Головна » Зарубіжна література

О. С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Виразне читання оригіналу

Ціль. Допомогти учням глибше усвідомити зміст і художню довершеність  пушкінської поезії через виразне читання. Формувати навички виразного, вдумливого читання віршів, уміння виявляти емоції, акторські здібності.       Розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, слухове сприймання, читання з  обличчя. Працювати над темпом, паузою, інтонацією, логічним  наголосом, орфоепією. Контролювати звуки З-С. Виховувати любов до художнього слова, естетичний смак.

Обладнання: підручник, портрет О.С.Пушкіна,  уривок із мультфільму «Казка про рибака та рибку»,  малюнки дітей.

Теорія літератури:літературна казка,народна казка,оригінал.

Тип уроку:урок закріплення  вивченого матеріалу.

Хід уроку

Організаційний момент

Здороваються.
Здача рапорту. Діти сідають.  Контрольний звук З-С.

Актуалізація опорних знань

Бесіда:

Кого ви бачите на екрані? (Показати портрет поета. Це Олександр Сергійович Пушкін, російський поет).(за екраном)
Що він писав? ( Він писав вірші і казки)(з перешкодою)
Казки Пушкін полюбив з дитинства. Хто йму їх розповідав? (Розповідала казки його няня – Орина Родіонівна. )(з лиця)
Так, діти. І коли Пушкін виріс і став поетом, він продовжував захоплюватись казками і сам почав їх писати. Чим казкиПушкіна відрізняються від народних? ( Вони написані віршами).
Так, казки Пушкіна написані прекрасними, досконалими віршами, які перетворюють казковий світ на справжню поезію. Які казки називаються літературними? (літературні казки  мають автора) (з лиця)
Яке було домашнє завдання на цей урок? ( Виразночитати вступу до поеми «Руслан і Людмила», вивчити уривок за бажанням)

Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ви будете виразно читати вступ до поеми «Руслан і Людмила»у підручнику, розповідати  уривок напам’ять, презентувати свої малюнки. (слухозорово)

Робота над темою

Слово вчителя:

Краса поезії найбільше відчувається, коли вірші читаються вголос, коли читець уявляє те, про що він говорить, і вміє засобами виразного читання передати почуття автора та свої власні. Отже, вступ до поеми необхідно читати не поспішаючи,голосно,  з деякою урочистістю, не забуваючи, що це казка. Необхідно паузами відділяти казкові картини, що змальовані автором, логічним наголосом виділяти важливі слова.

Писав Пушкін на якій мові? (На російській) Ми знаємо російську мову, тому будемо читатимовою оригіналу, тобто на тій мові, на якій написано твір. А перед тим згадаємо деякі застарілі слова, тобто проведемо словникову роботу. (слухозорово)

Словникова робота(на рос. мові; діти читають на дошці або у зошитах):Лукоморье – изгиб морского берега в форме лука(за екраном)

златая – золотая(з лиця)

на неведомых – на незнакомых(слухозорово)

дол – долина(з лиця)

виденья – когда видим фантастических, сказочных героев(слухозорово)

брег – берег(за екраном);      витязь – воин(з перешкодою);

чредой – по очереди, один за одним;

пленяет – берёт в плен(з перешкодою)

злато – золото(з лиця)

чахнет – худеет, теряет силу(за екраном)

Зараз я прочитаю вступ. У текст дивляться Микита, Ваня, Сашко, Денис і Ксюша) Інші дивляться на мене.
Зараз будемо читати ланцюжком по реченню до крапки з комою. Будьте уважні: один починає, другий продовжує. Починай, Сашко.
Конкурс читців.Виразне читання дітьми уривків на пам’ять. Нагородження кращого читця грамотою.

Закріплення матеріалу

Просмотр уривку з мультфільму «Казка про рибака та рибку».
Бесіда:Назвіть героїв, які  населяютьЛукомор’є ( кот учёний, леший, русалка, тридцять витязй, королевич, богатырь, колдун, царевна, бурыйволк, Баба Яга, царьКащей)

    3.  Презентація  малюнків: Який  уривок відповідає цьому малюнку? Розкажи напам’ять. Нагородження кращого художника грамотою.

Домашнє завдання.

Прочитати  казку Андерсена «Соловейко» на стор. 82-91.

Підбиття підсумків.


Теги: Воронкіна Л.І., Пушкін
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 241/8


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar