Головна » Українська мова

Урок-подорож „Подарунки від прикметника”

МЕТА: 1. Повторити вивчене з правопису складних прикметників, ступенів порівняння, суфіксів та переходу прикметників з однієї групи за значенням до іншої.

             2. Удосконалювати вміння використовувати вивчене на практиці, аналізувати, робити висновки, співставляти; асоціативне мислення; уміння орфографічно правильного письма;

     удосконалювати культуру усного та писемного мовлення.

3. Формувати мовну, мовленнєву, інформативну, комунікативну компетенції.

     4. Виховувати поважливе ставлення до української мови.

МЕТОДИ: бесіда, слово вчителя, презентація, взаємоперевірка, переклад, розгадування кросворду, диференційовані завдання, мікрофон.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

         На завершення тижня рідної мови пан прикметник залишив вам подарунки. Та от біда: до міста завітала пакосниця. Вона забрала й заховала подарунки та наробила багато лиха у місті прикметника.

Ми з вами повинні виправити все та з’ясувати, де заховані наші подарунки. Для цього треба буде виконати декілька завдань.

У якості підказки пакосниця залишила свій маршрут, за яким нам легше буде працювати.

ІV. Повторення вивченого.

Отже, перша зупинка «Конструкторське бюро». У ньому розірвано складні прикметники. Нам необхідно їх відновити і пояснити правопис.

(Сухо)путний, (яскраво)червоний, (три)кутний, (синьо)окий,  (народно)пісенний, (гірко) солоний, жовто(гарячий), (середньо)вічний, (поштово)телеграфний,(державно)політичний, (західно) український (м’ясо)молочний,(південно) східний, (вище)згаданий.

(Сухопутний, яскраво-червоний, трикутний, синьоокий, народнопісенний, гірко-солоний, жовтогарячий, середньовічний, поштово-телеграфний, державно-політичний, західноукраїнський, м’ясо-молочний, південно-східний, вищезгаданий.)

Друга наша зупинка – «Картинна галерея». У ній знищено назви картинок, які були сполученням прикметників з іменником та демонстрували перехід прикметників з однієї групи до іншої. Залишилися лише слова, від яких такі прикметники було утворено. Користуючись ними та змістом зображеного складіть словосполучення і поясніть, як відбувався перехід прикметників. (Додаток).

Третя зупинка – «Бібліотека». У книжках пакосниця наробила помилок у ступенях порівняння прикметників. Наше завдання – виправити помилки та записати правильно форми ступенів порівняння прикметників.

Солодкіший за все плід праці. (Нар. творч.) Самі вищі – чистих душ собори.(Д.Білоус) Та немає великішого дива, як зазернена хлібна нива!(Д.Луценко).  Хто сам себе опанував, найважчу річ опанував. (І.Франко ) Вклоняюся тобі, моя родино най блища! (Д.Павличко) Час – най більш надійніший порадник. (Нар. творч.)

Який повчальний зміст цих речень? (моральні цінності) (Мікрофон)

Четверта зупинка – «Центр перекладів», у якому було стерто переклад прикметників та знищено правила правопису суфіксів. Частина вас повинна за поданими словами скласти правила правопису суфіксів, а інша частина – правильно перекласти прикметники та записати їх. На виконання маєте 5 хвилин. (Після виконання проводиться взаємоперевірка та презентація конспекту, складеного учнями)

 

Туманный –

радостный –

несказанный –

овощной –

денежный –

сказочный –

вишневый –

 

 П’ята зупинка – «Розважальний центр», у якому зашифроване слово-підказка, де сховані наші подарунки. Щоб його дізнатися, необхідно розгадати кросворд, завдання до якого побудовані за принципом третього зайвого слова. А у відповідях з виділених букв складається слово, яке називає сховище наших подарунків.

Найкрасивіший, червоніший, найкращий
Пізній, батьків,синій.
Красивий, розумний, фаховий.
Гарні, зелене, запашна.

V. Підведення підсумків уроку.

VІ. Повідомлення домашнього завдання.

VІ. Підсумки.


Теги: Прикметник, Пітірімова І.О.
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 102/9


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar