Головна » Українська мова |
МЕТА: навчити визначати слово із загальним значенням щодо перелічуваних однорідних членів речення, правильно інтонувати його в усному мовленні і виділяти на письмі; розвивати увагу, логічне мислення, творчу уяву, сприяти вихованню розуміння краси навколишнього світу і бажання-потреби берегти і примножувати її. ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань. ОБЛАДНАННЯ: ноутбук, казкова лісова галявина, лист від Листопада
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організація класу до уроку. ІІ. Мотивація навчальної діяльності:
1. У клас приносять лист, адресований і учням, і вчителю. Зачитування зміс- Лист: Любі друзі! Я третій місяць Осені – листопад. Кажуть, що вмію тільки листя з Запис дати і виду роботи в зошит. Листопад уриває день, а накликає ніч. (уриває - зменшує)
У листопаді нічого немає в полі і саді.
Це – народні прикмети. З давніх-давен люди спостерігали за природою. І коли наставав листопад, вони зауважували, що (запис на дошці) Листопадовий день – що заячий хвіст (тобто короткий) - Листопад ворота зимі відчиняє. - Не диво в листопаді – білі мухи (сніг). А що ще може бути в листопаді? Відповідь дасть словникова скринька: (учитель зачитує лексичне визначення 1) іній - легенький ранковий мороз; 2) приморозок - шар дрібних кристаликів льоду, що вкриває повер- 3) ожеледиця - тонкий шар льоду на поверхні землі; 4) буря - сильний вітер із грозою, дощем або снігом; 5) мряка - дуже дрібний, густий дощ. (пояснення написаного) А що взагалі відбувається в природі восени? (холоднішає, все достигає, все жовтіє, птахи відлітають у вирій...) Це можна назвати одним словом – зміни.
ІІІ. Повідомлення теми і завдання уроку: Запис теми уроку в зошит. а) робота з підручником с. 71 – вивчаємо правило; б) завдання № 2: назвати об’єднувальну назву перелічуваних предметів: річка, став, озеро – водойми; береза, дуб, клен – дерева; говорити, казати, балакати – розмовляти. і навпаки, що сховалось, на вашу думку, за узагальнювальними словами: в) робота з підручником, с. 72 – розділові знаки при узагальнювальних г) пробна вправа (пояснювальна): запис речень, визначення членів речення, визначення однорідних членів Листопад має в народі такі назви: напівзимник, ворота зими, грудкотрус, листопадень, падолист. Дмитра, Параски, Кузьми, Дем’яна, Михайла, Пилипа – ці свята українці відзначають у листопаді.
ґ) “Хвилинка відпочинку”: Сіли зручно, заплющили очі і слухаємо музику – музику осені (звучить запис спокійної мелодії).
ІV. Узагальнення і систематизація вивченого: завдання № 3: “Казкова
ввести узагальнювальні слова у речення – дерева, звірі. (запис речень на дошці, пояснення орфограм, пунктограм, графічний
V. Домашнє завдання: § 117, вивчити правила, впр. 165 (коментар).
VІ. Підсумок уроку: - Яку ж відповідь дамо Листопаду? (відповіді учнів базуються на основі вла-
- Гра “Допоможи мені” При однорідних членах речення обов’язковою є наявність узагальнювального слова.
Савчук Галина Семенівна, учитель української мови та літератури ЛЗШ № 43
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |