Головна » Українська мова

Виступ перед аудиторією. Спілкування з аудиторією як творчий процес. Урок з української мови для 11 класу

Мета: навчити впевнено тримати себе перед аудиторією, навчити правильно відтворювати свої думки засобами слова, розвивати навички оцінювання інших учнів, виховувати чуття краси рідного слова.

Тип уроку. Урок – конкурс із використанням мультимедійної презентації.

Ключові слова: лінгвістична риторика, меморія, 9 правил Цицерона, володіння увагою аудиторії, взаємооцінювання, вміння володіти собою під час виступу.

 

Девіз уроку: Poeta nascitur orator fit

Цицерон

Перебіг уроку

 

I. Повідомлення теми, мети уроку, типу уроку, увага на девіз.

Сьогоднішній урок буде проведено у формі конкурсу ораторів. Сама форма роботи нагадуватиме вам, наприклад, «Х – фактор», але різниця у тому, що кожен із вас буде і конкурсантом і членом журі. У кінці уроку ми з вами повинні будемо визначити, чи правильно було дібрано девіз.

II. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Повторення матеріалу з теми «Лінгвістична риторика» у формі риторичного диктанту:

Викладач риторики…
Особа, яка виголошує промову…
Пошук матеріалу…
Розташування матеріалу…
Допишіть пропущену ланку: “Всі дівчата красиві. Оксана красива”.
Уміння користуватися словом…
Стилістичне оформлення тексту…
Система усного запам’ятовування…
Розслаблення…
Виголошення промови…
Батьківщина риторики…
“Батько” риторики…

Відповіді та самооцінювання  від 12 балів:

1. Ритор.
2. Оратор.
3. Інтенція.
4. Диспозиція.
5. Оксана – дівчина.
6. Елоквенція.
7. Елокуція.
8. Меморія.
9. Релаксація.
10.Акція.
11.Давня Греція.
12. Цицерон

III. Фізкультхвилинка.

1. Покладіть голову на зігнуту у лікті праву руку та подивіться по черзі у правий та лівий кутки класу.

2. Заплющіть очі та уявіть велике червоне яблуко.

3. Встаньте, вийдіть з – за парт, зігнутою у лікті правою рукою напишіть уявне слово «Добро», те ж саме повторіть  лівою рукою, потім – обома.

III. Тренування пам'яті (меморія). Риторична гра «Зіпсований телефон». (Беруть участь 5 учнів. 4 виходять за двері, один залишається у класі, слухає текст. По черзі закликають учнів і переказують текст. Після 5 - го учня текст ще раз прочитується учителем та порівнюється із останнім варіантом, який проголосили учні).

Текст для риторичної гри: «У західній частині Ірландії є замок Бларні. Це найпопулярніше місце у туристів. І все через те, що треба піднятися на одну із веж і поцілувати камінь, що знаходиться на висоті 30 метрів. Так ти одержиш дар красномовства. Поцілувати камінь – справа непроста. Людина висить вниз головою, її тримають за ноги, а вона просуває голову у щілину, щоб добратися до заповітного каменя».

 

I V. Виступи учнів  із підготовленими повідомленнями.

1. Пояснення крилатих висловів зі слайду 7 «Мудрість віків».

2. Запишіть 9 правил Цицерона, які допоможуть вам у спілкуванні з аудиторією (слайд 8).

3. Під час виступів учні оцінюють своїх однокласників за критеріями :

Захоплюючий початок – 2 б.
Доступність інформації – 2 б.
Образність мовлення – 2 б.
Цікаві факти – 2 б.
Володіння увагою аудиторії -2 б.
Гумор – 2 б.

Таке ж оцінювання проводить і вчитель, у кінці уроку таблиці здаються, і вчитель виводить середній бал.

V. Рефлексія.

Повертаємося до мети уроку. Проводимо опитування (метод «Мікрофон»)

Що вдалося виконати?
Що не вдалося?
До чого необхідно ще повернутися?
Що найбільше сподобалося на уроці?
Чи правильно було дібрано девіз уроку?

VI. Домашнє завдання.

1. Виписати значення слова “промова”.
2. Підготувати приклад агітаційної промови.
3.Довести, що це приклад саме агітаційної промови.


Теги: Каменюк С.М., виступ
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 1962/196


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar