Головна » Українська мова |
Мета: дати учням уявлення про особливості будови усної розповіді на основі власного досвіду; формувати вміння відрізняти розповідь від інших типів мовлення; учити школярів створювати розповідь; збагачувати словниковий запас учнів Очікувані результати: учні складають усні висловлювання з урахуванням умов спілкування, мети й адресата мовлення; підпорядковують висловлювання темі й основній думці; користуються вивченими типами мовлення; вибирають відповідно до умов спілкування стиль мовлення (розмовний, науковий, художній); дотримуються норм української літературної мови. Обладнання: підручник, презентація до уроку, картки-завдання, пам’ятка «Як працювати над розповіддю», Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок.
Початок презентації (6-7 кадрів) -Які емоції, почуття виникли у вас, коли ви дивилися кадри?Чи захотілося вам поділитися своїми враженнями? 1.Асоціативний диктант – ДОСВІД. Хоч вам і 11-12 років, власний досвід у вас вже є. Лише не треба боятись розповідати про себе чи своїх друзів. Можна складати розповіді не лише про цікаві події з власного життя, а й про почуте, побачене або навіть видумане. Продовжте фразу(записана на дошці): У моєму житті була дуже цікава подія про… II. Повідомлення теми й мети уроку 1.Цілевизначення Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати розповідь на основі власного досвіду. Наприкінці уроку ви повинні ЗНАТИ:- типи мовлення; - стилі мовлення; - тема, основна думка тексту;
ВМІТИ:- складати усне висловлювання, з урахуванням умов спілкування; - підпорядковувати висловлювання темі й основній думці тексту; - користуватися вивченими типами мовлення; - вибирати відповідно до умов спілкування стиль мовлення; - дотримуватися норм української літературної мови. 2. «Мої очікування» (Робота в «Листі очікування») III. Інформаційний етап. - На столах у вас лежать конверти з завданням, на виконання якого у вас 3 хвилини,тому визначайте самі, хто в вашій групі за який вид діяльності буде відповідати. Оціночні листи – на дошці. За кожне завдання ви отримаєте від 1 до 3 балів. ІV. Виконавчо-діяльнісний етап. 1. Робота в групах. Завдання № 1. Прочитайте текст. До якого стилю мовлення він належить? Обґрунтуйте свою думку. КОНВЕРТ №1 - Привіт, Сергію!Поклич,будь ласка, брата! - А його немає. Він з батьками поїхав до бабусі. - Жаль. Нехай зайде до мене, коли повернеться. Бувай! - До побачення. КОНВЕРТ № 2 Десь далеко, за темною смугою лісу, обізвався грім. Легко й радісно зітхнув густий хутірський парк із столітніми дубами. Щось насувалося грізне. Потемніло, завітрило. Гримнуло ближче й покотилося по небу. Вітер ущух і між листям зашелестів густий рівний дощ. КОНВЕРТ № 3 Іноді здається, що у метеликів лише два крила, але це не так. Насправді крил у них чотири, як і в більшості комах, однак передні крила розташовані в одній площині із задніми, до того ж ще й бувають з’єднані з ними. Ось чому може здаватися, що крил у метеликів удвічі менше, ніж є насправді. ВИСНОВОК – робота по таблиці «Стилі мовлення» Завдання №2 «Скласти пазл «Типи мовлення»». Взаємоперевірка в групах ВИСНОВОК – Робота по таблиці «Типи мовлення» Фізхвилинка №1(зорова) 2. Робота з підручником. Стор.233 Впр.542 ВИСНОВОК: Розповідь — це зв'язний текст, в якому передається повідомлення його автора, як правило, про якусь важливу подію. Речення в розповіді відтворюють послідовний хід подій. Зміст твору-розповіді виражається у формі минулого часу (зрідка — теперішнього).
• Подумайте, про що ви розповідатимете, наскільки це буде цікаво іншим. Оберіть стиль мовлення. • Сформулюйте тему й основну думку висловлювання, придумайте або уточніть заголовок. • Доберіть потрібний матеріал із власного досвіду чи інших джерел. • Складіть і запишіть план. • Викладайте матеріал точно, чітко, правдиво; підпорядковуйте висловлювання темі й основній думці; додержуйтесь стилю і типу мовлення; дбайте про грамотність мовного оформлення.
V.Контрольно-рефлексивний етап. 1. Словникова робота: - Доберіть епітети до поданих слів – назв почуттів Зразок: Бурхлива радість, гірке розчарування (на дошці) Провина,ніжність,повага,гнів,образа,симпатія. Цифровий самодиктант - Які почуття увиразнює кожне зі стійких словосполучень (Фразеологізмів)? Назви почуттів доберіть з довідки.
1. Бути на сьомому небі 2. Зробити великі очі 3. Опустити руки 4. Крізь землю провалитися 5. Почуватися не в своїй тарілці 6. Сидіти на голках
1. Тривога,хвилювання 2. Відчай, безнадія 3. Гнів,злість 4. Сором 5. Невимовне щастя 6. Здивування 7. Досада 8. Невпевненість Відповідь:1-5,2-6,3-2,4-4,5-8,6-1. (Самоперевірка) Фізхвилинка №2(ритмічна) 3. Зразок розповіді. Прослухайте зразок розповіді. Визначте тему й основну думку. Доведіть,що це висловлювання є розповіддю. Мій робочий день
VI.Підбиття підсумків -Які цілі ви ставили перед собою на уроці? -Чи досягли їх? 1. «Незакінчене речення» Учні продовжують речення: «Знання теми уроку допоможе мені….» 2.Оцінювання VII.Дом.завдання: 1) Повторити теоретичний матеріал стор 213,224,226 + пам’ятка. 2) Допрацювати розповідь.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |