Головна » Українська мова |
Мета: навчити впевнено тримати себе перед аудиторією, навчити правильно відтворювати свої думки засобами слова, розвивати навички оцінювання інших учнів, виховувати чуття краси рідного слова. Тип уроку. Урок – конкурс із використанням мультимедійної презентації. Ключові слова: лінгвістична риторика, меморія, 9 правил Цицерона, володіння увагою аудиторії, взаємооцінювання, вміння володіти собою під час виступу.
Девіз уроку: Poeta nascitur orator fit Цицерон Перебіг уроку
I. Повідомлення теми, мети уроку, типу уроку, увага на девіз. Сьогоднішній урок буде проведено у формі конкурсу ораторів. Сама форма роботи нагадуватиме вам, наприклад, «Х – фактор», але різниця у тому, що кожен із вас буде і конкурсантом і членом журі. У кінці уроку ми з вами повинні будемо визначити, чи правильно було дібрано девіз. II. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. Повторення матеріалу з теми «Лінгвістична риторика» у формі риторичного диктанту: Викладач риторики… Відповіді та самооцінювання від 12 балів: 1. Ритор. III. Фізкультхвилинка. 1. Покладіть голову на зігнуту у лікті праву руку та подивіться по черзі у правий та лівий кутки класу. 2. Заплющіть очі та уявіть велике червоне яблуко. 3. Встаньте, вийдіть з – за парт, зігнутою у лікті правою рукою напишіть уявне слово «Добро», те ж саме повторіть лівою рукою, потім – обома. III. Тренування пам'яті (меморія). Риторична гра «Зіпсований телефон». (Беруть участь 5 учнів. 4 виходять за двері, один залишається у класі, слухає текст. По черзі закликають учнів і переказують текст. Після 5 - го учня текст ще раз прочитується учителем та порівнюється із останнім варіантом, який проголосили учні). Текст для риторичної гри: «У західній частині Ірландії є замок Бларні. Це найпопулярніше місце у туристів. І все через те, що треба піднятися на одну із веж і поцілувати камінь, що знаходиться на висоті 30 метрів. Так ти одержиш дар красномовства. Поцілувати камінь – справа непроста. Людина висить вниз головою, її тримають за ноги, а вона просуває голову у щілину, щоб добратися до заповітного каменя».
I V. Виступи учнів із підготовленими повідомленнями. 1. Пояснення крилатих висловів зі слайду 7 «Мудрість віків». 2. Запишіть 9 правил Цицерона, які допоможуть вам у спілкуванні з аудиторією (слайд 8). 3. Під час виступів учні оцінюють своїх однокласників за критеріями : Захоплюючий початок – 2 б. Таке ж оцінювання проводить і вчитель, у кінці уроку таблиці здаються, і вчитель виводить середній бал. V. Рефлексія. Повертаємося до мети уроку. Проводимо опитування (метод «Мікрофон») Що вдалося виконати? VI. Домашнє завдання. 1. Виписати значення слова “промова”.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |