Головна » Зарубіжна література |
Мета уроку:повторити поняття «художні засоби», «фантастика»; вчити називати фантастичні елементи казки; формувати вміння давати характеристику персонажам казки; розвивати самостійне усне мовлення; виховувати доброту та безкорисливість. Теорія літератури: антитеза, алегорія, фантастика. Обладнання:відеоролик мультфільму «Чарівний пензлик», таблиці «Художні засоби», «Сходинки», ілюстрації до казки, картки з назвами фантастичних елементів казки та рис характеру людей. Хід уроку I.Організаційний момент. Слухо – зорове сприймання запитань вчителя: - Який зараз урок? - Хто сьогодні черговий? - Кого немає у класі? II.Оголошення теми й мети уроку. - Що ми будемо робити на уроці? -Будемо читати казку «Пензлик Маляна». -Правильно, але спочатку ми пригадаємо художні засоби, які роблять казки цікавими. Після цього переглянемо мультфільм «Чарівний пензлик», а потім, прочитавши казку, назвемо риси характеру головних персонажів. III. Актуалізація і корекція опорних знань. -Назвіть художні засоби казок. (Робота за таблицею «Художні засоби»). Доповніть речення: Антитеза – це _______ думок та образів. допомогою _______, конкретного _______ або ______. Фантастика – це здатність ______ набувати неймовірні образи, яких __ _____ в дійсності. [Подпись: Маляна допомагав бідним селянам. Поміщик та імператор мріяли тільки про своє збагачення.] [Подпись: Зображення бажання імператора стати багатшим: золото перетворюється на каміння; ланцюг золотих цеглин перетворився на величезного удава.] Установіть відповідність між художнім засобом та прикладами з казки. [Подпись: антитеза] [Подпись: алегорія]
IV.Засвоєння нових знань -Переглядаючи мультфільм «Чарівний пензлик», зверніть увагу на фантастичні речі. (https://www.youtube.com/watch?v=xQQE3m4NwrU «Волшебная кисточка») - Назвіть фантастичні (чарівні) речі, що допомагають головному герою казки. 1)________________________________(чарівник); 2)________________________________(чарівний пензлик); 3)________________________________(живі малюнки). -Прочитайте мовчки казку і доберіть речення до поданих ілюстрацій. -Коментар вчителя: «У казках відображається світогляд людей. Наприклад, живі малюнки – це витвори мистецтва, які довго живуть своїм життям. Художник у картини вкладає свою душу і сподівається, що вони будуть належити відважним, добрим, працелюбним, щедрим, безкорисливим людям. Тому і герой казки – хлопчик Маляна не хотів дарувати свої картини жорстоким, жадібним, ледачим людям». (Під час коментаря вчитель демонструє ілюстрації до понять «художник», «працелюбний», «безкорисливість», «щедрість», «корисливість», «жадібність».) [13 января - День Российской печати] [Мультфильм Волшебная кисточка Китайская сказка мультфильм волшебная кисточка китайская сказка пензлик маляна смотреть онлайн бес] Робота біля дошки. «Будемо складати таблицю про добрі і погані риси характеру людини». - Порівняйте риси характеру Маляна та імператора. -Запис у зошитах рис характеру, які притаманні образу митця. V.Усвідомлення вивченого матеріалу. - Доповніть речення - Як тільки Малян отримав пензлика, одразу намалював _________(птаха). ["Жги-гуляй" - Алиса, К. Кинчев / Music / смотреть видео на Nirvana.FM бесплатно онлайн] -Малян чарівним пензликом допомагав______________(бідним селянам). - Малян відповів поміщикові, що він йому___________(не буде малювати). - Купа золота, яку намалював імператор перотворилася на______(каміння). - Для імператора Малян намалював______________(море, корабель, вітер). - Море заревіло і перекинуло_______________________________(корабель). -Бесіда з учнями. За що Малян отримав фантастичну винагороду – чарівний пензлик? VI.Підсумок уроку. -Прийом «Сходинок». Звертається увага учнів на плакат зі сходинками - Учитель: «Ми з вами усі разом на початку уроку були на першій сходинці. А де кожний з вас зараз? Розташуйтеся на сходинках». VII.Домашнє завдання -Уявіть, що у вас є чарівний пензлик тільки для одного малюнка. Намалюйте те, що потрібне вам або комусь. -Учні називають предмети, які потрібні їхнім батькам, знайомим у яких важке становище, друзям, однокласникам, українським воїнам, Україні.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |