Головна » Українська мова

Узагальнення й систематизація знань про займенник. Урок з української мови для 6 класу

Мета уроку:

Освітня:   

 Узагальнити і систематизувати знання учнів про займенник, його написання    та   синтаксичну   роль.
 Закріпити     орфографічні навички.
 Формувати    вміння    робити   морфологічний   розбір займенників.

 Розвивальна:

Розвивати в школярів самостійність  мислення,  культуру мовлення,  уважність,  пам'ять;
Формувати комунікативну й інформаційну компетентність учнів;

Виховна:

Виховувати інтерес учнів до вивчення української мови.
Виховувати вміння об’єктивно оцінювати свої знання та аргументовано доводити власну точку зору.
Виховувати любов  до  природи у школярів.

 

Тип уроку: узагальнення  і  систематизація знань.

Методи і прийоми: репродуктивна   й   узагальнююча бесіди, індивідуальна робота,    використання наочностей,   розбір   мовних  явищ, метод вправ,  прийом  порівняння, інтерактивна гра «Оціни себе й отримай оцінку від учителя».

Обладнання: дерево "Займенник", картки, виставка малюнків, картки само оцінювання.

 

Перебіг уроку

І. ОРГМОМЕНТ. (1 хв.)

 

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. (2 хв.)

 

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ. (5 хв.)

 

1. Робота біля дошки. (1 учень)

Відірвати з дерева "Займенник" зайві листочки.

2. Повідомлення учнів про займенник у науковому стилі (1 учень) та  в художньому стилі (2 учні).

3. Розгляд виставки малюнків на тему "Займенник".

4. Перевірка роботи біля дошки.

 

IV. ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ  ПОНЯТЬ, ЗАСВОЄННЯ ВІДПОВІДНОЇ  ЇМ СИСТЕМИ ЗНАНЬ. (30 хв.)

 

1. Індивідуальна робота на картках (3 учні)

2. Фронтальне опитування:

1) Що таке займенник?

2) Які частини мови може замінювати займенник?

3) Як змінюються займенники?

4) На яку частину мови схожі займенники, що змінюються за родами, числами, відмінками?

5) З якою метою вживаються займенники в мовленні?

6) Які займенники викликають труднощі при написанні?

7) Як пишуться неозначені займенники?

- Бачу, що усно ви працюєте добре.  А  чи  можете  ви  застосувати  свої  знання  на практиці, подивимось, виконуючи письмові завдання.

 

3. Редагування  тексту

- Перед  вами  текст,   який   необхідно   відредагувати  і  записати  у виправленому вигляді в  зошит.

(Хто перший виконає, вийти до дошки  і надписати займенники,  які  вже були в тексті, вказати розряд. Другий - відредагувати текст на дошці)

 

Як неквапливі мандрівники йшли  зі сходу на захід гарячі дні. Дні (вони) були один на одного не схожі. Кожен день  піднімав  над  обрієм  сонце,  з  легкої   руки   пускав по небу хмарини, хмарини (які) летіли над річкою, над хатами, над садами, городами. Дні завжди помагали один одному.   Той (день)  вистрілював  зеленими колосками  по пшеничному лану,  інший (день) наливав  ті колоски солодким  молочком.  Приходили нові  дні  і  вкривали  колоски  позолотою.

 

4. Робота біля дошки

Записати речення, пояснити орфограми і пунктограми, 1 займенник розібрати морфологічно:

 

Не слухає зима нікого,  своє  діло  робить.  "Діти, хтось  із  вас  бачив  чарівні  й мальовничі Карпати?" - запитала  Олена  Петрівна.  Погнався  і  за  тим,  і  за  цим, а пішов ні з чим.

 

5. Розподільний диктант

Записати у три колонки займенники (разом, окремо, через дефіс)

 

Будь-хто,  хтозна-який,  ніщо,  будь  з  ким,  піді  мною,  чий-небудь,  ні  про  кого, кимось, абихто, казна-скільки, будь-чому, казна про що, деякий, хтозна в чому, нічий.

 

6. Уявіть ситуацію і складіть ДІАЛОГ (по 2-3 репліки)

І ряд - ви зустріли друга ( "ви-ваш друг")

ІІ ряд - ви заблукали в чужому місті ( "ви - перехожий")

ІІІ ряд - ви зайшли до магазину ("продавець - покупець")

 

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА ЙОГО ІНСТРУКТАЖ. (2 хв.)

 

Скласти 6 речень ( 2 із займенниками, що пишуться разом,  2 - окремо, 2 - через дефіс ), 1 займенник розібрати морфологічно.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. ОЦІНЮВАННЯ. (5 хв.)

Інтерактивна гра «Оціни себе й отримай оцінку від учителя»

 

Перед вами на парті лежать картки з критеріями  оцінювання, заповніть їх, виставте собі оцінку.

Критерії самооцінки:

Зробив ілюстрацію до теми «Займенник» + -

Відповідав на питання фронтального опитування + -

Працював індивідуально на картках або готував повідомлення + -

Редагував текст + -

Працював біля дошки + -

Розбирав займенник морфологічно + -

Правильно розподілив займенники за написанням + -

Складав діалог + -

Я тепер знаю …………………………………………………… + -

                      …………………………………………………… + -

Я тепер умію…………………………………………………… + -

                      …………………………………………………… + -

Моя оцінка  за кількістю плюсів (максимально 12)______________

Додаткові зауваження…………………………………………………..

Моя підсумкова оцінка  (максимально 12)______________

Оцінка вчителя (максимально 12)____________________

 

Учні здають картки, учитель поруч виставляє свої оцінки, відбувається вербальний коментар.


Теги: Займенник, Мишко Т.О.
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 200/10


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar