Головна » Українська мова |
Мета: поглибити знання учнів про однорідні члени речення, навчити розрізняти узагальнювальні слова при них; формувати навички пунктуаційної грамотності учнів; конструювати речення з узагальнювальними словами; за допомогою мовленнєво – комунікативного дидактичного матеріалу прищеплювати навички здорового способу життя. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок. Обладнання: Хід уроку І. Оргмомент Треба всім нам привітатись: ІІ. Мотивація навчальної діяльності Сьогодні в нас урок не звичайний, але я сподіваюсь, що він для вас буде цікавим. Ви на цьому уроці будете вчитись працювати колективно, у групах, парах. Використовуватимемо цікаві вправи. Тому познайомимося з правилами роботи у групах. У кінці уроку кожний із вас оцінить свою роботу та роботу своїх товаришів, виставляючи від 0 до 3-х балів за кожним із критеріїв. Критерії зачитуються. Пропоную учням оцінити свою роботу на уроці: 1. Я активно працював(ла) у групі -... 2. Я вносив(ла) удалі про позиції, які були враховані групою... 3. Я допомагав(ла) іншим учасникам, заохочував(ла) їх до роботи... 4. Я узагальнював(ла) думки інших і просував(ла) роботу групи вперед... ІІІ. Актуалізація опорних знань Фронтальне опитування (Кожна група отримує завдання, визначає учня, який буде відповідати) Що таке речення?З чого складається граматична основа? 2. Робота з опорними картками (Є однорідні члени речення, немає однорідних членів речення в поданих реченнях) Я не гризу на уроках ручки, олівці, нігті. ІV. Повідомлення теми й мети уроку V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу 1. Проблемна ситуація (Чому в реченнях з однаковими однорідними членами різні розділові знаки? Чим можна це пояснити?) Для дитячого організму корисні страви: борщ і каша, овочевий салат і молочний суп. Для дитячого організму корисні борщ і каша, овочевий салат і молочний суп. Робота з підручником. (Українська мова: підручн. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.П.Глазова.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.-272 с.: іл..) С. 92 – опрацювання теоретичного матеріалу. VI. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення загальнопізнавальних і творчих умінь з теми Робота в групах. Доповніть речення потрібними за змістом однорідними членами речення. Визначити, чи всі речення мають узагальню вальне слово? Шкодять моєму здоров’ю такі продукти: … (солодкі газовані напої, чіпси, цукерки.) Шкодять моїм зубам такі продукти: … (цукерки, печиво, морозиво.) Шкодять моєму зорові (читання лежачи, гра за комп’ютером.) фізкультхвилинка Виписати з тексту речення, які мають однорідні члени з узагальню вальним словом. Зробити його синтаксичний розбір. Харчування – неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини. Вони необхідні для роботи наших органів: мозку, серця, легенів, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Отже, щоб бути здоровими, потрібно правильно харчуватися. Вітаміни сприяють росту, допомагають нормальному зору. Вони потрібні для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Також запобігають простуді, поліпшують кровообіг. У моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі – у таких продуктах живуть вітаміни. Для гарної роботи мозку обов’язково слід включати в щоденний раціон харчування корисні продукти. Рибу, яйця, м’ясо, сир, молоко, банани і морепродукти – ці продукти природа збагатила корисними мікроелементами. 3. Виконання тестових завдань. Тестові завдання 1. Укажіть, який розділовий знак і де саме потрібно поставити в поданому реченні: Радощі і чорну днину все я з вами розділю (П. Тичина). а) тире після слова «днину»; б) двокрапку після слова «все»; в) кому після слова «радощі»; г) тире після слова «все». 2. Позначте речення, у якому перед виділеним сполучником потрібно поставити кому: а) Осінь стояла напрочуд погожа й тепла. б) Степові волошки дивляться на нас із трави, похитують своїми голівками і манять до себе. в) Я люблю і вітер і сніг. г) Налетів сильний і холодний вітер і зірвав останні листочки. 3. Якщо узагальнююче слово стоїть перед однорідними членами речення, то після нього ставимо: а) кому; б) тире; в) двокрапку: г) крапку з комою. 4. Однорідними членами речення можуть бути: а) головні члени речення; б) другорядні члени речення; в) головні і другорядні члени речення; г) службові частини мови. 5. Якщо узагальнююче слово стоїть після однорідних членів речення, перед ним ставиться г) крапка з комою. 6. Узагальнююче слово в реченні виступає г) завжди підметом. VІІ. Підсумок уроку Метод « Незакінчене речення» 1. Сьогодні я дізнався … 2. Я можу … Оцінювання Учні 1. Я активно працював(ла) у групі -... 2. Я вносив(ла) удалі про позиції, які були враховані групою... 3. Я допомагав(ла) іншим учасникам, заохочував(ла) їх до роботи... 4. Я узагальнював(ла) думки інших і просував(ла) роботу групи вперед... Учитель 1. На уроці найактивнішими були … 2. Швидко й добре працювали … VІІI. Домашнє завдання 1. Написати твір – мініатюру «Я піклуюся про своє здоров’я», використавши однорідні члени речення й узагальнювальні слова. 2. Вивчити теоретичний матеріал на с. 92
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |