Головна » Зарубіжна література

Е. Хемінгуей. Життя та творчість письменника, вплив на сучасників

Мета: дослідити зв'язок історичних подій з творчістю, життям письменника; донести сучасникам неоціненний внесок письменника в світове суспільство, в світову літературу; розвивати інтелектуальні здібності, пам'ять, логічне мислення; виховувати найкращі людські якості, не порушуючи закони моралі.

Тип заняття: вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: заняття дослідження.

Обладнання: фільм, ілюстрації, презентація.

Хід заняття

І. Організація початку уроку

Викладач:   - Увага на дошку. Уважно роздивіться малюнки, предмети і скажіть:

-       Про які захоплення або про яку професію людини вони говорять?

-       Як вони можуть охарактеризувати людину, чим вона займається?

-       Які  б ще предмети ви додали?

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.     Повідомлення теми, мети, епіграфу заняття

Викладач:  Тема заняття:

                   Мета:

                   Епіграф:

-       Е.Хемінгуей – один із світових письменників ХХ ст., які причетні до перевороту в світовому мистецтві, який ввів зі свого власного життя нові життєві цінності, викликані складністю доби:

·        своєрідний стиль;

·        авторське і людське бачення;

·        традиції реалізму.

(прагнув зафіксувати і відобразити динаміку дійсності)

-       Все це дало право взяти епіграф до заняття:

«Я знаю лише те, що бачив»

«Кожна людина народжується для якоїсь справи».

-       Як ви розумієте ці слова?

Викладач: Секрет сили, яка вабить до митця не лише манерою бачити,  писати, а й жити:

·        рибалка;

·        мисливець;

·        авантюрист;

·        репортер;

·        фронтовик;

·        красень;

·        улюбленець жінок;

·        батько;

·        друг;

·        людина-легенда.

-       Народився в ХХ ст., писав у ХХ ст.

-       Увага: сьогодні дослідимо ланцюжок: історії – епоха – життя – творчість- сучасники.

-       ХХ століття: яке воно?

·        революції;

·        війни, економічні і політичні кризи.

-       Чи може журналіст і письменник бути осторонь?!

-       Хто він Хемінгуей?

Періоди життя та творчості Ернеста Хемінгуея

Повідомлення студентів з презентаціями:

1.Перша світова війна «Тема втраченого покоління.»

 «Світ – гарне місце, і за нього треба боротися.»

                    - серйозне осмислення подій

          - власна участь у І Світовій війні

Висновок: письменник живе стрімко, як час, палко кохає, як звичайна людина, і пише швидко, ніби боїться, що забуде, то що бачив

 

2.     «Кодекс честі»

-       Прочитайте кодекс честі. Які б правила ви взяли у своє життя?

-       Про які риси характеру говорить Хемінгуей у кодексі честі?

-       Висновок: у стані розчарувань, зневіри, Хемінгуей та його герої намагаються знайти опору в собі, зберегти людську гідність.

 

3.     Іспанський період:

-       Роман «По кому подзвін»

-        

4.     ІІ Світова війна: роман «Острови в океані»

-       Хемінгуей – чесний боєць – проти фашизму.

-       З кораблями американського флоту на перехоплення німецьких підводних човнів.

-       Разом з ІІ фронтом – висаджується у Нормандії,  Франції, як кореспондент.

-       Хемінгуей та  його герої – люди нової епохи, генерації: героїв його творів,  як і Хемінгуея, неможливо виміряти дюймами, вони мужні, незламні, благородні.

 

5.     Куба в житті Хемінгуея:

·     створення повісті-притчи «Старий і море»

-       «Старий і море» - золота зернина,  яка схилила шальку терезів на користь Хемінгуея.

-       Присудження Нобелівської премії

а) жанрова характеристика повісті «Старий і море»

б) застосування «принципу айсбергу»

в) образ старого в повісті

-       Як риси характеру Сантьяго співзвучні з рисами характеру Хемінгуея?

·        Аналіз цитат з повісті про непереможність людини

Висновок: образ Сантьяго – це втілення ідеї Хемінгуея про непереможність людини.

Така людина:

·        не стане на хибний шлях, бо чесноти переважають

·        живе в гармонії з природою

·        і принцип її життя, не хлібом єдиним житиме людина (біблійна мудрість)

-         Як ви розумієте?

6.     Хемінгуей і Україна:

-       Зв'язок з Шістдесятниками: «Кожна  людина неповторна, вона велика, навіть у своїй малості.»

-       Що зумовило появу Хемінгуея в Україні:

·        відставання від Америки, Європи в економічному плані

·        близькість творів письменника до радянської ідеології (але не на всі твори)

·        інтерес до особистості письменника

·        відкритість його творів, реальне зображення реального життя.

III.Підсумок заняття:

1.     Вірш про Хемінгуея.

2.     Бесіда зі студентами

-       Чи зміг би Хемінгуей жити серед нас?

-       Про що б ви йому розповіли?

-       Про що б його запитали?

3. Висновок викладача

-       Постать Хемінгуея дійсно пройшла крізь роки, століття. Він жив-писав, писав як жив.

-       По кому подзвін,

По кому подзвін,

По людині, яка прийщла в цей світ своїм неповторним шляхом: одні - відомі за життя, до інших слава приходить повільно, одним випадає пряма дорога, іншим стелиться зигзагами. Був свій шлях і у Хемінгуея з ХІХ– до ХХі ст.,  а мабуть і далі, поєднуючи відомість з популярністю.

-       Йому ніколи не зраджувала сила волі, совість, дружба, мужність, він поважав чужу і гарантував свою.

-       І сьогодні, з відстані років, я вважаю,що  ви, студенти, не залишились байдужими до Хемінгуея – письменника, Хемінгуея – людини і з особливою вдячністю відчувається масштабність його внеску в світову літературу.

-       «Я не знав Хемінгуея, але Хемінгуей – людина для мене невіддільний від Хемінгуея – письменника, від його книг і героїв, від тих, у яких він, не криючись, любив те, що любив у самому собі – щирість, хоробрість, силу духу, вміння постояти за себе і за справу, яку вважав справою свого життя, за готовність ризикнути життям, і впевненість в том, що є речі гірші за війну: Боягузтво, зрада, егоїзм, самовпевненість».


Теги: Лазаренко Є.В., Хемінгуей
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 250/19


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar