Головна » Зарубіжна література

О. С. Пушкін - великий російський поет. Жанрово-тематичне розмаїття лірики Пушкіна. Аналіз вірша „До моря…”

Мета: дослідити основні етапи життєвого і творчого шляху О.С.Пушкіна, показати його значення для розвитку російської літератури, розкрити жанрово-тематичне розмаїття його лірики, проаналізувати вірш « До моря…»; формувати вміння самостійно працювати з додатковою літературою та узагальнювати зібраний матеріал;  розвивати образне, асоціативне, логічне мислення, навички дослідницької роботи, виразного читання, а також індивідуальні творчі здібності в процесі створення проекту; виховувати інтерес до мистецтва слова, моральні якості учнів.

Обладнання: тексти поезії « До моря..» та аудіозапис, сигнальні картки, емблема телестудії, кінофільм «Пушкін. Остання дуель», мікрофон, комп’ютер, слайди.

Тип уроку: сприйняття й усвідомлення навчального матеріалу.

Вид: урок-телепередача « Віртуальний світ» з елементами навчального проектування.

Методи та прийом: метод проекту, робота в групах, бесіда, розповідь, прийом

 « Займи позицію», рольова гра « Зустріч із поетом», рефлексія « Барометр настрою», дослідницький метод, прийом «Незакінчене речення» та «Мікрофон»

Випереджальні завдання:

1. Дослідити життєвий шлях О.С.Пушкіна.

2. Розглянути літературний шлях поета та визначити періоди його творчої спадщини.

3. Підготувати гру « Зустріч із героєм».

4.Скласти звіт опрацьованого матеріалу (проект «Віртуальний музей О.С.Пушкіна»)

Очікуванні результати:

Після уроку учні зможуть:

1. Розповідати про життєвий і творчий шлях О.С.Пушкіна.

2. Виразно читати та аналізувати поезію О.Пушкіна « До моря…»

3. Визначати жанрово-тематичне розмаїття лірики поета.

 

Тема проекту: Дослідження життєвого та творчого шляху О.С.Пушкіна

Мета проекту: дослідити життєвий та творчий шлях поета.

Тип проекту: груповий.

Кінцевий результат: міні-проект « Віртуальний музей О.С.Пушкіна»

Завдання проекту:

1. Дослідити етапи життєвого шляху О.С.Пушкіна.

2. Визначити періоди  творчої спадщини.

 

                                                                                               Пушкін – найвищий зразок поета-патріота

                                                                                                                                            М..Рильський

                                                              Хід уроку

І. Організаційний момент.

 1. Рефлексія « Барометр настрою».

( Визначення настрою учнів на початку уроку.)

ІІ. Підготовка до сприйняття навчального матеріалу.

 1. Вступне слово вчителя.

- Для роботи на уроці  ви заздалегідь були об'єднанні у групи. Одна із груп виконувала випереджальне завдання, готуючи звіт зібраного матеріалу. І сьогодні учасники представлять  результати своїх досліджень. Також були індивідуальні завдання.

  Урок сьогодні пройде в незвичній формі. По-перше, у нас гості, по-друге, він відрізняється від попередніх уроків. Всі ви любите дивитися телепередачі. І, напевно, знаєте, що створюють їх люди різних професій: оператори, журналісти, диктори, звукооператори, редактори, ведучі телевізійних програм і т.д.

  Уявімо, що ми працюємо над створенням однієї такої телевізійної програми, яка  називається « Віртуальний світ».(Слайд №1)

                                                 

Для створення цієї програми нам потрібні редактори, журналісти, диктор, оператор, ведуча, телеглядачі.

( Учитель представляє учасників програми.)

 Звичайно, є багато студій: « Інтер », «1+1», а ми з вами будемо працювати на студії « Росія».( Слайд №2).

 

- Чому саме ця телестудія? Тому що вона названа на честь країни, в якій народився великий російський поет – О.С.Пушкін ( Слайд № 3).

                                                    

Ця країна дала світові геніального російського поета, що виступав практично в усіх жанрах поезії, прози, драматургії, про якого на батьківщині з гордістю говорять:

« Пушкін – це наше все.», « Пушкін – це початок усіх починань.»

ІІІ. Оголошення теми, мети й завдань, епіграфа уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Ведуча

- Отже, тема нашої телепередачі така: « О.С.Пушкін – великий російський поет. Жанрово-тематичне розмаїття лірики Пушкіна. Аналіз вірша « До моря…».

(Слайд №4)                                  

 

( Учні записують тему уроку в зошити; вчитель зачитує епіграф уроку.)

 Сьогодні ми будемо знайомитися з Пушкіним як людиною, з його життям, долею

 і, осягаючи його творчість, спробуємо визначити загальнолюдський зміст його поезії, проникнути в таємниці пушкінської лірики, а також з'ясувати художнє багатство її.

О.С. Пушкін! Це сонячне ім'я супроводжує нас усе життя. Ми вперше чуємо його в ранньому дитинстві та, ще не вміючи читати, вже повторюємо напам'ять зі слів матері: «Вітер по морю гуляє і кораблик підганяє…» Світ пушкінських казок живе з нами і пізніше, у шкільні роки. Давайте пригадаємо кілька рядків із казок О.Пушкіна. ( Метод «Мікрофон».)

Орієнтовні відповіді учнів:

1. Казка про рибака і рибку.

2. Казка про Балду.

3. Казка про мертву царівну і сімох богатирів.

      А познайомитися з цією особистістю ми зможемо за допомогою проекту

« Віртуальний музей О.С.Пушкіна», що був створений учнями класу

(Слайд №5).                         

- Що означає слово « віртуальний»? Відповідь на це питання нам дасть редактор нашої програми.

Віртуальний – ( від лат. virtualis – « дужий», «здатний»)- переміщення.     

  Віртуальний музей складається із двох великих залів та розташованими в них експонатами. Інформація для відвідувачів, тобто нас, буде подаватися через розповідь екскурсоводів.

( Учитель представляє екскурсоводів.)

 

ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.

Розповідь екскурсовода з першої зали про життєвий шлях О.С.Пушкіна.                                 

Завдання телеглядачам:

Скласти «ланцюжок» подій, що відбувалися у житті О.С.Пушкіна.

Завдання редактору  та журналістам:

Скласти «психологічний» портрет О.С.Пушкіна( протягом усієї екскурсії.)

- 26 травня ( за ст. стилем) 6 червня 1799р. в Москві на Німецькій вулиці у відставного майора Сергія Львовича Пушкіна та дружини його Надії Осипівни народився син Олександр. Так записано в метричній церковній книзі – це перший документ, пов'язаний із життям великого поета.

 

 ( Слайд № 6 )             

   Рід Пушкіних належав до старовинного дворянського роду, що брав свій початок у ХІІІ ст.

   Батько поета, Сергій Львович Пушкін знав французьку мову, мав велику бібліотеку, сам писав вірші, любив театр, музику

(Слайд №7)              

   Мати Пушкіна, Надія Осипівна, онука знаменитого Абрама Петровича Ганнібала, хрещеника й вихованця Петра І . Вона була гарною жінкою, але мала характер з

 

різкою зміною настрою: то гнівалась, та так, що не тільки слуги, але й діти і чоловік намагалися не потрапляти на очі; то впадала в чорну меланхолію; то раптом знову ставала лагідною. Любимцем матері був молодший син Лев. Олександр часто дратував її. Матір дратувало все: впертість хлопчика, звичка гризти нігті, а головне, його несхожість на інших дітей.

( Слайд № 8 )        

  Але були дві жінки у сім'ї Пушкіних, які дали Олександрові ту теплоту, любов, ласку, що так не вистачало їх від матері. Це няня Орина Родіонівна, що була кріпосною селянкою графа Ф.А.Апраксіна. Справжнє ім'я її – Ірина Родіонівна.  

      Вона народилася 10 квітня 1758р. У сім'ї Яковлєвих було 7 дітей. У 1781р., коли Орині Родіонівні виповнилося 23р., вона вийшла заміж за кріпака із села Кобріна. Це село належало діду О.С.Пушкіна по матері, Осипу Абрамовичу Ганнібалу. Так Орина Родіонівна стала кріпачкою нащадків Ганнібала. Народила чотирьох дітей: двох доньок і двох синів. Сім'я Пушкіних подарувала Орині Родіонівні «вільну», але вона відмовилася від неї, залишилася жити у будинку Пушкіних. О. Пушкін дуже любив свою няню. Будучи вже дорослим, називав її мамою.(Слайд № 8)

   Іншою жінкою була Марія Олексіївна Ганнібал, бабуся Олександра. Вона дуже поважала Арину Родіонівну за її відповідальність, за виконання своїх обов’язків.

   Саме вони поспішали втішити, приласкати хлопчика, це вони розповідали йому казки, прищепили любов до УНТ.(Слайд №8).

   Марія Олексіївна навчила маленького Олександра читати і писати на російській мові, адже виховували хлопчика французькі гувернантки та гувернанти, які жили в будинку Пушкіних. Родина Пушкіних, як і більшість тогочасних аристократичних російських родин, розмовляла винятково французькою мовою. Російською тодішні

 

паничі розмовляли лише з прислугою або селянами.

  О. Пушкіна сильно цікавили розповіді про його предків. У сім'ї часто говорили про привезеного із далекої Африки маленького Абрама, якого Петро І викупив колись у турків, полюбив, дав дворянський чин і прізвище Ганнібал ( на честь знаменитого карфагенського полководця) й зробив одним із найученіших тоді людей.

( Слайд №9  )                    

        

   Коли Олександру було 12 років, батьки вирішили віддати сина на навчання до Царськосільського ліцею. Ліцей був розташований у Царському Селі. Пушкін про-

вів там 6 років, не покидаючи його ні на день.

 

(Слайд № 10)               

   Приміщення ліцею складалося з 4 поверхів. На 3 поверсі розміщувалася актова

зала, в якій 3 роки потому 15-річний Пушкін виразно читав на екзамені свої поезії    

 На 4 поверсі знаходилися кімнати ліцеїстів. Олександр жив у кімнаті № 14. Пізніше, будучи вже дорослим, О. Пушкін писав листи своїм друзям по ліцею і підписував їх « №14».

 

(Слайди №  11  )

 Найближчими друзями Пушкіна були: Іван Пущин, Вільгельм Кюхельбекер, Антон Дельвиг

( Слайд №12  )      

 

  Дух вільнодумства царював в « ліцейській республіці». Тут обговорювалися проблеми сучасності: деспотизм, рабство, воля, любов до батьківщини.

  31 травня 1817р. Пушкін закінчує ліцей. Після закінчення ліцею молодий поет переїжджає до Петербурга, сюди він був направлений на службу.

   Петербурзьке життя охопило О. Пушкіна. Він веселиться на світських балах, маскарадах, зустрічається з друзями, кожний вечір відвідує театр.

   Згодом, за свої вільнодумні вірші, поета відправляють на Південь. Період південного заслання тривав з 1820 по 1824 рр.: Катеринослав ( Дніпропетровськ, Кишинів, Одеса генерал Н.Н. Раєвський, який їхав через Катеринослав до Кавказьких гір на Мін.)

О.С.Пушкін захоплювався Дніпром. Одного разу покупався у річці і захворів на лихоманку. Його врятував еральні Води, а потім до Криму. Деякий час поет жив у сім'ї Раєвських.

 

( Слайд №13  )          

  У 1820р., попрощавшись із Раєвськими, Пушкін приїздить до Кишинева, а звідти, згодом, і до Одеси. Але тут розпочалися сутички з начальником, генералом-губер-

натором Новоросії графом М.С. Воронцовим. Він зненавидів молодого поета. Намагаючись звільнитись від Пушкіна, Воронцов писав доноси, наклепи в Петербург.

   Пушкіна звільнили з державної служби і відправили на заслання в маєток його матері -  в Михайлівське, під нагляд місцевої влади.

( Слайд № 14 )                 

  Заслання в село на невизначений термін, ізольований від друзів – все це створю-

вало поетові поганий настрій. Довгими зимовими вечорами Олександр Сергійович розмовляв зі своєю нянею. Вона розповідала йому казки. Тепер він їх записував. Пізніше сюжети казок лягли в основу його власних казок.

  У той час, коли Пушкін перебував у вимушеному усамітнені в Михайлівському, його друзі в Петербурзі та в Україні зчинили заколот, відомий в історії як повстання декабристів. Невдовзі цар Микола І, який жорстоко придушив це повстання, викликав поета до себе і запитав, як би він, Пушкін, поводився, коли б у пам’ятний день 14 грудня 1825 р. перебував у столиці. Поет чесно відповів, що був би серед своїх друзів-декабристів. Відвертість Пушкіна сподобалася царю. Він звільнив поета від « ув’язнення» в Михайлівському. Але до кінця свого життя

 

Олександр Сергійович був під наглядом ІІІ жандармського відділення на чолі з Бенкендорфом.

( Слайд №15  )                  

  Узимку 1829р. Пушкін познайомився з шістнадцятирічною Наталією Гончаровою.

Її краса, юність заполонили серце поета. Він полюбив її. Олександр Сергійович запропонував Н. Гончаровій одружитися. Але її мати не вважала Пушкіна гарною кандидатурою в чоловіки своїй доньці. Відразу після невдалого сватання, поет вирушає до Кавказу.

 

( Слайд №16  )               

   У вересні цього ж року О. Пушкін повертається до Москви і знову пропонує

Н. Гончаровій вийти за нього заміж. І мати, і Наталія дають згоду на одруження.

У лютому 1831р. Пушкін одружився з Н. Гончаровою. У них народилося 4 дітей.

 Подружнє життя поета обернулося неабиякими труднощами і проблемами. Красива дружина привернула увагу царя Миколи І, і, щоб частіше бачити її на балах, він присвоїв Пушкіну нижче придворне звання камер-юнкера, яке, з огляду на свій вік, поет сприйняв, як образу.

  Останньою краплею в низці трагічних обставин, що, зрештою, призвели до загибелі поета, стали поширювані при дворі плітки про зв'язок його дружини з Дантесом, молодим французьким офіцером, який перебував на російській службі.

 

27 січня 1837р. відбулася дуель Пушкіна і Дантеса.

   ( Слайд №17  )         

Смертельно поранений, О. Пушкін помер через два дні, 29 січня ( 10 лютого за новим стилем) 1837р.Його було поховано у Святогорському монастирі.

(Слайд №18 )                      

2. Слово ведучої

- Дякуємо за змістовну розповідь. А ми продовжуємо телепередачу. Закінчилася екскурсія першою залою « Віртуального музею О.С.Пушкіна». Можливо, у когось виникли питання до екскурсовода?

( Телеглядачі ставлять питання, якщо у когось вони виникли.)

 3. Перевірка виконаного телеглядачами завдання.

- Зачитайте складений вами « ланцюжок» подій, які відбувалися у житті О.Пушкіна.

4. Слово ведучої

- Життя О.С.Пушкіна трагічно обірвалося. Можливо, якби не було ніякої дуелі, то життєвий шлях поета був би довшим. У нас є можливість побачити фрагмент, а саме: дуель поета і Дантеса, із кінострічки « Пушкін. Остання дуель ». Фільм знятий у наш час. Це говорить про те, що особистістю О.Пушкіна цікавляться і в ХХІ ст.

5. Перегляд кінофільму( Дуель Пушкіна і Дантеса).

Завдання учасникам програми:

 

- Визначте, чи могло б цієї дуелі й не бути? чому О.С.Пушкін викликав Дантеса на дуель?

6. Інтерактивний прийом « Займи позицію»

- Чи правильно вчинив О.С.Пушкін?

7. Розповідь екскурсовода з другої зали про творчу спадщину О.С.Пушкіна.

Завдання телеглядачам:

Що відображає літературна творчість поета?

Завдання редактору  та журналістам:

- Редактор та журналісти продовжують складати « психологічний» портрет О.С.Пушкіна.

   Першу третину ХІХст. в російській літературі називають пушкінською епохою, золотим віком російської поезії, а самого Пушкіна – « сонцем російської поезії».

    У творчості Пушкіна прийнято виділяти п’ять періодів.

     Ліцейський період - початковий, учнівський етап творчості поета, перші спроби пера, формування літературних смаків. Головне в ліриці ліцейського періоду – так звані анакреотичні мотиви ( від імені давньогрецького поета Анакреонта): про радощі земного буття, кохання, дружбу, чуттєві насолоди.

 У 1814р. в 13 номері  літературного журналу « Вестник Европы » з'явилося послання « К другу стихотворцу ». Під ним стояв підпис « Олександр н.к.ш.П.»

                                                                                    

( Слайд №19  )            

1815-1816р.р.- цикл любовних елегій, які присвячені Катерині Бакуніній – сестрі ліцеїста А.П.Бакуніна. К. Бакуніна – перше кохання О.С.Пушкіна.

   Петербурзький період. О.Пушкін продовжує писати анакреонтичні та елегійні вірші.

  У цей період з'являється й перший значний за обсягом твір поета – поема « Руслан і Людмила»  ( 1820р.) У період з 1817 – 1820 р.р. були створені політичні,

 

вільнолюбні вірші: « Пісня про віщого Олега», « Село», « До Чаадаєва», безліч гострих епіграм на Олександра І.           

( Слайд №19  )

Південний період. Під час південного заслання поет багато пише: близько ста ліричних творів, поеми « Кавказький бранець» (1821р.), « Бахчисарайський фонтан» (1823р.), « Цигани» (1824р.). Тоді ж він починає писати « Євгенія Онєгіна». В цілому південний період проходить під знаком захоплення Пушкіна естетикою романтизму, який у той час активно утверджується в російській словесності.

Слайд №20  )                

 Михайлівський період. У цей час відбувається поступова переорієнтація поета від романтизму до реалізму. Одним із найбільших здобутків цього періоду стала трагедія « Борис Годунов» ( 1825р.). У трагедії Пушкін намагається об'єктивно проаналізувати трагічну суперечність протистояння влади і народу.

 1825р. – поезія « Я мить чудову пам’ятаю» - одна із вершин любовної лірики Пушкіна. Ця поезія друкується під заголовком « До ***», присвячена Анні Петрівні Керн:

                                              Я мить чудову пам’ятаю,           

                                                  Коли мені з'явилась ти,

                                                  Як осяйне видіння раю,

Як чистий геній красоти.

                                           ( О.С.Пушкін, « До ***»)

( Слайд № 20 )

Пізній період творчості. У цей період триває утвердження реалістичних принципів у творчості поета, яке реалізується в поемах : « Полтава» ( 1828р.) і

 « Мідний вершник» ( 1833р.), в романі у віршах « Євгеній Онєгін» ( 1823-1830рр.).

  В пізній період у творчості Пушкіна домінує не поезія, а проза: цикл « Повісті

 

Бєлкіна» (1830р.), повісті « Дубровський» ( 1832р.), « Пікова дама» ( 1834р.),

« Капітанська дочка» ( 1836р.), які, за оцінками пізнішої критики, « стали школою

російської прози».

 1836р. – поезія « Я пам’ятник собі поставив незотлінний…». Вірш представляє собою поетичний підсумок його творчої діяльності.

 Я пам’ятник собі поставив незотлінний,

                                     До нього вік людський не заросте тропа,

                                     Що перед ним чоло і камінь непоклінний

                                     Александрійського стовпа?

                                     Ні, я не ввесь умру. У лірнім заповіті

                                     Душа переживе видимий мій кінець,

                                     І славен буду я, допоки в білім світі

                                     Лишиться хоч один співець.

 ( Слайд №21  )

8. Слово ведучої.

- Дякуємо за розповідь. Ось закінчилася екскурсія другою залою « Віртуального музею О.С.Пушкіна». Ми продовжуємо телепередачу.

- Що відображає літературна творчість О.Пушкіна? (  Літературна творчість поета відображає етапи його життєвого шляху та творче мислення.)

    Твори О.С.Пушкіна відображають не тільки етапи його життєвого шляху, творче мислення, а й почуття, настрій, характер.

9. « Психологічний» портрет О.С.Пушкіна.

 

- Який же « психологічний» портрет О.С.Пушкіна склали редактори та журналісти?

 Орієнтовна відповідь:

   розумний            освічений          активний          діяльний          патріот

 

                                                         О.С.Пушкін 

 

    щирий        інтелігентний      наполегливий     « перше сонце Росії»     має гідність

 

10. Рольова гра « Зустріч із поетом».

Ведуча. Сьогодні гостем нашої телепередачі « Віртуальний світ» є сам О.С.Пушкін. Тож вітайте гостя.                        

О.С.Пушкін. Доброго дня, шановні любителі російського слова!

 Я радий зустрітися з вами у цій студії. Мій рід дійсно сягає своїм корінням глибин російської історії. Хоча я – представник родовитого дворянства, проте залежав від імператора, який міг своєю волею надовго вислати із столиці, або, навпаки, заборонити залишати її. Жодного разу я не виїжджав за межі імперії. До кінця свого короткого життя, що трагічно обірвалося на дуелі, як ви вже знаєте, я не мав власного будинку і жив на різних квартирах або в маєтках родичів. Значну частину моїх творів було написано у вимушеній розлуці зі столицею, друзями, рідними.

 Ведуча.                                  

- Можливо у когось виникли питання до О.С.Пушкіна стосовно його життя, творчості?

Орієнтовний перелік питань:

- Чому Ви називали свою няню мамою?

О.С.Пушкін. Коли у няні народилася четверта дитина, син,  у нашій сім'ї народилася перша дитина – Ольга, моя сестра, а згодом народився і я. У моєї матері не вистачало молока, тому Арина Родіонівна кормила мене своїм молоком.)

- З якою метою Ваші батьки віддали Вас на навчання та виховання саме до Царсько сільського ліцею?

О.С.Пушкін. З метою зробити з мене державного службовця, що було престижно на той час. Але, як бачите, держслужбовця з мене не вийшло.

Журналіст. Олександре Сергійовичу, я хочу повідомити , що вашим ім'ям названо планету 2208, кратер на Меркурію, вулиці у Москві, Петербурзі, Харкові, Одесі; встановлено безліч пам’ятників у різних містах і Царське Село переіменовано в

м. Пушкін.

Ведуча. Для всіх нас Ваша творчість є невичерпним джерелом бадьорості, людяності, сонячного оптимізму. Тож дякуємо Вам за таку літературну спадщину.

О.С.Пушкін. Зі своєї сторони я хочу побажати телеглядачам отримати задоволення від  читання моїх творів. Дякую за увагу. До побачення!

 

11. Аналіз вірша « До моря».

(Слайд № 22)                

А) Виразне читання підготовленим учнем вірша О.С.Пушкіна « До моря».

Завдання: визначити, яким змальовано море.

Б) Бесіда.

- Яким змальовано море? ( Це велика стихія, не підвладна людині.)

- Яким є настрій ліричного героя і загальний настрій вірша? ( Вірш має сумний настрій, адже ліричний герой прощається з морем.)

- Про що думає ліричний герой на березі моря? ( Про життя, згадує Наполеона, Байрона – кумирів свого часу, звучить мотив фатальності долі, мотив добра і зла.)

- Символом чого для поета стало море? ( Символом свободи.)

В) Робота в групах.

 Екскурсоводи: визначають віршований розмір, римування.

Телеглядачі: виписують засоби художньої виразності.                                                                             -

Організатори телепередачі: знаходять ознаки романтизму.

Сумний настрій ліричного героя;
герой-бунтівник;
роздуми про життя і смерть, про сенс буття;
краса і велич природи.

Г) Прослуховування вірша мовою оригіналу.

Завдання:  визначити, як звучать деякі рядки в оригіналі:

Глядачі: «Прощай, стихіє в вольній силі!»;

Екскурсоводи: « Та враз ти зводишся з прибою,

                             І кораблі лежать на дні.»;

Журналісти та редактор: « Я тут ходив, носив надії

                                                   У серці тихім і сумнім.»

 

Бесіда

- Зачитайте, як автор називає море ?

-Зачитайте, як возвеличує силу моря?

- Зачитайте, яким зображено ліричного героя?

- Що ви уявляли, слухаючи вірш мовою оригіналу?

- Який настрій вірша, що звучав в оригіналі?

- Ви прослухали, як звучить вірш О.С.Пушкіна « До моря…» в оригіналі та в перекладі А.Малишка. Який висновок можна зробити?

V. Підсумок уроку.

1. Створення сенкану .

( Слайд №23 )

2. Інтерактивний прийом « Незакінчене речення».

« Найбільше мене вразило в біографії О.С.Пушкіна…»

3. Бесіда.

- Чи можете ви, на матеріалі прослуханих віршів, визначити їхню тематику? ( Про кохання, підсумок творчого шляху, тема поета і поезії, пейзажна лірика, філософські роздуми про сенс буття.)

4. Робота з епіграфом.

- Доведіть слушність думки М.Рильського.

5.Рефлексія « Барометр настрою»

( Визначення настрою учнів на кінець уроку; висловлення учнями побажань та пропозицій щодо проведення наступного уроку.)

VI. Оцінювання.

VII. Домашнє завдання :

  1. Знати життєпис О.С.Пушкіна.

  2. Виразно читати та аналізувати вірш « До моря…»

  3.Скласти родовід О.С.Пушкіна ( група «А»).

  4. Підготувати повідомлення про А.П.Керн ( група «В»).


Теги: Дарій О.Я., Пушкін
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 1670/239


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar