Головна » Українська мова

Відмінювання порядкових числівників та їх написання

Мета: поглибити знання учнів про порядкові числівники, з`ясувати особливості їх відмінювання та написання; сприяти вдосконаленню вмінь та навичок учнів щодо відмінювання порядкових числівників; розвивати мислення, увагу; виховувати в учнів любов до рідної мови.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Хід уроку

I. Мотивація навчання школярів

Орг. Момент (Скоромовка)
Перев.д/з.
слов. Диктант

П’ять, дев’ять, одинадцять, п’ятдесят, п’ятсот, шістсот, дев’ятсот, тисяча, сорок шість, п’ятдесят сім, двісті двадцять три, п’ятсот сімдесят дев’ять, сьомий, одинадцятий, сорок п’ятий, двісті п’ятдесят третій, шістсот шістдесят сьомий, тисяча сімсот сімдесятий

(взаємоперевірка)

II.Оголошення теми та мети уроку.

III.Актуалізація опорних знань учнів.

Запитання до учнів

Які числівники називаються кількісними, а які порядковими?

 Работа біля дошки

Завдання: утворити від поданих кількісних числівників порядкові і записати.

Вісім-

Одинадцять-

Тридцять один-

Тисяча дев’ятсот дев’яносто дев'ять-

Самостійна робота

Завдання: провідміняти прикметники рожевий, осінній і порядкові числівники другий, двадцять сьомий.

Запитання до учнів:

- як утворюються порядкові числівники?

- які граматичні ознаки вони мають?

- як відмінюються порядкові числівники?

- фізична хвилинка.

Робота з підручником.

Впр. 455 (письм.)

Впр. 322 (письм.)

Слово вчителя

Порядкові числівники, що закінчуються на –сотий, -тисячний,- мільонний, -мільярдний, пишуться разом: двохсотий, чотиритисячний, десятимільйонний, пятимільярдний.

Тренувальна вправа.

а) Написати словами дату народження кожного члена своєї сім`ї, визначити відмінок порядкових числівників.

б) Скласти й записати речення що містить назви свят.

    (1 Травня, 9 Травня, 24 Серпня)

Слово вчителя

У назвах свят при зміні числа словом, іменник слід писати з малої букви а числівник з великої: 8 Березня – Восьме Березня.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Робота біля дошки

Завдання: утворити від поданих кількісних числівників порядкові. Скласти з ними словосполучення. Вісім, шістнадцять, тридцять один, вісімдесят, шість мільйонів, тридцять мільярдів.

 Підсумок

Оцінювання.

V.Д/з. Підр. параграф 49,  35 впр. 459 письм., *впр. 323 письм.


Теги: числівник, Бойченко Ю.І.
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 182/20


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar