Головна » Зарубіжна література

Е. Т. А. Гофман. Казка-новела „Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер”

Актуальність методики квест-уроку пов’язана з інноваційними напрямками освіти, в яких інформаційно-комунікативні технології виступають в якості науково-дослідницької основи уроку, включаючи в себе елементи творчої лабораторії.

   Завдяки використанню проектної технології учні отримують можливість вибирати і структуризувати матеріал, аналізувати отриману інформацію, вчитись самостійно приймати рішення у виборі теми та її  представленні для обговорення на уроці. У просторі квест-уроку учні набувають елементів науково-практичної діяльності.

  Завданням проектної технології є розвиток креативного мислення, розкриття творчого потенціалу, формування навиків раціонального використання навчального часу, стимулювання пізнавальної мотивації.

  Проектна технологія квест-уроку визначає нове завдання сучасної освіти, що пов’язане з активізацією позаурочної діяльності учнів.

  Продовжуючи роботу над проектом в домашніх умовах, учні свідомо продовжують дослідження теми, але не у форматі традиційного навчального матеріалу, а з використанням електронних ресурсів, які поглиблюють отримані на уроці знання.

   На завершальному етапі роботи в проектній технології квест-уроку учні представляють свій результат роботи, виконаний у формі презентації, яка обговорюється усіма учасниками квест-уроку.

Проектна діяльність, як і будь-яка навчальна діяльність, базується на двосторонньому процесі: діяльності вчителя (навчання) та діяльності учнів (учіння).

  Вчитель до створення квест-уроку обґрунтовує вибір створення веб-квесту,  ставить проблемні питання чи теми завдань пошуку, формулюючи сподівання або кінцеву мету пошуку, складає план роботи та список інформаційних ресурсів.

 Учні вибирають роль, складають план пошуку ресурсів, вивчають інформаційні ресурси, визначають форму звіту,готують звіт про роботу.

  Використовуючи методику квест-уроку, вчитель створює умови для успішної реалізації сучасних інноваційних технологій, які відкривають учням шлях до  нових освітніх стандартів.

 

[Блок-схема: альтернативный процесс: Технологічна карта уроку]

 

[Скругленный прямоугольник: Завдання для біографів]     Одним із яскравих представників романтизму  у німецькій літературі був Ернест Теодор Амадей Гофман – талановитий митець, твори якого викликають зацікавленість і у сучасних читачів.

      Ваше завдання – знайти та проаналізувати  інформацію  про життя Е.Т.А. Гофмана.

   Придумайте стиль оформлення результатів дослідницької діяльності, проявіть свій творчий потенціал в сфері дизайну.

   При вивченні інформації пам’ятайте про свою роль і поставлені перед вами завдання.

   Постарайтесь відповісти на наступні питання:

Дослідіть, чому Гофман не любив згадувати своє дитинство.
Дослідіть, яку роль у житті Гофмана відіграла музика, зокрема творчість Моцарта.
 Обґрунтуйте, чому слова, викарбовані на надгробку письменника,-  це іронія гіркої долі талановитої людини.

Підготуйте інформацію, використовуючи Інтернет-ресурси та інші джерела,

що є на сайті:     www.ukrtvory.com.ua/gofm.html

                                           www.litra.ru/.../ 00068101189596137444/

                                           www.ukrlit.vn.ua/zaruba/biography/gofman.html

                                           www.parta.com.ua

                                           uk.wikipedia.org/wiki/ Е.Т.А.Гофман

                           

Завдання для літературознавців

 

   «Малюк Цахес» - це книга, абсолютно непридатна для людей, які все сприймають всерйоз та урочисто. Проте автор уклінно просить прихильного читача, якщо той виявить щире бажання та готовність, відкинути на кілька годин серйозність і поринути в завзяту, химерну гру й витівки, може, не в міру бешкетних чародійних сил.»

Е.Т.А. Гофман

    Ваше завдання – підготувати інформацію про сюжет, композицію та жанр твору «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер». Вияснити, в чому особливість сюжету та жанру. Дослідити, чому автор вважав, що його книга «Крихітка  Цахес» «непридатна для людей, що все сприймають серйозно».

 

Придумайте  стиль оформлення результатів дослідницької діяльності, проявіть свій творчий потенціал у сфері дизайну.

При вивченні інформації пам’ятайте про свою роль і поставлене перед вами завдання.

Постарайтесь відповісти на наступні запитання:

У чому полягала незвичайність творчої долі Гофмана?
Наскільки пов’язані з дійсністю художні твори Гофмана?
Стисло охарактеризуйте творчу манеру письма Гофмана.
Уясніть, що означають терміни «казка - новела» «філістер», «ентузіаст».
З якою метою автор використовує двоплановість у казці « Крихітка Цахес»?
Як ви гадаєте, «Крихітка Цахес» - твір серйозний чи ні?
Як сам автор схарактеризував за жанром цей твір?
Доведіть, що «Крихітка Цахес» - це казка-новела.

Подайте інформацію, використовуючи Інтернет – ресурси і інші джерела, що є на сайті: www.testsoch.net/vitvir-sarkastichno=fantaz-povist.kazka-gofm

           www.ukrlit.vn.ua/making/1qkgs2.html

          www.parta.com.ua

          www.ukrlit.vn.ua/zaruba/article/18htnl

 

Завдання для мистецтвознавців

   Талант  Гофмана був безмежний. Він залишив помітний слід не тільки у літературі, але й у музиці, живописі, музикальній драматургії, критиці.

 Різні види мистецтва у Гофмана не сперечаються один з одним – навпаки Гофман блискуче розвиває синтез мистецтв. Проте особливе місце у житті Гофмана займає музика.

   «Можливо, музика є таємничою мовою того далекого царства духів, дивовижні звуки якого, знаходячи відгук у нашій душі, пробуджують її та поривають до цікавішого життя»,- писав Гофман.

   Ваше завдання – знайти і проаналізувати інформацію про талант Гофмана у різних видах мистецтвах, дослідити, що надихало творця на таку плідну працю.

  Придумайте стиль оформлення результатів дослідницької діяльності, проявіть свій творчий потенціал у сфері дизайну.

   При вивченні інформації пам’ятайте про свою роль і поставлені перед вами завдання.

   Постарайтесь відповісти на наступні питання:

Які події особистого плану визначили долю Гофмана - митця?
Дослідіть, що музика займала особливе місце в духовному світі Гофмана.
Зверніть увагу на автопортрет Гофмана. Яким зобразив себе автор, обґрунтуйте свої висновки.
Доведіть, що Гофман – родоначальник німецької музичної критики.
За якими творами Гофмана поставлено балет та знято фільми?

Подайте інформацію, використовуючи Інтернет-ресурси та інші джерела, що є на сайті: soch.org.ua/trnst-teodor-amadei-gofman-genialnii-i-riznobichnii

                          Selja26.narod.ru/goffmann2/

                          Reft.net.ua/36924-obraz muzyki v tvorchestve ernsta teodora

                          Svitliteraturu.ucoz.ua/load/0-0-0-185-20

                          Znaimo.com.ua/гофман

                          Uk.wikipedia.org/wiki/Гофман

 

Завдання для видавців

 

   Літературна спадщина Гофмана різноманітна: романи,казки, новели, есе, критичні статті, лібрето до своїх музичних творів.

 

  Ваше завдання – підготувати інформацію про вихід у світ творів Гофмана. Звернути увагу на переклад та ілюстрування цих творів.

Придумайте стиль оформлення результатів дослідницької діяльності, проявіть свій творчий потенціал в сфері дизайну.

При вивченні інформації пам’ятайте про свою роль і поставлені перед вами завдання.

   “Художник – не професія, художник – спосіб життя»,- писав Гофман.

 

Постарайтесь відповісти на наступні питання:

Коли була написана і з’явилася друком “Крихітка Цахес»?
Хто перекладав твори Гофмана українською?
Хто ілюстрував твори Гофмана?

        Подайте інформацію, використовуючи Інтернет-ресурси і інші джерела, що є на сайті:         

                           tvori.com.ua/krihitka-cahes-shedevr-romantichno-kazku-noveli

                            Libra.in.ua/крихітка-цахес

                           Ababahalamaha.com.ua/uk/крихітка цахес

                            Zarl.ho.ua/pages/71.html

 

Перевірка, оцінка отриманих знань

   У процесі захисту виконаних завдань по квест-уроку учень може усвідомити, що по кожній проблемі може існувати декілька точок зору, декілька варіантів вирішення поставленого завдання. Дитина вчиться співставляти, порівнювати, приймати інші точки зору.

 Квест - урок сприяє формуванню в учнів інформаційних компетенцій, знань і умінь, сприяють інформаційній діяльності.


Теги: Гофман, Шенькарук А.В.
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 503/52


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar