Головна » Українська мова |
Мета: повторити, систематизувати і узагальнити знання учнів з теми "Прикметник як частина мови"; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу уяву, культуру усного мовлення, уміння правильно висловлювати свої думки; сприяти розширенню світогляду, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати комунікаційні компетенції; формувати в учнів навички співробітництва, культури спілкування; сприяти духовно–моральному розвитку школярів, прищеплювати бажання удосконалювати себе; виховувати любов і повагу до рідної мови, повагу один до одного. Обладнання: проект зошита «Узагальнення і систематизація знань про прикметник», сигнальні картки, «Лото назв», презентація «Узагальнення і систематизація знань про прикметник», проектор. Тип уроку: узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.
Епіграф уроку:
…Прикметник
Зміст і структура уроку
I. Організація класу II. Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення з епіграфом - На сьогоднішньому уроці ми повторимо морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль, підготуємося до контрольної роботи за темою «Прикметинк як частина мови». (учитель роздає зошити «Узагальнення і систематизація вивченого про прикметник» із серії «Моя книжечка». ) - Подивіться на зошит. Сьогодні ми будемо працювати в ньому. Але що це? У графі «Автор» відсутнє прізвище автора. Але кожен зошит, кожен підручник повинен мати автора. Давайте ми з вами станемо авторами цього зошита. Запишіть кожен своє прізвище.( діти записують своє прізвище) - Давайте пригадаємо правила роботи на уроці, • Ми поважаємо права власні й інших. • Ми не сміємося над чужими помилками, • Ми маємо право на помилку, бо вчимося. • Ми ділимося напрацьованими матеріалами та думками. • Ми завжди допомагаємо один одному. • Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші, якщо треба, запитуємо. • Ми цінуємо здобутки інших. Ми намагаємося виконати роботу якнайкраще.
IІІ. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок Лінгвістичний двобій. Робота у парах. Учень сам вибирає суперника зі словами: "Я викликаю на двобій…" і ставить запитання. Наприклад: Яка частина мови називається прикметником? – Які морфологічні ознаки властиві прикметникові? – Назвіть розряди прикметників за значенням. – Які є ступені порівняння прикметників. – Яку синтаксичну роль виконує прикметник? – Назвіть приклади відносних прикметників. – Назвіть приклади якісних прикметників. Особливості відмінювання прикметників м’якої групи.
Гра "Хто зайвий?". Вилучити з кожного ряду "зайве" слово. Свою думку обґрунтувати.
Розумний, веселий, лисий.
Гра «Упізнай мене» Почувши іменники, які є назвами істот, плещіть у долоні. Ліс, чудовий, мудрість, кращий, пролісок, компас, розумна, більш швидкий, моряк, червоніший, глибина, менш рухомий, турист, витривалий, параграф, рідний, дятел, батьківський, теля, Маріїн, натовп, кріпацький, ставлення, найсильніший, футболіст, морський, трава, найбільш смачний
Спробуйте самі скласти поезію (міні-твір) за поданим малюнком, використовуючи якомога більше прикметників.
Гра «Веселі перегони»
Перевірка знань за допомогою питань. Використання сигнальних карток.
Відповідь «так» - синій колір, відповідь «ні» - червоний.
Прикметники змінюються за родами, числами та відмінками?
Польський – це проста форма вищого ступеня порівняння прикметника? Лінгвістична фізкультхвилинка. Іменник - руки з'єднуємо Прикметник - руки розводимо. Дівчина, підручник, сніжний, вовк, теплий, теля, товариш, веселий, кіт, новий, олівець, школа, учнівський, квітка.
Головоломка «Поверніть втікачів»
Щоб прочитати приказки, потрібно у першу схему вписати голосні, а в другу приголосні, що «втекли» у квадрат.
Приказки: Бережіть честь змолоду. Світ не без добрих людей. . 7. Гра «Лото назв». Учитель розкриває зміст певного слова, а учні повинні знайти його на картках і закрити. Виграє той, хто першим закриє усі назви на своїй картці
Який відносний прикметник показує ознаку хвороби, відсутньої на землі?
8. «Корисні поради». Утворити складні прикметники, записавши їх у дві колонки:
Ті, які пишуться разом Пояснити правопис
Народний і визвольний, народне господарство, народний і державний, народна розмова, народний обряд, народний і масовий, Західна Європа, дев’ятий поверх, ліс і степ, воєнний і патріотичний.
10. Кросворд «Веселі східці».
Розгадати кросворд. Уписати в порожні клітинки прикметники з часткою не відповідно до поданих характеристик.
По горизонталі: Той, якого не можна перемогти, перебороти. 6. Той, який не може довго всидіти на одному місці.
По вертикалі: Той, якого не можна побачити. 7.Який не має відхилень від чого-небудь.
11. Гра «Хто швидше і краще?» Одного разу на зимовій галявині зібралися Небо, Дорога, Казка і Пісня. Стали вони висловлювати своє невдоволення школярами, які дали їм постійні слова, що означають ознаку предмета, яких ніхто не може позбавитися. - Я у всіх творах «голубе» і «безхмарне», - зітхнуло Небо. - А до мене пристало слово «рівне», - ледве не плаче Дорога. - Ой, подруженько, тобі ще нічого. Тебе хоч іноді «сільською» називають, а я завжди «цікава», - говорить Казка - А я лише «дзвінка», - говорить Пісня. - А що тут подієш, - зітхнули всі разом. – Може, діти нам допоможуть? Давайте допоможемо нашим друзям, підберемо інші прикметники до слів небо, дорога, казка, пісня.
11. Гра – дослідження
Перекладіть з російської українською
12. Тестові завдання Час кожному перевірити рівень своєї готовності до тематичної контрольної роботи. Дай відповідь на тестові запитання та заповни картку контролю. 1. Прикметник – це частина мови, яка: а) вказує на предмет, ознаку, кількість, але не називає їх б) означає назву ознаки предмета або його приналежність в) означає назви предметів г) означає кількість предметів, а також порядок предметів при лічбі 2. Знайдіть прикметник, який утворений суфіксально-префіксальним способом: а) книжний б) кисло-солодкий в) безталанний г) безмежний 3. Знайдіть прикметник, який належить до м’якої групи: а) дідів б) братній б) білолиций г) ясен 4. Знайдіть прикметник простої форми найвищого ступеня: а) найбільш зручний б) найвродливіший в) кращий г) менш вередливий 5. Знайдіть якісний прикметник: а) металевий б) батьків в) чорний г )міський 6. Знайдіть помилку у написанні прикметників: а) Хома не вірний б) невгамовний в) не високий, а низький г) непростий вибір. 7. У якому прикметнику пишеться суфікс -нн: а) зако … ий б) лебеди … ий в) полотня … ий г) лля … ий 8. Знайдіть складний прикметник який пишеться через дефіс: а) лісостеповий б) науковофантастичний в) дев’ятиповерховий г) вічнозелений 9. З’ясувати, в якому слові частка не виконує роль префікса: а) нещасний б) неуспішний в) нетямний г) нетривкий. 10. Знайдіть прикметник, який є синонімом фразеологізму небагатий на розум: а) нетямущий б) розумний в) наврочити г) нещастя 11.Знайдіть правильно перекладене словосполучення благодарить друга: а) дякувати друга б) дякувати другу, в) дякувати другом г) дякувати другові. 12. Знайдіть прикметник, який має суфікс -ов-: а) дощ..ий б) житт..ий в) груш..ий г) овоч..ий
ІV. Підсумок уроку.
Самоперевірка тестових завдань. Вправа (Кошик вражень) «На уроці я навчився...»
VІ.Домашнє завдання Підготуватись до контрольної роботи за темою «Прикметинк як частина мови».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |