Головна » Українська мова |
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів із теми «Іменник», розвивати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, розвивати усне й писемне мовлення учнів, інтерес до історії свого народу, його традиції, виховувати почуття поваги до своєї країни. Тип: урок-подорож із застосуванням ІКТ. Обладнання: інтерактивна дошка, комп’ютер, кошики, картки із назвами товару. Хід уроку І. Мотивація навчання школярів - Чи знаєте ви, що таке ярмарок? - Чи доводилось комусь із вас бувати на ярмарку? - В якому місці кожен рік проходить ярмарок? ІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Сл. №3 Сьогодні ми з вами всі разом поїдемо на ярмарок, відчуємо святкову атмосферу цього надзвичайного дійства. Їхатимемо на двох підводах (діти об’єднуються у дві групи)А під час подорожі будемо зупинятися для того, щоб виконати деякі завдання: згадаємо все про іменник, його граматичні ознаки, тобто повторимо все, що вивчили про цю частину мови. Виберіть у групах керманичів, тих, хто буде керувати групою, а в кінці уроку оцінить роботу кожного. Поїхали! (Учитель або учень зачитує уривок із твору Остапа Вишні про ярмарок, читання тексту супроводжується показом слайдів) Зараз ви прослухаєте текст, але вашим завданням буде – запам’ятати іменники, які ви почуєте
Сл. №4 Благославилося на світ. Сл. №5 Виткнулося заспане сонце, стьобнуло промінням по луках, по степах, по садках, по левадах. І видко: аж-аж-аж гоп до того ліска, куди око дістане, дорогою воли потяглися… Сл. № 6 І кіньми, і волами, Сл. № 7 і коровами. З кучами з сіном, з соломою… А на возах і кури, і вівця скручена, і теля мекає, і порося верещить…А за возами – гей! Цоб! Цабе! Н-н-но! На ярмарок. Сл. № 8 І їдуть, і їдуть, і їдуть… Сл. № 9 І дорога вже не дорога. А строката величезна гадюка, жива і покручена, що за отой лісок, не поспішаючи полізла… І де її голова, хвіст – невідомо … А наш віз вискакує з тої гадюки, торохтить по грудках, шелестить травою…
2. Робота із текстом - Назвіть іменники, які ви запам’ятали. - А доведіть, що слова, які ви назвали є іменниками. Які граматичні ознаки має іменник? Сл. № 10 (текст на інтерактивній доці) Випишіть по 2 іменника що належать до різних відмін. (перевіряємо) (перевіряємо)
Сл. № 11 (Інсценівка діалогу) Гей, дядьку, куди їдете? Завдання. Як називається розмова двох осіб? (діалог) Запишіть це речення, визначте загальні й власні назви, поясніть їх написання. (перевіряємо) (на наступному слайді світлина Сорочинського ярмарку;) Сл. № 12 Ось нарешті ми й приїхали на ярмарок. Тут «все крутиться, шкварчить, співає, кричить, танцює, мекає, мукає, кукурікає, чумакує, лається». І чого тут тільки не побачиш і не почуєш. А скільки всього можна прикупити. Давайте й собі щось придбаємо. Завдання. (учні виходять до дошки й прикріплюють до кошика іменники, вправа виконується замість фізхвилинки) На дошці висять кошики. Треба покласти до них назви куплених речей, але щоб у 1-му кошику всі вони були іменниками, що вживаються тільки в однині, у 2-му – тільки у множині. (перевіряємо) Сл. № 13 Багато всякого люду на ярмарку. Сл. № 14 Дивіться стоять суддя, староста, сирота, нероба, посіпака, неборака. А що ж об’єднує цих людей? (всі назви – іменники спільного роду) Завдання. Запишіть речення і доведіть, що це іменники спільного роду. (перевіряємо) А тепер згадаймо, як визначаємо рід незмінюваних іменників іншомовного походження. (відповіді) Сл. № 15 А ми йдемо далі… Сл. №16 Завдання. Визначте рід іменників: Батумі, шимпанзе, шосе, радіо, какаду, мадам, бюро, Чикаго, Капрі, Міссурі, лото, метро. (перевіряємо). Сл. № 17 А на ярмарок їдуть не тільки за товаром, але й задля розваги, бо багато тут різних ігор, жартів, конкурсів Сл. № 18. От і ми зараз трошки пограємо. Вам треба буде швидко провідміняти іменники, але відмінюватиме не один учень, а група (учні по одному з групи виходять до дошки, перший пише форму називного відмінка, другий - форму родового відмінка і т.д.). Сл. № 19 Яка група швидше й, звичайно, без помилок провідміняє. Слова для відмінювання: мудрість, сіль, кров. (перевіряємо) Поясніть, будь ласка правопис слів в орудному та родовому відмінках.
Розвиток усного мовлення Сл. № 20 Складіть діалог між продавцем і покупцем на ярмарку ( За слайдами) Сл. № 21 Розказують діалог
(- Доброго дня, тітонько! - Доброго здоров’я! - І краму ж у вас різного багато! - Так я ж на ярмарок приїхала торгувати! - А чи смачні у вас бублички? - Смачніших за мої бублички не знайдеш на всьому ярмарку! - То дасте покуштувати? - Купуй та куштуй! - А скільки ви просите? - По копійці за штуку! - А давайте я вам розкажу казку, а ви дасте бубликів в’язку? - А, давай!) Сл. № 22 Походили ми з вами по ярмарку, багато почули, багато побачили, багато й виконали завдань. Ярмарок закінчується. Хто спродався, хто скупився – всім час додому. Підсумок уроку. А чи скупилися ви на ярмарку? Чи все згадали про іменник, все повторили, чи з усіма завданнями впоралися? (Спікери оцінюють роботу членів групи.) Д.З. Записати речення із словом ярмарок і розібрати це речення синтаксично
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |