Головна » Українська мова |
Мета: узагальнити і систематизувати знання із вивченої теми: теоретичні і практичні (вміння правильно ставити розділові знаки), працювати самостійно, цілеспрямовано, застосовуючи набуті знання на практиці; виробляти в учнів вміння грамотно й повно відповідати на питання; прищеплювати почуття відповідальності; формувати почуття взаємоповаги, культури, любові один до одного. Обладнання: магнітна дошка, таблиця «Мантри успішної людини», таблички зі словами-назвами, ключовими словами; комп’ютер, диск зі слайдами для реклами; міні-підручники. Тип уроку: контрольно-смисловий, засідання бізнес-клубу.
Епіграф: Високо цінуй мудрість, і вона возвеличить тебе. Із Біблії
Над класно дошкою – плакат із написом «Завітайте до нашого бізнес-клубу!» Хід уроку І. Організаційний момент Учитель: Ви звернули увагу на запрошення? А хто з вас знає, що означає слово «бізнес»? (учні висловлюють свої міркування) Учитель: Так, бізнес – це будь-який вид підприємницької діяльності, що дає прибуток. Предметом бізнесу є не лише об’єкти господарської сфери, а й політична діяльність, медична допомога, наука, мистецтво. Що ж, завітайте до бізнес клубу. Вельмишановні пані та панове! Рада вітати вас, молоде покоління українських бізнесменів, на засіданні бізнес-клубу, яке оголошую розпочатим. Прошу всіх відкрити робочі блокноти, щоб робити в них необхідні записи, як це і належить справжнім діловим людям.
ІІ. Основний зміст роботи 1. На адресу ваших фірм прийшов лист. Отже, відкривайте його і прочитайте. (учні відкривають і читають у листі емоційний заклик, просто заклик, мантра). 2. Учитель: Я думаю, що ви зарядились емоційним закликом, просто заклик допоможе вам знайти девіз свого життя. Отже, дозвольте ознайомити вас із «Пам’яткою бізнесмена-початківця». Правильна відповідь – 2 б. (на дошці записані речення, учні читають, називають різновиди складносурядних речень. «Пам’ятка бізнесмена-початківця» Ти досконало і різнобічно повинен вивчати свою справу, і тоді вона буде розвиватись з великим успіхом.
А почнемо з мотто (епіграфа) нашого завдання. Запишіть у робочий блокнот першу, корисну мантру. Високо цінуй мудрість, і вона возвеличить тебе. Із Біблії 3. Учитель: Можна було б ще дати чимало подібних порад. І мабуть, ви переконались, що жоден підприємець не здатний плідно працювати, не знаючи рідної мови. Але чому? Гарна відповідь, на ваш погляд, 1 бал. (учні висловлюють думки)
4. Учитель: І сьогоднішнє засідання бізнес-клубу присвятимо діловій грі з мови, а конкретніше, продовжте, будь ласка, думку, запишіть у робочі блокноти. Учитель: Назвемо ключові слова, які ви запам’ятали з теми: речення предикативні центри складносурядне
різновиди ССР єднальне
Учитель: Упродовж теми ви готували міні-підручники, скористайтесь ними. А мотто (епіграф) нашого уроку, вислів із Біблії, (запишіть у зошити), які слова потрібно додати до ключових?
Мантра Мораль Етика
Учитель: На кожній парті лежать картки із банківським рахунком. Занесіть уже отримані і вносьте, накопичуйте бали (кошти) нові.
Тематичні словнички, що є на кожній парті, допоможуть вам осмислити і вірно використати необхідні терміни.
5. Вирушаємо на «Аукціон знань» (З’ясовуємо значення слова «аукціон»). Правильна і найвичерпніша відповідь оцінюється 2 балами. За якими ознаками виділяються складносурядні речення? (такі відношення виражаються складеними сполучниками не лише … а й не тільки … а й не стільки … скільки не те щоб … але, хоча й … але) Кома між частинами ССР не ставиться?
6. Учитель: Увага! Нам трапилася нагода використати щойно відновлені в пам’яті теоретичні знання на практиці: від фірми «Пунктуація» отримано термінове замовлення на опрацювання 2 пунктуаційних матеріалів». Завдання: (на кольорових картках записані речення, колір відповідає за рівень). а) переписати речення ( по 1 балу за речення); б) розставити пунктограми. - У кожної групи своя картка, на дошці речення без розділових знаків; виконують у зошиті і на дошці. (перевірка, зауваження).
6а. Замовлення від фірми «Синтаксис» (2 бали). І – 3, ІІ – 4, ІІІ – 2, IV – 5,6, V – 1 реч.
7. Термінове замовлення від фірми «Філологія» (3 бали) «Філологічне пояснення» а) прочитати англійською мовою англійський вираз; б) дослівний переклад; в) український еквівалент (фразеологізм пояснити). б) знаходитись на краєчку свого сидіння (стільця); в) український відповідник: затаївши подих, роззявивши рота, не зводячи очі.
Учитель: Як відомо, між підприємствами існує постійна конкуренція. (з’ясовують лексичне значення).
8. Наступне завдання – «Конкурентна боротьба» Власники підприємств почергово зачитують складені речення за схемами. Замовлення від фірми «Рідна мова, 9», за адресою: вул.В.Тихоші, буд.99/ІІ. Учні самостійно складають речення, зачитують, називають сполучники, обмінюються зошитами для взаємоперевірки, які помилки виявили, виносять, ставлять бали. (макс.2 б).
9. З’ясуємо лексичне значення слова «реклама» На засіданні бізнес-клубу реклама (слайди на комп’ютері про школу під музику). Реклама: Завітайте у Денишівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів імені В.Г.Бондарчука. Школа ця – це…
10. З’ясуємо лексичне значення слів «інтерв’ю», «меценат». Чи готові ви, успішні школярі-бізнесмени», дати імпровізоване інтерв’ю? Запитання: Чи готові ви продовжити традиції меценацтва? Невід’ємною умовою діалогу лишається культура мовлення, образна, красива думка.
ІІІ. Підсумок «Я так думаю – зміню позицію…» Складносурядне речення – це речення, яке має один предикатний центр.
IV. Рефлексія Назвіть ознаки нашого уроку.
V. Оцінювання VI. Домашнє завдання. І насамкінець останнє замовлення від фірми «Синтаксис». Різнорівневі завдання (тести)
Учитель: Шановні пані і панове! Засідання нашого бізнес-клубу завершено. Ми добре попрацювали. Сподіваюсь, що сьогоднішня робота з ССР згодиться вам у майбутньому і ви з гідністю представлятимете українських підприємців. Щасти вам! Для наших гостей і для всіх вас ми підготували побажання (або мантру). (учні дають гостям листки із побажаннями).
Мантри успішної людини V група 1. Честь – це нагорода, а совість – це праведний суд доброї людини. Арістотель
ІІІ група 2. Нехай Вам у вашому житті усе буде цікаво, і ви часто будете сидіти на краєчку стільця.
І група 3. Життя – це ланцюжок людських можливостей, однак ви необережно можете самі перетворити власне життя у ланцюжок упущених можливостей.
ІІ група 4. Не всі серця дадуться хробаку, не всі шляхи у круг закуто; і проросте зелена рута на жовтому піску.
IV група 5. Беріть собі у попутники книгу і нехай ваш шлях стане в багато разів ближчим.
6. Безбожно інших ображаєш – й себе самого вже не поважаєш.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |