що таке елегія? Якщо – ні, то звернімося до літературознавчого словника на сторінці 379 підручника
VІ. Робота з підручником. ( Елегія – ліричний вірш, у якому виражені настрої журби, смутку, меланхолії, що породжені соціальною несправедливістю, особистим горем) VІІ. Використовуючи прийом «Мікрофон», проводжу бесіду з висловлювання учнями думок щодо творчості Лі Бо Поясніть, чому творчість Лі Бо вважається вершиною світової лірики?
VІІІ. Підсумок уроку Використання прийому «Незакінчене речення» На уроці для мене найважливішим відкриттям було… я відчув…
ІХ. Домашнє завдання Опрацювати матеріал підручника про життя і творчітсь Ду Фу ( стор.179-181, автор Н.Півнюк та інші)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |