Головна » Українська мова |
Мета: узагальнити знання учнів про іменник як частину мови формувати навички розпізнавання роду іменників, удосконалювати вміння учнів визначати число іменників, роль іменників в реченні; формувати комунікативну компетентність, орфографічну грамотність; розвивати творчі здібності, самостійність, увагу, інтонаційну виразність, мовне чуття, кмітливість; вміння аналізувати порівнювати, узагальнювати мовні явища, вдосконалювати уміння працювати в групах, вести діалог, доводити власну думку, оцінювати результати своєї діяльності та інших; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, поваги; сприяти формуванню товариськості, згуртованості учнів; викликати бажання вивчати рідну мову, милуватися її багатством і красою. Обладнання: презентація, наочний і дидактичний матеріал, картки з завданнями. Тип уроку: урок застосування набутих знань, умінь і навичок. Форма уроку: урок – змагання. Хід уроку Організаційний момент. [*] Вступне слово вчителя. Весела пісенька дзвіночка Покликала нас на урок. Я бачу ваші милі личка І очі з безліччю думок. Ми помандруєм в світ науки, Що гордо мовою зовуть. Та лиш кмітливість і увагу З собою взяти не забудь. Кому дозволимо першими сісти? [*] Складання девізу уроку з розсипаних слів. навчати, Добре, знати, хто хоче все, того. (Добре того навчати, хто хоче все знати.) Хто з вас хоче багато знати? Повідомлення теми і завдань уроку. А чи цікаво вам, яка тема нашого сьогоднішнього уроку? Ще не смеркло, а на заході зійшла вечірня … Слова для довідок: книга, земля, зірка, онука, скеля, зміна, вишня. Запис теми у зошит. Каліграфічна хвилинка. Урок продовжим без зупинки з каліграфічної хвилинки. Мова – душа народу.(4 слайд) – запис у зошит. Як ви розумієте це прислів’я? Мова нашого народу – мова солов’іна. Мова українська – чудо калинове. Мова наша – чари барвінкові. Мова наша милозвучна, чарівна. Українська мова ласкава, мамина єдина, соловейкова. Українська мова – найдорожча мова дідів і батьків.(5 слайд) Дійсно, наша мова прекрасна, милозвучна, багата, виразна. В цьому ви всі будете переконуватись з кожним днем, вивчаючи її на уроках, читаючи художню літературу. Повторення вивченого матеріалу. [*] Знайти іменники в прислів’ї. [*] Повторення граматичних категорій іменника. Стратегія «Кубування». Аналіз граней. Продемонструвати ваші знання про іменник допоможе «чарівний куб». Передаючи один одному кубик, ви будете аналізувати його грані. частина мови (іменник); Мотивація навчальної діяльності. Робота з числовою прямою.
____1____2_____3____4____5____6____7____8___9____10____... От ми з вами і перейшли до найцікавішої частини уроку. Напевно, всіх цікавить питання, чому дітки розділені на дві групи?
Узагальнення та систематизація знань. [*] Повторення правил роботи в групах. Правила роботи в групах: Говорити по черзі, а не всім водночас. [*] Перше завдання: «Істота – неістота» (письмово) Записати слова у дві колонки за зразком. Пам’ятайте: швидко читайте, Та не поспішайте, Праця й терпіння Ведуть до уміння. Всі завдання на індивідуальних картках, для гостей – на слайдах. Хто? Що? Учень Школа Зима, парта, учитель, дитина, учениця, клас, книжка, дівчинка, хлопчик, урок, пенал, діти. [*] Друге завдання: «Книжковий хробачок». Визначити слово – іменник і їх рід.(усно) 1 команда 2 команда пис…мо д … шка с…рока пш…но гус…к п…рсик [*] Третє завдання: «Один – багато».(письмово) Утворити з однини множину. 1 команда 2 команда портфель - … диктант - … учень - … вчитель - … книжка - … урок - … [*] Четверте завдання: «Хто це? Що це?»(усно) команда Рідна, лагідна, найдорожча - … Запашний, білий, смачний - … Висока, білокора, струнка - … 2 команда Червоне, солодке, соковите - … Прозора, джерельна, холодна - … Зелена, висока, новорічна - … Втомились? Давайте трішки знімемо втому і зробимо вправи психічної розгрузки. Потерти долоні до відчуття теплоти. [*] П’яте завдання: «Слова перевертні – анаграми».(письмово) В словах змінено порядок букв на зворотній або змінено місцями склади. 1 команда 2 команда Н И К П І Д Р У Ч – підручник В О Л С Н И К – словник Т И З О Ш – зошит К А Д О Ш – дошка А Т Р А П – парта Я С Н І П – пісня [*] Шосте завдання: «Утвори іменник».(усно) Утворити іменники – назви істот від іменників – назв неістот. Приклад: хокей – хокеїст. 1 команда 2 команда ліки школа футбол шахта трактор бандура
[*] Сьоме завдання: «Шаради».(письмово). Скласти слова із перших складів інших слів. Приклад: сокіл, роса, камінь = сорока. 1 команда Мама, лимон, народ = малина. Маяк, широкий, набір = машина. 2 команда Долина, роги, гараж = дорога. Батіг, ранок, банка = барабан. [*] Восьме завдання: «З букв одного слова…»(усно) Із букв одного слова скласти і записати інші слова. Приклад: братерство: брат, тато, сто… 1 команда Соломина: сон, лом, сало, мило, лан, солома, соло, млин, син. 2 команда Рибалка: риба, балка, бак, рак, лак. Оцінювання (визначення переможця, нагородження). [*] Робота з числовою прямою. Учні виставляють позначки на числовій прямій, відзначаючи поглиблення своїх знань з теми на кінець уроку. [*] Заключне слово вчителя. Дякую учням за плідну роботу. Закінчити наш урок хочу такими словами: Вивчай мову українську, Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,
Прекрасну, милу і чудову, Як материнську пісню колискову. Я буду дуже рада, коли все те, про що йшла мова на уроці, надовго залишиться у вас в пам’яті, у ваших серцях. А ще я хочу вам діти і вам дорослі гості Побажати в житті лихого ніколи не знати. Якщо і зустрінете лише одне, вас он як багато, воно вас мине. А щастя й добра нехай буде багато, хай з вами прямують від школи до хати, З собою беруть вони радість і сміх, Хай буде багато, хай буде у всіх!
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |