Головна » Зарубіжна література

Інтеграція на уроках світової літератури

Мета:  залучити учнів до скарбниці світової літератури та класичної музики;  активізувати розумову діяльність учнів та розвивати їхнє логічне мислення; розвивати творчі здібності школярів;  відпрацювання практичних вмінь та навичок виразного читання поетичних творів та їх аналізу, слухати та сприймати музичні твори видатних композиторів;   морально-етичне та естетичне виховання учнів.

Наочність: портрети Франческо Петрарки, Вільяма Шекспіра, Л.Бетховена, Е.Гріга, Римського-Корсакова, Чайковського, Баха, А. Герман; книжкова полиця; магнітофон та програвач; записи музичних творів та платівки.

Епіграф: Адресовані людям вірші - найщиріший у світі лист!

Л.Костенко

Робота на уроці:

Вступне слово вчителя зарубіжної літератури про тему та мету уроку, його особливість, незвичність. і звучить фрагмент запису "Що?Де?Коли?'7

Вчитель музики:

-  Щойно ви прослухали фрагмент музичного твору. Хто з вас впізнав, яка тільки що лунала? Так, це мелодія " клубу знавців ". Цей уривок вибрано не даремно. Хотілося б щоб ви проявили себе знавцями при вивченні нашої теми: " Любов дала життя, і рух, і силу "...

/ звучить запис А.Герман «Сегодня я нисколько не боюсь "... " Возвращение романса"

-  А зараз давай ге послухаємо з вами російський романс-вальс Петра Ілліча Чайковською " Средь шумного бала ".

/звучить запис "Средь шумного бала" II.Чайковського/.

-  Чудова музика! Чи не гик?!

Музика в ритмі вальсу. Можливо, всі ми подумки опинилися па балу? Які ж почуття викликала у вас прослухана музика?

-  Про що, на вишу думку, розповів нам композитор?

-  Яке воно, це почуття?

Саме так, бо це вічна і, водночас, нова, незвідана тема кохання!

Вона пов'язує творчість композиторів і поетів.

Вчитель зарубіжної літератури:

-  Тож давайте зараз звернемось до чудових поетичних творів, до лірики!

Та перш за все пригадаємо, що нам відомо з теорії літератури.

Словникова робота: Лірика Сонет Балада

Ліричний герой

-  Пригадаймо сонети, що їх створили В.Шекспір та Петрарка.

Учень виразно чигає сонет №130 Шекспіра.

-  Які думки викликає у вас цей твір?

-  Що стверджує автор?

-  Чому й сьогодні цей твір - сучасний?

А зараз знову полиньмо у чудовий світ музики!

Вчитель музики:

-  До вашої уваги ще один музичний фрагмент.

Уважно послухайте цей музичний твір, в потім з'ясуємо, що він являє, які думки викликає... запис "Лунна сонета" Л.Бетховена.

Питання:

-  Яка ця музика за характером?

-  Які почуття передав композитор в музиці?

-  В якому віці могла бути написана ця мелодія? /1801р./

-  Можливо ви знаєте автора і назву цього твору?

-  Хто може пригадати історію створення цієї сонати?

Так це "Соната №14" Людвіга ван Бетховена. З легкої руки одного з друзів Бетховена - поета Людвіга Рельштаба - її нерідко називають "Місячною".

Під справжньою назвою " Соната в дусі фантазії"... Бетховен написав: " Присвячується графині Джульєтті Гвіччарді"...

Спочатку Бетховен назвав сонату " Беседкой ", тому що саме там відбувалися побачення Людвіга та Джульєтти.

Нелегка доля Бетховена. У віці 26 років почав втрачати слух.

До 30 років він був вже повністю глухим. Та все життя він творив! І ось тепер глухота! Композитор втрачає можливість творити саме прекрасне - музику! Але Бетховен не здається! Не зважаючи на повну втрату слуху, він пише музику!

Хоча композитор залишився один, він вижив, він не здався!

І лише один прекрасний образ. що зберігся в пам’яті Бетховена, допоміг композитору вижити і створити ц чудову "Місячну Сонату"!

Питання:

-  Сонату називають " Місячною ". Чому так?

-  Вдумайтесь в це просте слово " місяць "...

 

-                  З яким почуттям, асоціаціями ви пов'язуєте це слово?

-                  Які емоції викликає у вас слово "місяць"?

Ми вдячні композитору за такий прекрасний твір. Так, Бетховен страждав, але його щастя в тому, що він кохав! І саме кохання стало поштовхом до створення цього геніального, вічного твору.

-                  Якби кохання Бетховена до Джульєтти було взаємним, як би ви назвали цю сонату?

Вчитель зарубіжної літератури:

-                  Мимоволі, на мою думку, пригадуємо зараз рядки чудової балади, що її написав

В.Кочетков... Чи не так? Тож давайте послухаємо!

Учні (за ролями ) читають "С любимыми не расставайтесь".

Питання:

-                  Чому - не розлучайтесь?

-                  Чому - навік прощайтесь?

-                  Чи можемо ми рядки цієї балади віднести до особистого життя Бетховена? Чому?

Вчитель музики:

-                  Хочу розповісти вам ще про одну дівчину, її ім'я - Сольвейг, що в перекладі означає "сонце".

Давайте послухаємо уривок ще з одного музичного твору. Це пісня норвезького композитора - "Пісня Сольвейг".

У творі розкрито образ світлої Сольвейг - простої селянської дівчини, яка покохала безхарактерного, егоїстичного Пер Гюнта, ще й фантазера!

У образі сонячної Сольвейг композитор передав всі прекрасні почуття, високі людяні стосунки.(Запис Е.Гріг "Пісня Сольвейг").

-  Основний герой - Пер Гюнт. Він багато подорожував та в решті решт - повернувся в рідні краї. І зрозумів, що найголовніше - це кохання, кохання тієї "сонячної Сольвейг", яка чекала Пер Гюнта все своє життя. І роки чекання не були даремними!

Вчитель зарубіжної літератури:

-  Як продовження цієї зворушливої історії кохання давайте послухаємо вірш російського поета Е.Асадова "Я могу тебя очень ждать"(Учениця виразно читає напам'ять вірш Е.Асадова).

-  Як ви вважаєте, чому цей вірш написав саме поет?

-  Чи зумів поет, на вашу думку, передати почуття дівчини, жінки, що чекає свого єдиного, коханого?

( Запис "До свиданья, милый )

-  Кохання... Про нього мріють всі, але що таке справжнє кохання, яке воно, кожен уявляє по-своєму...

Про кохання писали майже всі поети, письменники, драматурги. Це вічна тема...

Тож пригадайте зворушливу історію Снігуроньки! Снігуронька не знала, що таке кохання. Вона звернулась до матері - Весни, просити у неї серце, щоб відчути щастя...

(Сценка "Снігуронька і Весна).

Вчитель музики:

-  А зараз давайте послухаємо арію Снігуроньки з однойменної опери Римського-Корсакова.

(Запис: арія Снігуроньки "Но что со мной? Блаженство или смерть).

Питання:

-  Що ви відчули в музиці, на початку арії?

-  Снігуронька помирає, це її остання арія, але яка музика?...

-  Пригадайте, яким був супровід оркестру під час виконання арії?

-  Так, повторюється одна і та сама нота, повторюється сам ритм. Чи не стукіт серця? Серця Снігуроньки? Цей стукіт поступово стихає, а потім і взагалі зникає... Снігуронька помирає... І саме тому мелодія не наспівний кантиленний характер, а речитативний!

Вчитель зарубіжної літератури:

-  А що ж у нашій казці?

Снігуронька помирає, її кохання теж помирає. Але...Сходить сонце і життя триває! І в цьому творі ми бачимо ствердження кохання, як символ життя та радості!

Так, це лише казка, але вона відтворює ті почуття, які притаманні нам, звичайним людям...

-  Чи не приходять на вашу пам'ять чудові рядки про кохання, вічне кохання до Лаури Франческо Петрарки?! Саме Лаурі він присвятив 317 сонетів! Кожен з них - освічення в коханні! Воно для нього - неподільне, але дає поету силу, життя, рух! Петрарка не називає імені, але його почуття - до неї, Лаури!

(Учень виразно читає напам'ять сонет "Благословенні будьте день і рік..." Сонет Петрарки №61).

Учні пригадують і виразно читають напам'ять сонети Петрарки № 162, 267.

-  Так, слово поета і музика - нероздільні, вони - як свічадо душі! Свічадо душі людини!

Хай лунає у ваші душі музика, що допомагає відчути найщиріші та найкращі людські почуття, хай велике та світле кохання дає рух, силу, життя...

Вчитель музики: Ось ми й перегорнули ще одну сторінку вашого шкільного життя, ви довели, що добре знаєте літературу, розумієте музичні твори.

Давайте заспіваємо разом: " Как здорово, что все мы здесь сегодня собрались..."

(Запис "Фестивальная песня").

Вчитель зарубіжної літератури:

Слово поета і музика - не роздільні!

Вони - як свічадо душі людини!

Домашнє завдання: написати твір-роздум на одну із тем:

-            Музика в моєму житті;

-            Мої улюблені сторінки із збірки поезій.

 

 

Тема: Романтика подорожей, велич науки та знань - основний пафос творів Жуля Верна.

Мета: - узагальнити та систематизувати знання учнів, набуті впродовж вивчення теми;

-                                        довести, що Жуль Верн - "поет науки ";

-                                        розкрити жанрові особливості роману;

-                                        визначити пізнавальне значення твору;

-                                        розвивати в учнів уміння виділяти головне, суттєве, узагальнювати, порівнювати, логічно викладати свої думки, культуру зв'язного мовлення;

-                                        розвивати читацькі інтереси учнів;

-                                         виховувати потребу знань, читання художньої літератури;

-                                         виховувати кращі риси характеру.

Тип уроку: урок контролю та корекції знань, умінь, навичок учнів.

Інтегрований урок: вчитель зарубіжної літератури та вчитель біології

Наочність та обладнання уроку:

географічна карта

глобус

ілюстрації до роману малюнки учнів до цього твору

ілюстративний матеріал з біології

магнітофон

телевізор

відео касети

Структура уроку:

1.                      Організаційний момент.

2.                      Вступне слово вчителя про тему та мету уроку: мотивація навчання.

3.                      Словникова робота /теорія літератури/

4.                      Узагальнення та систематизація знань учнів.

5.                      Удосконалення і закріплення одержаних знань.

6.                      Висновки, підсумок уроку.

7.                      Домашнє завдання.

8.                      Заключне слово вчителя зарубіжної літератури.

Епіграф: Служити науці означає служити добру та справедливості

Жуль Верн

Вступне слово вчителя зарубіжної літератури про тему та мету уроку.

Сьогодні - підсумковий урок, тема якого: Романтика подорожей, велич науки та знань - основний пафос творів Жуль Верна Ми звернемося до роману "П'ятнадцятирічний капітан", перегорнемо сторінки твору та спробуємо пояснити помилки Діка Сенда під час визначення шляху подорожі, що призвели до таких наслідків, звернемо увагу на те, що і як говорить письменник про науку та знання, знайдемо описи природи та виразно їх прочитаємо, поринемо у романтику подорожей, спробуємо, визначити, яку пізнавальну мету переслідує автор, що він стверджує.

Урок дещо незвичайний, бо вести ми його будемо вдвох з вчителем біології.

-  Чому?

-  Чи випадково це, як ви гадаєте?

Так, у романі Жуля Берна "П'ятнадцятирічний капітан " дуже багато матеріалу, що пов'язаний з природою: флорою та фауною, з оточуючим нас світом, який досліджують, вивчають науковці.

Мета нашого уроку:

-  довести, що Жуль Берн - "поет науки";

-  розкрити жанрові особливості роману;

-  визначити пізнавальне значення твору;

- з'ясувати, хто головний герой творів письменника; що стверджує автор; чому романи Жуля Берна полюбляють читачі різного віку.

Перш за все давайте звернемось до теорії літератури та пригадаємо:

-  Що таке роман?

-  Як ви розумієте слово "пафос"?

-  Що таке жанр?

-  Як ви розумієте слово "романтика"?

Словникова робота: з'ясувати та занотувати у зошитах пояснення понять:

- жанр - вид творів мистецтва, який характеризується своєрідними спільними ознаками. Роман, повість, оповідання - жанри художньої літератури.

- роман - жанр художньої літератури, великий, прозовий твір, у якому охоплені життєві події, у розвитку змальовані герої,

- пафос - піднесення.

- пригодницький роман - насичений незвичайними подіями, несподіваним їх поворотом; для пригодницького роману характерні мотиви викрадення, переслідування, атмосфера таємничості, загадковості, ситуації припущення й розгадування.

- науково-фантастичний роман - це роман, у якому не завжди співпадає зображене письменником з реальністю, автор створює два паралельних світа - дійсний та фантастичний.

Робота з текстом роману. Завдання: під час відповіді на запитання звертатися до твору, виразно зачитувати необхідні уривки з роману, робити висновки.

-  Пригадайте, як починається роман "П'ятнадцятирічний капітан"?

-  Про що ми дізнаємося на початку твору?

-  Давайте ще раз звернемося до глобусу та карти та простежимо шлях "Пілігриму", переконаємося у існуванні та позначені цих місць на карті.

-  Як автор описує шхуну?

-  Чому на шхуні з'явились пасажири?

-  Хто вони, які відомості про них надає письменник?

-  Чому Жуль Берн так детально зупиняється на постаті Бенедикта?

-  Що найважливіше для Бенедикта? Чому?

-  Знайдіть у романі та виразно зачитайте, де йдеться про науку.

Вчитель біології:- щойно ви зачитали, де йдеться про Кюв'є Жоржа, який жив у 1769-1832 роках, відомого французького природознавця, що присвятив себе вивченню чотирьох основних типів усього тваринного світу...

-  З'ясування понять: ентомологія, зоологія, ботаніка;

-  Характеристика типів;

-  Визначення класу комах;

-  Перегляд відео сюжету та його коментування.

-  Чому присвятив своє життя Бенедикт?

-  Яке єдине захоплення його поглинає?

-             Назвіть, на ваш погляд, найважливіші риси характеру Бенедикта?

-  Чому він був дещо безпорадним?

- Знайдіть у романі пояснення, чому Бенедикт поспішав у Сан-Франциско виразно зачитайте цей уривок.

-             Чим займається Бенедикт на шхуні? (шукає комах, просвіщає Геркулеса).

А на морі скрізь вирує життя.

-  Як автор описує життя під водою і над водою?

-  Чому раптом вода почервоніла?

Вчитель біології:- життя над водою і під водою;

-                    коли і чому на морі з'являються червоні плями, що це;

-                    різновиди китів;

-                    перегляд відео сюжету та коментар до нього;

-                    Капітан шхуни - Дік Сенд, молодий матрос, п'ятнадцятирічний юнак, уособлює собою всю команду!

-                    Як сталося, що шхуна зійшла з курсу?

-                                     Поясніть, чому помилився Дік Сенд під час визначення шляху подорожі?

-                                     У чому сам Дік Сенд бачить причину помилок?

-                                     Як ви вважаєте, чому Жуль Верн так багато уваги приділяє знанням та науці на сторінках свого роману?

-                                       Чому автор уславлює знання та науку? Висновки, підсумок цієї частини уроку.

Вчитель зарубіжної літератури:

"Після подорожі, що тривала сімдесят чотири дні, з її штилями, північно-західними й південно-західними вітрами, "пілігрим" викинувся на берег і розбився об рифи.

Місіс Уелдон і її супутники дякували долі, тільки-но опинилися в безпеці. Адже буря винесла їх на континент, а не на якийсь лиховісний острів Полінезії. І хоч де на узбережжі Південної Америки вони опинилися, повернутися звідси додому, здавалося, буде неважко..."

-                              Де саме розбився "Пілігрим"?

-                              Як гадав Дік Сенд, де вони?

\див. розділ 14\

-            Як поводить себе Бенедикт, на що він нарікає?

"Кузен Бенедикт був дуже лихий. Він не знайшов жодної комахи, гідної його колекції! Скорпіонів, сколопендр і всяких там багатоніжок гам не бракувало, але він ними не цікавився...

Він жадав негайно йти звідси, він, мовляв, не хоче лишатися жодної години на цьому жалюгідному березі..."

-                                     Які картини природи бачили супутники у дорозі /див. розділ 16/

-                                     Які відомості про рослинний світ дає Жуль Верн у романі?

-                                      Що росло в густому лісі?

/- баугінія, або "залізне дерево";

-                                              моломпі, близьке до індійського сандалового дерева, з легкої і міцної деревини якого роблять весла;

-                                            сумаха - дерево, багате на фарбники,

-                                      бакаути із стовбурами до дванадцяти фунтів у діаметрі, з породи гваякових;

-                                      папірус;

-                                      мангові гаї;

-                                      височенні трави;

-                                      Індигоноска, з якої виготовляли синю фарбу/

Де опинилися мандрівники, як тепер називає їх сам автор? /Південна Америка? Ніби джунглі Східної Індії...?/

-                                        Що тепер дивує супутників? /жодного разу не трапилося поширене на

американському континенті дерево - каучуконос...?/

Виразне читання опису: "Ліс почав змінюватися, частіше трапляються

широкі галявини, пагорби, що поросли сасапареллю / рід тропічних або субтропічних рослин родини лілійних. Це вічно зелені кущові й напівкущові ліани.../

Вчитель зарубіжної літератури:

Маленький загін знову вирушив на схід, Гарріс веде їх вперед, та Дік Сенд дивується: де вони? Його уява не співпадає з тим, що він бачить навкруги...

Та Гарріс швидко розвіяв його сумніви...

-                                 Чому? Чого не вистачає Дік Сенду? /знань!/

-                                 Який тваринний та рослинний світ перед

очима мандрівників?

-                                Яка вона, Африка?

Вчитель біології:

-                                                 рослинний світ

-                                                 відео сюжет

-                                                 коментар до нього

Виразне читання учнями опису природи

Пояснення рослинного світу вчителем біології

Висновки, підсумок цієї роботи.

Узагальнююча бесіда:

-          Що ви можете сказати про цей роман Жуль Берна?

-          Що стверджує автор?

-          Яке значення цього твору?

-          Чому, на вашу думку, твори Жуль Берна полюбляють читачі різного віку?

-          Хто головний герой романів письменника?

-          До якого висновку приводить вас автор?

-             Людина повинна завжди бути людиною, у будь-яких випробуваннях;

-          найважливіше над усе - моральні якості, у

-          цьому - цінність її;

-               моральні цінності, добрі наміри, найкращі риси характеру роблять людину людиною!

-           Які ж вони, романи Жуля Берна?

-          Який дар був у письменника?

Висновки, підсумок уроку.

Заключне слово вчителя зарубіжної літератури:

Ви вже знаєте, що слава приходить до письменника після роману "П'ять тижнів на повітряній кулі", яким він започатковує знамениту літературну серію "Незвичайні пригоди".

Після цього Жуль Берн був зобов'язаний щорічно /за умовами договору, складеного з книговидавцем/ писати по два романи. 1 хоча угода була укладена на 20 років, він завжди дотримував її. Навіть після втрати зору знаменитий вже тоді Жуль Берн не полишає писати. Він пише за допомогою спеціального пристрою.

У 1905 році життя письменника обірвалося, але залишилися його твори, його величезна літературна спадщина, що налічує понад 100 томів. Серед кращих-романи: "Діти капітана Грані а". "Двадцять тисяч льє під водою", "П'ятнадцятирічний капітан"...

Домашнє завдання:

Написати твір-роздум на одну із тем:

-                     Які висновки я зробив для себе.

-                     Чому навчив мене цей роман Жуля Берна.

-                     Що і чому найбільше вразило мене у цьому творі.

 

 

Тема: Історія очима митця

/ за романом Вальтера Скотта "Айвенго" /.

Мета: - поглибити поняття про історичний роман

-               довести, що роман В.Скотта - синтез мистецтва та історичної науки;

-               розвивати навички компаративного аналізу;

-               сприяти вихованню в учнів орієнтації на загальнолюдські духовні цінності.

Обладнання: портрет В.Скотта

Фотоілюстративний матеріал до теми "Середньовічна Англія" Різні викладання роману "Айвенго" Ілюстрації до роману.

Епіграф: В.Скотта читають і шанують. Він - один із письменників-класиків. Історичний роман і сьогодні багато в чому продовжує його традиції, а читачі, юні й дорослі, знаходять у нього поживу для фантазії, для роздумів про долю людську й долю народну.

А.Інгер / дослідник творчості В.Скотта /

Хід уроку:

Вступне слово вчителя про тему та мету уроку.

Актуалізація набутих знань.

Бесіда:

Що вам відомо про історію написання роману?

-                  Коли і чому автор звертається саме до цієї теми?

-                  Чому письменників називають художниками слова?

-                  Що характерно для художнього слова?

-                  Пригадайте, що таке роман?

Словникова робота. Теорія літератури:

Роман

Історичний роман

Панорама життя

-                  Поміркуйте, який твір можна назвати панорамою країни в певну епоху?

-                  Що саме має бути зображено в такому творі?

Висновки, узагальнення.

Робота з текстом твору.

Знайдіть опис історичних подій, про які йдеться у романі?

Про які звичаї і традиції середньовічної Англії розповідається у романі "Айвенго"?

учні зачитують та переказують уривки з тексту / - Чому, на вашу думку, у творі багато описів?

Які вони?

Що саме детально описує автор? /зовнішність і персонажів, приміщення, /предмети побуту, їжу/

-  Знайдіть у тексті та виразно зачитайте ці описи.

/ учні виразно зачитують описи /

-  Яку роль відіграють ці описи у романі?

-  Якою постає перед нами Англія середньовіччя?

Заздалегідь підготовлені учні розповідають про добу, у яку жив і творив Вальтер Скотт / за планом /:

2.             Конфлікт, характерні для середньовічної Англії.

3.             Різні прошарки населення середньовічної Англії.

4.             Звичаї і традиції.

Під час заслуховування повідомлень учні класу складають план-схему

1.             Конфлікти: політичний національний соціальний

2.             Історичні події: хрестові походи протистояння Річарда і Джона

3.             Різні прошарки населення середньовічної Англії:

правляча верхівка саксонська знать

сакс. і норм. лицарі духовенство лихварство селяни: підневільні вільні 1. Звичаї і традиції:

лицарські турніри на честь прекрасної дами, саксонської звичаї заковувати шию рабів у мідне кільце.

Висновки, узагальнення.

Огляд фотоілюстративного матеріалу до теми уроку:

ілюстрацій до роману, малюнків учнів.

Висновок ": роман являє собою яскраву панораму середньовічної Англії, оскільки в ньому зображено всі сторони строкатого багато п ланового життя цієї країни в певну епоху.

Робота з текстом роману:

-               Яку роль відіграють у і норі образи Айвенго і Ровени?

-               Якими ми бачимо цих героїв?

/ учні підкріплюють свої відповіді прикладами з тексту / - Яким постає перед нами Річард І?

Заключне слово вчителя

В. Скотт - перший застосував історичний підхід до зображення людини і суспільства. Характер людини формує епоха.

Справжній митець не може обмежитись лише фактами історії, він так уміло поєднує правду з художнім вимислом, що примушує нас хвилюватись, співпереживати його героям і одержувати естетичну насолоду від безпосереднього дотику з мистецтвом, мистецтвом слова!

Домашнє завдання:

написати твір-роздум на одну із тем:

1.             У чому секрет популярності роману В. Скотта " Айвенго"?

2.             Чому роман В.Скотта "Айвенго" називають панорамою життя середньовічної Англії?

3.             Над чим змусив мене замислитися автор роману "Айвенго"?

 

Тема: Шляхами Лондона та Стейнбека.

Інтегрований (література-географія) урок-подорож

Рекомендації щодо проведення цього уроку Наочність: географічна карта США та Канади. Портрети Джека Лондона і Джона Стейнбека Записи музики в стилі кантрі. Самостійно виготовлена учнями карта-схема подорожі Америкою.

Хід уроку:

Під музику в стилі кантрі вчителі географії та зарубіжної літератури розповідають про Америку та її найвидатніших письменників.

Вчитель географії підходить до карти, вказує на Каліфорнію:

-  Як називається цей штат?

-  Опишіть його географічне положення та особливості клімату?

Вчителі зарубіжної літератури:

Імена яких двох визначних романістів пов'язані з цим штатом? / учні відповідають /

А тепер полиньмо подумки до Сан-Франциско і до містечка Саліна. Хто народився в цих місцях і провів гам дитячі роки? /учні розповідають про дитячі роки Дж. Лондона га Дж. Стейнбека / В яких навчальних закладах навчалися Лондон та Стейнбек. /згадується Каліфорнійський університет і Стенфордський інститут/.

Вчитель географії:

-                                                            А тепер подамося на північ, до берегів Маккензі та Юкону.

/ учні показують на карті ці місця, пригадують, що сказано про них у підручнику географії /

Вчитель зарубіжної літератури:

У 90-х роках XIX ст., коли на Алясці було виявлено золото, суспільство охопила "золота лихоманка". Не минула вона й одного зі згаданих письменників. - Куди подався він, щоб розбагатіти?

-                                                           Які твори з'явилися після його "північної Одисеї"?

-                                                            Відшукайте на карті місто Доусон і розкажіть, як воно пов'язане з ім'ям Дж. Лондона?

Вчитель географії:

А тепер відвідаємо містечко Монтеррей

-                                                            Що ви про нього знаєте?

-                                                            Яка це частина Америки?

-                                                           Які її географічні ознаки?

Вчитель зарубіжної літератури:

-                                                            Назва якого кварталу Монтеррея стала назвою літературного твору Дж. Стейнбека, де мовиться про долю фермерів?

-                                                            Який роман приніс популярність цьому письменнику? (учні пригадують твори Дж.Стейнбека: "Тортілья флет". «Консервний ряд», зачитують уривки, які найбільше сподобались).

Висновки, узагальнення

Підсумок:

- Якою постала перед вами Америка зі сторінок творів Дж. Лондона та Дж. Стейнбека? (учні дають поширені відповіді).

Домашнє завдання: написані твір "Улюблені сторінки американської класики зробити малюнки до творів письменників, про які йшлося.


Теги: світова література, Аверкіна З.В.
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 508/55


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar