Головна » Зарубіжна література

Китайська народна казка “Пензлик Маляна”. Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів

Мета уроку:повторити поняття «художні засоби», «фантастика»; вчити називати фантастичні елементи казки; формувати вміння давати характеристику персонажам казки; розвивати самостійне усне мовлення; виховувати доброту та безкорисливість.

Теорія літератури: антитеза, алегорія, фантастика.

Обладнання:відеоролик мультфільму «Чарівний пензлик», таблиці «Художні засоби», «Сходинки», ілюстрації до казки, картки з назвами фантастичних елементів казки та рис характеру людей.

Хід уроку

I.Організаційний момент.

Слухо – зорове сприймання запитань вчителя:

- Який зараз урок?

- Хто сьогодні черговий?

- Кого немає у класі?

II.Оголошення теми й мети уроку.

- Що ми будемо робити на уроці?

-Будемо читати казку «Пензлик Маляна».

-Правильно, але спочатку ми пригадаємо художні засоби, які роблять казки цікавими. Після цього переглянемо мультфільм «Чарівний пензлик», а потім, прочитавши казку, назвемо риси характеру головних персонажів.

III. Актуалізація і корекція опорних знань.

-Назвіть художні засоби казок. (Робота за таблицею «Художні засоби»).

Доповніть речення:

Антитеза – це _______ думок та образів.
Алегорія – це інакомовлення, у якому узагальнене поняття передається за

допомогою _______, конкретного _______ або ______.

Фантастика – це здатність ______ набувати неймовірні образи, яких __ _____ в дійсності.

[Подпись: Маляна допомагав бідним селянам. Поміщик та імператор мріяли тільки про своє збагачення.] [Подпись: Зображення бажання імператора стати багатшим: золото перетворюється на каміння; ланцюг золотих цеглин перетворився на величезного удава.]  Установіть відповідність між художнім засобом та прикладами з казки.

[Подпись: антитеза] [Подпись: алегорія]                                                                                              

 

IV.Засвоєння нових знань

-Переглядаючи мультфільм «Чарівний пензлик», зверніть увагу на фантастичні речі. (https://www.youtube.com/watch?v=xQQE3m4NwrU  «Волшебная кисточка»)

- Назвіть фантастичні (чарівні) речі, що допомагають головному герою казки.

1)________________________________(чарівник); 2)________________________________(чарівний пензлик); 3)________________________________(живі малюнки).

-Прочитайте мовчки казку і доберіть речення до поданих ілюстрацій.      

-Коментар вчителя:

   «У казках відображається світогляд людей. Наприклад, живі малюнки – це витвори

мистецтва, які довго живуть своїм життям. Художник у картини вкладає свою душу і

сподівається, що вони будуть належити відважним, добрим, працелюбним, щедрим, безкорисливим людям. Тому і герой казки – хлопчик Маляна не хотів дарувати свої картини жорстоким, жадібним, ледачим людям».

(Під час коментаря вчитель демонструє ілюстрації до понять «художник», «працелюбний», «безкорисливість», «щедрість», «корисливість», «жадібність».)

[13 января - День Российской печати]   [Мультфильм Волшебная кисточка Китайская сказка мультфильм волшебная кисточка китайская сказка пензлик маляна смотреть онлайн бес]  

Робота біля дошки. «Будемо складати таблицю про добрі і погані риси характеру людини».
 Учні колективно складають таблицю про моральні риси в характері людини. Кожна дитина має картки з назвами рис характеру, які коментував вчитель. Картки по черзі виставляються до набірного полотна і до кожного слова підбираються антоніми.  

- Порівняйте риси характеру Маляна та імператора.

-Запис у зошитах рис характеру, які притаманні образу митця.

V.Усвідомлення вивченого матеріалу.

- Доповніть речення

- Як тільки Малян отримав пензлика, одразу намалював _________(птаха).

["Жги-гуляй" - Алиса, К. Кинчев / Music / смотреть видео на Nirvana.FM бесплатно онлайн]       

-Малян чарівним пензликом допомагав______________(бідним селянам).

- Малян відповів поміщикові, що він йому___________(не буде малювати).

- Купа золота, яку намалював імператор перотворилася на______(каміння).

- Для імператора Малян намалював______________(море, корабель, вітер).

- Море заревіло і перекинуло_______________________________(корабель).

-Бесіда з учнями.

За що Малян отримав фантастичну винагороду – чарівний пензлик?
Чому, на вашу думку, все, що створює Малян, починає жити своїм життям?
Щоб ви заборонили малювати Маляну? Чому?

VI.Підсумок уроку.

-Прийом «Сходинок». Звертається увага учнів на плакат зі сходинками

   - Учитель: «Ми з вами усі разом на початку уроку були на першій сходинці. А де кожний з вас зараз? Розташуйтеся на сходинках».

VII.Домашнє завдання

-Уявіть, що у вас є чарівний пензлик тільки для одного малюнка. Намалюйте те, що потрібне вам або комусь.

-Учні називають предмети, які потрібні їхнім батькам, знайомим у яких важке становище, друзям, однокласникам, українським воїнам, Україні.


Теги: народні казки, Бодарєва А.В.
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 1255/34


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar