Головна » Зарубіжна література |
Мета: Систематизувати і узагальнити вміння учнів уважно читати літературний твір,звернути увагу учнів на важливі проблеми, що порушенні у повісті М. Твена, розвивати навички критичного та творчого мислення, дитячу фантазію, виховувати в учнів оптимістичне ставлення до життя, спонукати дітей до роздумів про себе і про життя Тип уроку: узагальнення знань Обладнання: Портрет Марка Твена, ілюстрації до твору, малюнки учнів. Діти живуть своїми уявленнями про добро та зло, честь та безчестя, достоїнства людини; у них свої критерії краси, у них навіть свій вимір часу... Василь Сухомлинський
Гра – це завжди захоплення. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми, на жаль, перегорнемо останні сторінки повісті-автобіографії Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». Цій книзі судилося стати одним з шедеврів дитячої (і не тільки) літератури світу. Мабуть, перший з-поміж зарубіжних письменників, Марк Твен проникливо передав у повісті думки і переживання дитини, точно відтворив її світ, її маленькі драми, захоплюючі пригоди. З батьківською любов'ю автор намалював образи головних героїв - Тома і Гека. Вони різні, але об'єднує їх велике почуття дружби, яке долає всі труднощі і перешкоди на шляху пізнання життя. Марк Твен говорив, що повість «Пригоди Тома Сойєра» він вважає гімном дитинства, який перекладений прозою. В образі Тома він намалював портрет юного справжнього американця: фантазера і ділка, вигадливого і прагматичного, хвалькуватого і романтичного, в поведінці якого відчувається не тільки радість дитинства, а й протест проти розміреного, буденного життя дорослих. Відомий український письменник Анатолій Костецький писав: «Є книги, з якими ви вперше зустрілися в дитинстві, заприятелювали, ба навіть закохалися в них, до категорії непересічних, справді в усіх відношеннях славнозвісних книг, на моє глибоке переконання, належить повість Марка Твена про пригоди хлопчака на ймення, відоме сьогодні всьому світові, - Том Сойєр». Які ваші враження від повісті? II. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку. Як ви розумієте слова, винесені до епіграфу нашого уроку? Проблемні питання: 1 Чому бешкетники Том і Гек стали улюбленими героями багатьох поколінь читачів усього світу? 2.Які епізоди твору тебе найбільше схвилювали? Чому? 3.Хто з головних героїв повісті вам сподобався найбільше? Чому? III. Формування нових знань, умінь, навичок. Заочна екскурсія до Америки часів Марка Твена. Щоб краще зрозуміти письменника, давайте здійснимо подорож до Америки початку XIX століття, в місто Ганнібал, яке знаходиться на величній річці Міссісіпі. IV. Застосування набутих знань. Слово вчителя. Повість Марка Твена у своїй назві містить слово «пригоди». Пригадаймо ще раз зміст твору. Чого, на вашу думку, в ньому більше - непередбачуваних пригод чи цікавих ігор? Ми теж спробуємо погратися. Клас поділяється на 2 команди». Кожна команда повинна мати назву(«Бешкетники.» «Вигадники), а також капітана. 1 Розминка. Методичний коментар:. Ціна кожної правильної відповіді - 1 бал. Літературний диктант. Продовжте речення. Народився Марк Твен у невеличкому селищі...(Флорида.)
2 Вправа «Впізнайте літературного героя». Перший персонаж. Він кров'ю підписав присягу. (Гекльберрі Фіни.) Другий персонаж. Боявся старої пані з наперстком. (Джим.) Третій персонаж. Суддя склав про нього щонайкращу думку. (Том Сойєр.) 3 «Лови помилку». Методичний коментар: у реченні, які зачитує вчитель Для 1 команди Марк Твен - справжнє ім'я та прізвище письменника. (Ні). Для 2 команди «Марк твен» - насправді річковий термін. (Так).
4 Поясніть зміст фраз.
5 Гра «Пригадаємо витівки бешкетника і фантазера Тома». І команда Справжнє ім'я та прізвище Марка Твена. (Семюел Клеменс.) 10. Кого зустрів Том у печері? (Індіанця Джо.) II команда Що означає псевдонім Марк Твен? (Мірка два.) 10. Від кого тікали Том і Беккі у печері? (Від кажанів.) 6 Інтерактивна вправа «Навігатор» Згадайте епізоди, у яких ідеться про такі предмети та явища: Недогарок — (діти із жахом дивилися, як догоряв останній недогарок). Індіанець — (теж був у печері, але, злякавшись голосу, утік). 7 Завдання для 1 команди Які дві армії воювали в Сент-Пітерсберзі? (Армія Тома Сойєра та армія Джо Гарпера). Завдання для 2 команди Як звати «даму серця» Тома Сойєра, яку витіснила Беккі Тетчер? (Емі Порене). - Чому Том вступив до товариства тверезості? (Його привабив блискучий мундир з червоним шарфом). 8 Конкурс капітанів. Методичний коментар: швидко і правильно з’єднати Том Сойєр Кривава Рука Джо Гарпер Соколине Око Гек Фіни Чорний Месник Іспанських Морів Гроза океанів Конкурс капітанів. 1. Зобразити пантомімою картину: фарбування паркану. 2. Зобразити пантомімою картину: вранішнє вмивання Тома 9 «Картинна галерея». Методичний коментар: учні презентують свої малюнки, коротко переказуючи намальований уривок і доводячи, чому саме його обрано. 10 «Знайти зайвий предмет». Методичний коментар: Серед предметів, розкладених на парті, знайдіть ті, які не отримав Том від хлопців за фарбування паркану. Кожний правильно знайдений предмет - 1 бал. Для 1 команди: цукерки, друзки пляшки, ключ, іграшкова машинка, шматок крейди, рукоятка ножа. (Цукерки, іграшкова машинка). V. Оголошення результатів ігри. VI. Оцінювання навчальних досягнень учнів. VII. Підсумкова бесіда. -Що, на вашу думку, є головним у дружбі? Як автор ставиться до своїх героїв? Чому? -Чому вас навчила повість? VIII. Домашнє завдання. Описати свої враження від прочитаної повісті у листі до Марка Твена. Індивідуальні завдання. 1. Дати відповідь (усно) на питання: Яке враження справив на вас головний герой твору? 2. Довести, що Марк Твен пишається і любить своїх героїв - Тома Сойєра та Гекльберрі Фінна.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |