Головна » Зарубіжна література

О.С. Пушкін - видатний російський поет, шанувальник народної казки

Ціль.  Ознайомити з поняттям «літературна казка», життям і творчістю О.С.Пушкіна -  видатного   російського  поета, шанувальника народної  казки.  Формувати навички  самостійного і виразного читання,  відповідати на запитання, розширювати кругозір учнів. Розвивати зв’язне мовлення, слухове сприймання, читання з обличчя. Працювати  над вимовою, паузою, інтонацією, словесним наголосом, орфоепією. Розширювати словниковий запас. Контролювати звуки З-Д. Виховувати інтерес до поета, естетичний смак, любов до художньої літератури.

Обладнання: підручник, портрет О.С. Пушкіна, збірки його казок, ілюстрації

          до них.

Теорія літератури: літературна казка, прозовий та віршований твори.

Тип урока: урок засвоєння нового матеріалу.

Хід уроку

Організаційний момент

Здороваются (перевірка слухового сприймання, читання з обличчя), сідають.Перевірка апаратів, контрольнихзвуківЗ-Д.

Оголошення теми тамети уроку

Сьогодні ми будемо говорити, читати і відповідати на запитання про видатного російського поета О.С. Пушкіна, який був шанувальником народної казки (показ портрету О.С.Пушкіна).

Актуалізація опорних знань

Бесіда. (У разі необхідності, учні можуть користуватись літературним словником у підручнику, або у зошиті.)

Який твір називається казкою?(читання з обличчя)
Які казки називають народними? (читання з обличчя з перешкодою)
Казки яких народів ми читали? (За екраном: німецькі, японські, індійські)

Сприйняття й засвоєння нового матеріалу

Слово вчителя

Знайомство з новим письменником, новим твором схоже на невелику подорож до іншої країни. Отже, наша подорож – до Росії. (Показ на карті світу країни Росії, столиці – Москва)

Читання вчителем статті підручника про дитячі роки О.С. Пушкіна на с.65-66
Читання учнями статті підручника про дитячі роки О.С. Пушкіна (про себе і вголос, читання уривків)
Бесіда за запитаннями

Коли і де народився О.С.Пушкін?(За екраном)
Як маленький Сашко захопився  літературою?(Читання з обличчя)
Коли майбутній письменник познайомився з російським фольклором?(Читання з обличчя)
Згадайте, що таке фольклор?(За екраном)
Хто  прищепив Пушкіну любов до російської народної казки? (Читання з обличчя)

Слово вчителя (продовження)

З дитинства залюблений у російський фольклор, Пушкін зберігав інтерес до нього впродовж усього життя. В основу своїх казок   Пушкін поклав народні казки. Казки Пушкіна відрізняються від народних тим, що вони написані прекрасними віршами. Це зразок літературної казки.

Словникова робота

літературна казка– казка, що написана письменником (автором).

Закріплення знань, умінь і навичок

Показ книжки казок  О.С.Пушкіна та ілюстрацій до них. (Вчитель читає уривки з казок; діти слухають і говорять, із якої казки цей уривок, або про кого ця казка)

Домашнє завдання

Подивитись фільм «Руслан і Людмила», інші казки (мультфільми) Пушкіна.

Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна гра «Мікрофон»  Дітям пропонується закінчити речення про діяльність на уроці і що було цікаво.

На уроці  ми…

Було цікаво… (слухати розповідь.., читати про…, розглядати картинки до…)


Теги: Воронкіна Л.І., Пушкін
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 178/6


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar