Головна » Всесвітня історія

Післявоєнна Італія

Мета:

Охарактеризувати процес розвитку Італії у повоєнні роки.

Розкрити основні тенденції економічного, політичного, соціального розвитку.

Показати основні проблеми, що стояли перед країною, і шляхи їх подолання.

Навчити використовувати набуті знання для аналізу конкретно-історичного матеріалу.

Виховувати учнів у дусі демократизму.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, презентація, картки, таблицi

Основні поняття і терміни:

«економічне диво», мафія, терор, Червоні бригади, корупція, операція «Чисті руки».

Основні дати:

8 червня 1946 р.- проголошення республіки

1946-1996-період існування Першої республіки

1 січня 1948 р.- прийняття конституції

1949 р.- вступ до НАТО

1957 р.- вступ до ЄЕС

Листопад 1969 р.- загальний страйк

1978 р.- убивство Альдо Моро

1986 р.- найбільший судовий процес над мафією

1992 р.- початок операції «Чисті руки»

1993 р.- референдум щодо виборчої системи.

 Пiсля цього уроку учень/учениця  зможуть:

- Показувати на карті територію провідних європейських держав

-Визначати сутність  італійського “економічного дива”

 -Аналізувати  внутрішню та зовнішню політику Iталii наприкінці ХХ – поч. ХХІ ст. Інтеграційні процеси в Iталii та участі в них України

 -Характеризувати  діяльность одного з провідних західноєвропейських політиків - С.Берлусконі.

 -Тлумачити  та  застосовути  поняття і терміни:

план Маршалла, економічне диво, соціальне ринкове господарство,  мафія, радикалізм, ЄC.

Актуалізація опорних знань:

 Скажiть,  будь ласка, з чого ми починаемо вивчення пiслявоенноi iсторii кожноii европейськоi краiни?

 Вiдповiдi учнів: з  основних тенденцій економічного, політичного, соціального розвитку.

Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів:

Якi ассоцiацii, виникають у вас, коли ви чуете слово  «Iталiя»?

( показую картинки) -Cлайд 1,Додаток 1

Сьогоднi на уроцi ми з вами i зясуемо, як iталiйцi цього досягли.

                                 План уроку – Cлайд2

1.Повалення монархії. Прийняття конституції 1947 р.

2.А. де Гаспері. Італійське «економічне диво».

3.Політичний розвиток Італії в 1970 р.р.- на початку 21 століття.

4.Сучаснi політичні i економiчнi змiни в Iталii.

5.Украiна i Iталiя

 Розповідь учителя.  Слайд3

Італія була однією з ініціатором Другої світової війни, але вона вийшла з неї інакше, ніж Німеччина.  Як це сталося?

Учнi.Ще в 1943 р. Б. Муссоліні було скинуто, а новий уряд оголосив війну Німеччині. У відповідь на це Німеччина окупувала північну частину країни і відновила владу Б.Муссоліні.

Вчитель Iталiя внаслiдок Другоi світової вiйни втратила третину нацiонального богатства.П,ята частина промислових пiдприемств,60% шосейних дорiг i 40% залiзниць зруйнованi, постраждало богато мiст, iнфляцiя Важливим питанням післявоєнного устрою Італії стало вирішення долі монархії. Король

 Віктор-Еммануїл ІІІ дискредитував себе співробітництвом з фашистами в роки війни, підірвав авторитет монархії. У таких умовах ліві партії виступили з вимогою замінити монархію республікою. Тому основними завданнями для післявоєнної Італії були: в економіці-відновлення, у політиці встановлення демократії.

2 червня 1946 р. відбувся референдум з питання збереження монархії.

На виборах більшість голосів отримали ХДП, ІСП, ІКП. Вони й склали уряд нової держави. У грудні 1947 р. прийнято було конституцію.Вiдповiдно до конституцii Iталii  (схема влади)

(Слайд 4,5)

II. Iталiйське экономiчне диво (Слайд 6,7,8,9) – додаток 1,2,3.

Робота  в групах – учні працюють з підручником, самостійно зробленими контурнами картами і  фото-прикладами промисловості,прикріплюють іх згідно з інформацією і порівнюють з картами призентаціі ( додаток   

 1)єкономичний розвиток пiвнiчно-західноі Iталіі

 2)єкономичний розвиток пiвнiчно-схшдноі Центральноi Iталii

 3) єкономичний розвиток пiвдня

 4) роблять висновок, щодо «італійського єкономичного дива»

Результати:

Зростання промислового виробництва втричі 1950 – 1963 рр.

Перетворення на високорозвинену індустріальну державу.

Збереження диспропорції у розвитку півдня і півночі (Слайд 10)

Розповiдь про мафiю (додаток    ), краще, щоб хтось з  дітей зробив повідомлення

  III. (Слайд 11, 12) Політичний курс ХДП і її лідера де Гаспері характеризувався як «центризм», тобто Балансування, збереження рівноваги між лівими і правими. Підсумком такого курсу були коливання між консерватизмом і соціальними вчинками. У результаті в ці роки так і не були проведені суттєві реформи. У 60-і рр.. ХДП змогла налагодити співпрацю з комуністами і соціалістами, що отримало назву політики «лівого центру». Але така співпраця викликала невдоволення з боку вкрай лівих - «червоних», і вкрай правих - неофашистів. Навесні 1969 р. вкрай праві почали підготовку до державного перевороту. Були утворені так звані «червоні бригади», які провели серію актів масового терору.

Зростання напруженості в країні, викликаноi  розгулом злочинності, свідчило про те, що італійське суспільство перебуває в глибокій моральній та політичній кризі. У 1975 р. ІКП запропонувала політику «історичного компромісу» - єдності дій комуністів, соціалістів і католиків, тобто, пкомуністичної ідеї у всьому світі. У 1991 р. на базі більшої частини ІКП виникла нова організація - «Демократична партія лівих сил». о суті, національної єдності. Це знайшло підтримку серед населення. У 1978 р. була створена парламентська коаліція за участю комуністів, на яку спирався уряд. Але на початку 80-х рр.. ІКП повернулася до політики протистояння ХДП і втратила значну частину свого впливу.

 Після того, як учні вислухали розповідь вчителя про ці подіі і подивились  в презентаціі схему, заповнюють хронологічний  ланцюжок  подiй ( у кожного на парті розпечатка)                                                                                     

IV( Слайд 13,14)« Уперед Iталiя» i уряд С.Берлусконi. (розповідь про одіозну фігуру цього видатного італійського політика)

 Сучасна Італія – це процвітаюча європейська країна, яка щорік залучає мільйони туристів. Участь Італії в європейських інтеграційних процесах є одним з найважливіших факторів її економічного розвитку. Італія – один з найголовніших членів Європейського Союзу (ЄС), країна, яка виступила ініціатором його створення. Але загроза розколу єврозони та самого ЄС стоїть на порядку денному всіх країн Євросоюзу, який перебувае зараз у кризi.  (слайд 14,15)

V. Украiна і Iталiя (Слайд15) Італія визнала незалежність України 28 грудня 1991 р. і вже у березні 1992 р. було відкрито її посольство в Києві.. Двосторонні стосунки між Києвом і Римом обидвi краiни оцінюють позитивно: товарообіг між Україною й Італією перевищив 10 млн доларів США, на українській території зареєстровано 252 підприємства з прямими італійськими інвестиціями.  Але проблема трудової міграції з України до Італії  є однією з найсуттєвіших, яка спричиняе непорозуміння між Києвом і Римом.   Ви чули і бачили про це по телебаченню, багато наших городян  працюють там, їздять туди відпочивати. Згідно з цім і тим, що ви почули на цьому уроці  напишить лісти: - як заробітчани,

- туристи,- підприємці та ті, хто вийшли заміж за італійців.

Учнi  пишуть і читають листи з Iталii (звучить пiсня Т.Кутуньо “Iталієць» додаток 4 )

 Висновок: Чи з,ясували ми з вами тенденцii економічного, політичного, соціального розвитку Iталii на цей час?

 Відповіді учнів за допомогою учителя:

 У другій половині ХХ ст. Італія пройшла складний шлях подолання фашистського минулого. Завдяки наполегливості політичної еліти Італія стала однією з провідних країн Західної Європи, членом «великої сімки». У 1950 – 1960-ті рр. у розвитку економіки країни спостерігалося стрімке піднесення. Найбільш складною проблемою для країни була корупція – вагомий чинник політичного життя, що сприяла процвітанню організованої злочинності (мафії). 1990-ті рр. стали періодом розгортання широкомасштабної боротьби з корупцією. Відбулися кардинальні зміни і в політичному житті країни, що дало підстави вважати, що в Італії встановилася Друга республіка (початок 1990-х рр.). Релаксацiя: А зараз подивимось ролик, який був знятий до видатноi  дати в iсторii Iталii, до якоi? (видео до 150-рiччя об,еднання Iталii)-додаток 5

 Д/з &14. Вчити, підготувати  повідомлення про сучасну Італію.


Теги: історія Італії, Романова Л.Г.
Навчальний предмет: Всесвітня історія
Переглядів/завантажень: 1168/228


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar