Головна » Зарубіжна література

“Чистий світильник лицарства”. Історія і доля людини. Втілення в образі Айвенго найкращих лицарських чеснот

Тема “Чистий світильник лицарства”. Історія і доля людини. Втілення в образі Айвенго найкращих лицарських чеснот.

Епіграф уроку Ніколи лицарський вінець не вінчав гіднішого. В. Скотт “Айвенго” (леді Ровена)

Актуалізація опорних знань. Запитання та завдання для учнів. Що нового ви дізналися про стосунки феодалів у той час? У яких ситуаціях випробовуються характери лицарів? Хто бере участь у штурмі замку? До якої верстви належать ці люди? Якими були закони лісового братства? Оцініть поведінку представників двох таборів. На чиєму боці симпатії автора? З чого це видно?

Аналіз образу Айвенго. Бесіда з учнями. З якої родини походив Айвенго? Чому батько вигнав Айвенго з дому? Кому служив Айвенго? Чому це не подобалося батькові? Як про Айвенго говорять у домі Седріка Бріан де Буагільбер і леді Ровена? Як ви гадаєте, хто приховувався під одягом невідомого пілігрима, що завітав до дому Седріка у негоду? Доведіть свою думку. Що відповів “пілігрим” на виклик Бріана де Буагільбера? Як мешканці дому Седріка ставилися до Айвенго?

Аналіз образу Айвенго Робота з текстом роману Переказ тексту Перекажіть, як Айвенго врятував єврея Ісаака від жорстокості Бріана де Буагільбера в домі Седріка. У чому тут виявилися лицарські якості Айвенго? Виразне читання Прочитайте портретний опис Айвенго, коли він отримував нагороду з рук королеви турніру леді Ровени.

Словникова робота Портрет – зображення у художньому творі зовнішнього вигляду, постави, рухів, виразу обличчя людини, її одягу, взуття тощо. Портрет може бути докладним, розгорнутим, фрагментарним, неповним, а може спиратися лише на одну-єдину художню деталь, яка передає сутність людини, її внутрішній світ. Художні засоби створення портрета Щоб докладно описати героя, автор використовує епітети, порівняння, гіперболи. Вибір художніх засобів залежить від авторської позиції щодо героя, тож, аналізуючи їх, можна зробити висновки про ставлення автора до персонажа (симпатія, співчуття, зневага тощо).

Робота з текстом роману “Айвенго” Творчий переказ Розкажіть від імені Ребекки про долю Айвенго в подальшому (від кінця турніру до моменту, коли герой опритомнів у замку Фрон де Бефа). Виразне читання Причитайте виразно в особах діалог Ребекки і Айвенго (розділ XXVIII). Бесіда за прочитаним Як у цьому діалозі виявилась сила почуття Айвенго? Про кого він весь час запитував? Як до цього поставилася Ребекка?

Робота з текстом роману “Айвенго” Творчі завдання для учнів Які почуття на вашу думку, переживав Айвенго, перебуваючи у полоні? Що означала для Айвенго лицарська честь, лицарський дух? Як розкривається характер Айвенго у сцені штурму замку, про хід якого він дізнався зі слів Ребекки?

Робота з текстом роману “Айвенго” Творчий переказ тексту Розкажіть від імені Айвенго про його порятунок з полону і до кінця роману.

Робота з текстом роману “Айвенго” Проблемні запитання Чому Айвенго заступився за Ребекку, не зважаючи на те, що ще не повністю одужав? Чи легко було йому прийняти таке рішення? Як поставилася до його вчинку леді Ровена? Як закінчився бій Айвенго з Бріаном де Буагільбером? Чи можна сказати, що лицарю допомагало Боже провидіння?

Робота з текстом роману “Айвенго” Бесіда з учнями Завдяки чому Седрік пробачив Айвенго? Як ставився до Айвенго король Річард І? Чи була вірною у коханні до Айвенго леді Ровена? Чому Айвенго взяв на себе обов’язок захисника Ребекки під час суду над нею? Що сприяло щасливому з’єднанню Айвенго з леді Ровеною? Як кохання Ребекки до Айвенго розкриває його образ? Як склалася подальша доля Айвенго? Чи залежала вона від історичних обставин?

Складання плану до образу Айвенго Приблизний план І. Вступ. Зображення у романі В. Скотта “Айвенго” боротьби англосаксів з норманами в ХІІ ст. та зв’язок цих подій з долею головного героя. ІІ. Основна частина. Айвенго – взірець мужності, шляхетності, чесності, вірності. 1. Походження та виховання героя. 2. Причини позбавлення спадку та вигнання з рідного дому. 3. Айвенго – вірний лицар короля Річарда І: участь у хрестовому поході, захист честі англосаксів на турнірі, повернення на батьківщину з метою надання допомоги королю.

Складання плану до образу Айвенго (продовження) 4. Скромність лицаря та почуття людської гідності (прийняв виклик за вечерею в домі Седріка). 5. Людяність Айвенго (ставлення до старого Ісаака). 6. Вдячність, повага і любов до юнака: а) вдячність врятованого Ісаака; б) вірність і відданість Гурта; в) любов і захист леді Ровени; г) гордість батька за сина; д) ставлення слуг. 7. Мужність і майстерність на турнірі: а) майстерність у володінні зброєю; б) сміливість у сутичці з Буагільбером; в) скромність (не хотів називати своє ім’я);

Складання плану до образу Айвенго (продовження) г) неабияка витримка (під час поранення); д) вірність коханій; 8. Благородство і вміння думати про інших під час полону: а) чесне поводження з Ребеккою; б) прохання врятувати батька першим. 9. Роль трьох турнірів з життя Айвенго як один із принципів побудови сюжету роману: а) вдячність дівчини за порятунок; б) перемога ворога – ніби Боже провидіння. 10. Подальші події в житті героя – закономірність його долі.

Складання плану до образу Айвенго (продовження) 11. Чи можна сказати, що Айвенго сам будує свою долю? Чи відповідає девіз на щиті Айвенго тому, як склалася його доля? Чому батько пробачив сина і став його прихильником? (Коріння патріота – у рідній землі, поверненні на батьківщину, до батька). ІІІ. Висновки. 1. Айвенго – головний герой роману – людина свого часу, взірець найкращих людських чеснот. 2. Моє ставлення до героя.

Підсумки уроку Бесіда з учнями Назвіть основні епізоди, у яких бере участь Айвенго. (Вечеря в домі Седріка, лицарський турнір, полон у замку, захист Ребекки). Чотири епізоди з участю головного героя – це багато чи мало, щоб скласти повне уявлення про нього? Чому на боці Айвенго прихильність багатьох героїв твору і автора роману? Які ідеали втілив автор в образі лицаря Айвенго? Як ви ставитеся до Айвенго? Дайте власну оцінку його вчинкам і рисам характеру?

Домашнє завдання 1. Підготувати повідомлення про леді Ровену та Ребекку. 2. Дібрати цитати до характеристики образів Ровени та Ребекки.


Теги: скотт
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 1858/354


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar