Головна » Зарубіжна література

О. С. Пушкін “Пісня про віщого Олега”. Сенс зіставлення князя та волхва як відображення головної думки поета

Тема О. С. Пушкін “Пісня про віщого Олега”. Сенс зіставлення князя та волхва як відображення головної думки поета.

Епіграф уроку. Справжня влада – це мудрість. Сократ Найкраще пророцтво – твереза рішучість і здоровий глузд. Еврипід

Актуалізація опорних знань. Бесіда з учнями. Чому О. С. Пушкін звертається у своєму творі до історичного минулого? Чи тільки тому, що його цікавлять події сивої давнини? Кого в баладі Пушкіна названо “віщим”? Чому він віщий? Яке слово в баладі супроводжується поняттям “пророчий”? Які ще слова створюють образ волхва? Чому сюжет “Пісні про віщого Олега” відрізняється від літописного сказання в “Повісті врем’яних літ” саме образами князя Олега і старого волхва і оснований на їхньому діалозі?

Робота з текстом ( письмовий підбір цитатного матеріалу з метою порівняння персонажів) Князь Олег “Князь їде полями на вірнім коні”. “І князь біля нього коня зупинив”. і т. д. Волхв “Із темного лісу старий чарівник виходить назустріч поволі”. “Волхви не бояться земних владарів”. і т. д.

Робота з текстом (характеристика князя Олега і волхва ) Князь Олег “земний володар” “славний своїми боями” “ворогами не здоланий щит” “і хвилі, і землю скорив ти в бою” “недруги заздрять” “стріла не вразила” “не відаєш ран” ________________________ наслідки могутності, яка визнана всіма на землі Волхв “улюбленець вічних богів” ________________________ нічого земного: ні багатства, ні становища

Проблемні запитання Чому князь Олег, звертаючись до волхва за пророцтвом, говорить з ним зверхньо, сидячи в сідлі? До чого звик “земний володар”? Чому могутність, сила, багатство і влада князя не мають жодного значення для волхва? Чому ворожбит говорить у множині “волхви”, “їх слово”?

В. Васнєцов “Прощання князя Олега з конем”

Робота з текстом Запитання і завдання для учнів Що прорікає ворожбит Олегові? Як Олег сприйняв пророцтво? Знайдіть опис Олегового коня. За допомогою яких художніх засобів опоетизовано образ вірного княжого друга? Розгляньте картину В. Васнєцова “Прощання князя Олега з конем”. Яким побачив художник князя Олега? Якими почуттями огорнута сцена прощання Олега з конем? Якими засобами художник це передав?

В. Васнєцов “Олег біля останків коня”

Робота з текстом Читання фрагменту балади від фрази “А де мій товариш, де кінь мій баский?” до кінця твору Про що запитує князь Олег своїх слуг через кілька років? У чому кається князь? Якими словами князь висловлює вдячність другові? Як князь згадує про пророцтво волхва? Яка розв’язка легенди? Про що розповідає автор у епілозі?

Тризна

“Схиляються гості над тілом в журбі, У келихах піняться вина; Князь Ігор і Ольга сидять на горбі; Хмільна бенкетує дружина. Дружинники згадують юність свою, Коли з ворогами рубались в бою.”

Підсумки уроку Бесіда з учнями Як закінчується життєва історія князя Олега? Кого показав О. С. Пушкін в образі волхва? Чи відчуваємо ми авторське ставлення до описаних подій? Для чого О. С. Пушкін використовує тему далекого минулого? Які думки і почуття викликає у вас “Пісня про віщого Олега”?

Пам’ятник князю Олегу в м. Рязань

Домашнє завдання Вивчити напам’ять уривок з “Пісні про віщого Олега”. Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення про Р. Л. Стівенсона.


Теги: балади, Пушкін
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 189/16


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar