Головна » Українська мова

Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія»

 Мета: 

- навчальна: повторити, поглибити засвоєні в 5 класі знання учнів із розділу «Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія», удосконалювати орфоепічні та орфографічні уміння й навички п'ятикласників, уміння розрізняти звуки, передавати слова звукописом; використовуючи здобуті знання на практиці; 

- розвивальна: розвивати усне і писемне мовлення, фонематичний слух, увагу, слухову та зорову пам'ять, логічне мислення, творчі здібності; збагачувати словниковий запас; 

- виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти формуванню самостійності, витримки, позитивних рис характеру.

 Обладнання: підручник для 5 кл. О.В.Заболотний,В.В. Заболотний, Українська мова, опорні схеми,  сигнальні картки,таблицы,презентація.

Тип уроку: урок  узагальнення вивченого

                                   Хід уроку 

ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

(Етап моделювання настрою учнів)

Люблю я свій розум. (Слайд)

Увагу та пам'ять. 

Працює мій мозок. 

І вчусь я старанно. 

Сприймаю все нове 

І мислю логічно. 

Учителя слово 

Здійсню практично.

Самопрогноз(смайлики,які мають вираз байдужості,смутку,радості)

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

►  Розшифруйте запис і прочитайте тему уроку:нефокати, фіграка, піеяфоор, фоорфіграя.(слайд)

►  Пригадайте, що вам відомо про це. Сформулюйте завдання уроку: «Сьогодні на уроці ми...»

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Бесіда

- Що таке алфавіт?

- Скільки літер в алфавіті?

- За допомогою чого утворюються звуки?

- Які є звуки?

- Скільки всього голосних звуків? Назвіть їх.

▼ Скільки приголосних? Назвіть їх.

- Якими можуть бути приголосні звуки?

- Назвіть дзвінкі, глухі звуки.

- Які є склади?

-Щоб передати на письмі звучання слова,користуються фон. записом. Як ще

можна назвати це?

 ІІІ. Основний зміст роботи.

Завдання.Учні виходять парами і записують  фон. транскрипцію слів:Батьківщина,Україна,з’єднання, боротьба.

Два учні  виконують  фонетичний розбір слів:вогко,ллється

Загадки  - склади «Правильно  наголошуй»

-Останній,тисячний був метр,

Скінчився,врешті… ( кілометр).

Для краю в нас – любов і радість

 Для ворогів – свята …(ненависть)

-У кожного із нас бажання:

Художнє слухати …(читання)

4.Завдання.(слайд) Прочитайте слова, правильно їх наголошуючи: верба,ремінь,кропива,дочка, донька,олень, обруч, новий, тонкий, твердий, товстий, одинадцять, дітьми, спина,молотьба, український, столяр,середина, випадок, вимога, горошина, колесо, загадка, листопад, помилка.

5.Завдання.Робота з текстом. Прочитайте текст.(слайд)

« Кобзар» належить до найволелюбніших книг усіх часів… Кожен, відкривши томик «Кобзаря», відчує, що  книгу цю написала людина,яка воістину вистраждала свої відкриття, людина,яка піднялася до вершини мудрості, на верхогір’я людського духу…

5.1.Евристична бесіда

-До якого типу мовлення можна віднести  цей текст?( розповідь.)

-Що ви знаєте про життя Т. Шевченка?

- Які вірші цього поета вам відомі?

 

5.2.Учень читає напам’ять вірш « Садок вишневий…»(слайди репродукцій картин до вірша)

5.3.Творчий диктант «Незвичайний потяг». Щоб дізнатись,де народився Т. Шевченко і провів свої дитячі роки, посадіть у вагони слова – пасажири»(1-камінний,законний, письменник. знання. 2 - зілля,

рілля, гілля. Ілля, вугілля.ллю.3- подорожжю,збіжжя. Запоріжжя.4- стаття,Закарпаття,ртуттю,пам’яттю,відкриття. 5-колосся, волосся, Полісся, Россю )

5.4. Завдання. Розкажіть правила вживання апострофа і м’якого знака.

5.5.Завдання( з картками)за варіантами.

І- в Записати спочатку слова з м’яким знаком, а потім без: жменьці. Інший,

лосьйон, зцідити,Ірпінь,жінці, щирість.(ь пропущено)

Ключ. Підкресливши в кожному слові другу букву від початку, ви зможете прочитати назву села, де народився Т. Шевченко (Моринці).

ІІ – в. Записати спочатку слова з апострофом, а потім без… зв’язок,тьмяні, реп’яхи, Соловйов, арф’яр, порядок, бур’яни, п’єдестал,духмяна.(апостроф пропущено)

Ключ. Підкресливши в кожному слові останню букву, ви зможете прочитати назву села,де жив Т. Шевченко(Кирилівка)(Слайд)

5.6 Запишіть фон. транскрипцію слів: зцідити, реп’яхи.

7.Завдання. « Обережно! Помилка! ( робота з сигнальними картками).

Над словом з помилкою треба  «засвітити» червоний квадрат, записати слово правильно, назвати орфограму.(слайд): пісня,у будьці, тоньший, вьються,дощь, село, пшениця, легенда,бур’як, бур’ян, св’ято,очерет,,піччю,дений,кров’ю,проїздний,,обігти,радісттю,радісний,день й ніч,тона, грип,Париж,Голандія,голландський.

                                      ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору,руки вниз, на сусіла подивись.

Руки вгору,руки вбоки,

Ще раз руки підніміть,

 А тепер їх опустіть,

Плигніть,діти, кілька раз. До роботи, все гаразд!

8.Зоровий самодиктант. За малюнками складіть слова із вивченими орфограмами, Складіть 2-3 речення з будь – якими  словами(слайд)

Слова: пів’яблука, м’яч, пір’я, чипси,монітор,комп’ютер,лимон,таксі.           Підсумок уроку   

1.Бесіда.  Що нового ви дізнались з теми уроку?

2. Яку з тем ви могли б з легкістю пояснити  своєму товаришу?

3. Підсумкове тестування ( с.122 підручнмка).Відповіді: 1 – Г, 2. – Б, 3. – А, 4. – А, 5. –В.

V Оцінювання.

VI Домашнє завдання: підготуватись до контр. роботи за параграфами 16 – 33, скласти словниковий диктант на вивчені орфограми(20 -25 слів).

 


Теги: Баклан І.В., фонетика, орфографія, орфоепія
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 514/29


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar