Головна » Зарубіжна література

Біблія як пам’ятка світової літератури

Мета: поглибити знання учнів про Біблію, розкрити значення книги як джерела образів, тем та мотивів  для світової літератури та культури,  стимулювати учнів до подальшого вичення книги,  формувати духовно- ціннісні засади життя школярів, виховувати  толерантність.

Обладнання:  Біблія, ілюстрації Г. Доре, репродукція М.Ге «Соломонів суд», ілюстрації з підручника 8 класу.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Епіграф:

 О Бібліє! О Книго Книг!

Ти правда таємниці заповітної,

Ти – Одкровення, ти – Заповіт

Всевишнім даний нам у світі

Для минулих і майбутніх літ.

                                      В.Брюсов.

Хід уроку.

Учитель.  Ми продовжуємо подорож – знайомство з пам’ятками світової культури. І сьогодні з хвилюванням і трепетом ми відкриємо  найвідомішу, найдорожчу і найпрекраснішу книгу людства – Біблію. Хтось зробить це вперше, а хтось – ні.

– Хто з вас вже читав біблійні історії? (Відповіді учнів.)

 Повідомлення теми, мети уроку.

Давайте разом згадаємо, що ми знаємо ( повинні знати) про Біблію. У цьому нам допоможе схема. Користуючись схемою, дайте відповіді на питання:

Як перекладається слово Біблія?
Коли вона створювалася?
Скільки людей створювали книгу?
З яких частин вона складається?
Скільки  книг входить до Біблії?
Чому ми маємо вивчати цю книгу? Чим є Біблія для людей?

Учитель.  Прочитайте епіграф до уроку. ( Учні читають вголос). Отже, багато століть поспіль люди відкривають таємниці Книги, і ми з вами теж це робимо.  До цього уроку ви отримали групові завдання. Прозвітуйте, будь ласка.

Крилаті вирази ü Каїн – зрадник, вбивця рідного брата ü Авель – невинна жертва ü Ноїв ковчег – притулок для багатьох людей ü Всесвітній потоп – велике лихо] [Загнутый угол: Старий Заповіт ü Початок світу ü Історія перших людей ü Каїн і Авель ü Вавилонська вежа ü Історія про потоп] 1гр. Нашим завданням було дослідити, які твори входять до Старого Заповіту, прочитати декілька з них та знайти крилаті вирази.  Ми вияснили, що (розповідає за таблицею).

 

Найголовніше ! у П’ятикнижжі Мойсеєвому Десять заповідей] 2гр.  Нашим завданням було дослідити, які твори входять до Нового  Заповіту, прочитати декілька з них та знайти найголовніше в Книзі. Ми вияснили, що (розповідає за таблицею).

Новий Заповіт ü Народження Ісуса Христа ü Служіння людям ü Розп’яття і смерть ü Воскресіння і Вознесіння

 

Ми виготували буклет з теми, де виписали  і 10 заповідей. Хочемо подарувати всім однокласникам, щоб і вони їх знали.

3гр. Нашим завданням було вияснити походження крилатих виразів.

Іуда – символ зрадника, бо людина з цим іменем зрадила Ісуса. Умивати руки – знімати з себе відповідальність. Так говорив  голова (прокуратор) Іудеї, коли посилав Ісуса на смерть. Шлях на Голгофу – важкий тернистий шлях. Ісус ніс хрест на гору Голгофу, де його розп’яли. Нести свій хрест – символ терпіння. Фома невіруючий – людина, яка не вірить уте, що бачить. Таким був учень Христа Фома.

4гр. Нашим завданням було знайти, хто з найвідоміших  людей  використовував біблійні мотиви і сюжети у своїй творчості. Ми знайшли ці книги (демонструє виставку книг, які вивчаються в школі: Данте, Лесі Українки, Франка, Шевченка, Гете та інш.) З картин художників ми виготовили фотоальбом (демонстрація).

Учитель підводить підсумки роботи груп, коментує  ілюстрації на дошці, а також дає можливість прослухати уривки із  музичних творів  одного з композиторів: Гайдна, Баха  або Моцарта.

Підсумок уроку. Що нового я дізнався про Біблію?

Рефлексія. Чи цікаво було дізнаватися про Книгу Книг?

Д.з. Варіанти:  Написати реферат (завдання підручника ст. 33.)

Підготувати презентацію про Біблію.

Прочитати та переказати біблійні історії (за вибором). Вивчити 10 заповідей.

Опрацювати статтю підручника ст. 20-28


Теги: Біблія, Вихрист Н.С.
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 180/38


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar