Головна » Українська мова

Урок-квест «Повторення вивченого про прикметник» з української мови в 6-му класі

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про прикметник як частину мови; удосконалювати вміння використовувати вивчене в практичній діяльності, розвивати культуру усного та писемного мовлення, логічне мислення, пам'ять, увагу, уміння працювати в групах; виховувати любов до української мови.

Хід уроку:

Епіграф

Мова – золота пшениця.

Слів – як зерен на току.

Не вмістити цю скарбницю

В товстелезнім словнику.

Захищаєм від негоди

Ці зернятка золоті.

Мова рідного народу

Найдорожча у житті.

С. Коваль

Вступне слово вчителя

На завершення вивчення теми пан Прикметник залишив вам подарунки. Та от біда: до міста завітала Капосниця. Вона забрала й заховала подарунки та наробила багато лиха у володіннях Прикметника.

Ми з вами повинні виправити все та з'ясувати, де заховані подарунки. Для цього треба буде виконати декілька завдань. Як підказку Капосниця залишила нам маршрут, за яким треба рухатися. А щоб це було цікавіше робити, ми поділимо клас на дві команди.

Обираємо спікерів команд, називаємо команди. Рухаємося маршрутом:

 Зупинка № 1 «Теорія»   à   Зупинка №   2 «Сортувальна станція» à Зупинка № 3. «Бібліотека»  à  Зупинка № 4 «Конструкторське бюро» à Зупинка № 5 «Школа перекладів» à Зупинка №6 «Творча майстерня»à Зупинка № 7 «Розважальний центр»

Отже, зупинка № 1 «Теорія»

«Мікрофон»

- Що ви знаєте про прикметник?

- Наближаємося до іншої зупинки – «Сортувальної станції»

- Капосниця порозкидала й переплутала прикметники. Треба посортувати прикметники за розрядами.

Завдання

Розподіліть прикметники за розрядами. Якщо ви правильно виконали завдання, з перших букв записаних слів складеться початок прислів'я: «… не наносить»

Березовий, мамин, охайний, дружній, дерев'яний, Елеонорин, низький, дідусів, житній, олов'яний, апетитний, людський, алюмінієвий, Улянин.

- Рухаємося далі.

Зупинка № 3 «Бібліотека»

- І тут Капосниця постаралася: наробила помилок у ступенях порівняння прикметників. Ваше завдання виправити помилки та записати правильно форми прикметників.

Завдання

Виправіть помилки

1.       Солодкіший за все плід праці.

2.       Самі вищі – чистих душ собори.

3.       Немає великішого дива, як зазернена хлібна нива.

4.       Час найбільш надійніший порадник.

Який повчальний зміст цих речень?

-          Знову вийшли на маршрут.

Зупинка № 4 «Конструкторське бюро»

Капосниця порозривала складні прикметники. Нам необхідно їх відновити та пояснити правопис.

Завдання

Напишіть правильно складні прикметники, поясніть правопис.

Чорно/бровий, жовто/гарячий, дво/денний, темно/зелений, кисло/молочний, м'ясо/молочний, південно/східний, велико/княжий, 5/поверховий, рожево/синій, кисло/солодкий, фізико/математичний.

Знову рухаємося маршрутом. Капосниця стерла переклад прикметників і знищила правил написання суфіксів.

Зупинка № 5 «Школа перекладів»

Завдання

Перекладіть прикметники, поясніть правопис суфіксів. З двома прикметниками складіть речення.

Туманный                                                                           радостный

овощной                                                                             денежный

вишневый                                                                          несказанный

боевой                                                                                 ситцевый

сказочный                                                                          кавказский

жизненный                                                                        военный

 

Зупинка № 6 «Творча майстерня»

Школа -  це місце, де учні проводять багато часу. Школа - це місце навчання, спілкування. А ми вміємо спілкуватися? До нас завітали учні з іншої школи. Послухаємо, як вони розмовляють.

Сценка

-       Привіт!

-       Хелоу!  Ну як вам нова училка?

-       Кльова, прикольна

-       Та ти шо?

-       Я вам кажу, та все пучком, на першому уроці отримали халявні оцінки, ще й домашку не завдала!

-       У – у – у, …. А у нас оцінки галімі!

-       Та й клас у вас зачуханий, а у нас отпадний ремонт!

 

- Запишіть діалог літературною мовою і виразно прочитайте його, правильно поставте розділові знаки.

 

Зупинка № 7 «Розважальний центр»

Ми на завершальному етапі, вам треба розгадати кросворд за принципом «Третій зайвий», слова вписати в клітинки. По вертикалі вийде слово-підказка, яке означає, де заховані ваші подарунки.

 

1.    Найзеленіший, корисніший, найкращий.

2.    Пізній, Миколин, синій.

3.    Білчин, дідусів, широкий.

4.    Білий, зелений, пишний.

5.    Круглий, металевий, міський.

Учні відгадують слово і знаходять свої подарунки -  зошити із зображеннями відомих українців: Т. Шевченка, П. Сагайдачного, І. Мазепи.

Зупинка «Підсумки»

«Мікрофон»


Теги: Машкіна Р.С., Прикметник
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 589/19


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar