Головна » Українська мова |
Мета: удосконалювати вміння учнів правильно утворювати форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників, правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати творчі вміння й навички; виховувати в учнів культуру мовлення, почуття відповідальності за збереження краси природи Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок Обладнання: таблиця «Творення ступенів порівняння якісних прикметників», репродукції картин Катерини Білокур «Багрянець осені», «Рідне поле», «Пейзаж з вітряком», «Гай», картки. Соціокультурна лінія: «Земля – наш дім». Інтерактивні методи: дослідження – конструювання, навчальне редагування, творче моделювання, робота з деформованим текстом
ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ Повідомлення теми і мети уроку - Ми продовжуємо вивчати тему «Прикметник». Сьогодні познайомимося із способами творення форм вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників. Підтема уроку «Земля – наш дім». З’ясування емоційної готовності: За допомогою смайликів передайте настрій, з яким ви завітали на урок
ІІІ.Актуалізація опорних знань. Експрес – опитування -Яка частина мови називається прикметником? -На які три розряди поділяються всі прикметники? (наведіть приклади) -Які прикметники мають ступені порівняння? -Як вони утворюються? (наведіть приклади) ІV. Виконання системи творчих завдань
Проблемне запитання: - Навіщо треба знати, як утворюються прикметники вищого й найвищого ступенів порівняння? Робота з підручником. Розгляньте в підручнику таблицю «Творення ступенів порівняння якісних прикметників». Дайте відповідь, яке питання ми з вами ще не розглянули? 1.Творча робота. > Розгляньте репродукції картин К.Білокур. Складіть декілька речень, використовуючи прикметники вищого й найвищого ступенів порівняння. 2. Вибірково-пошукова робота. .>З поданого тексту вибрати прикметники вищого й найвищого ступенів порівняння. Визначити їх форму. Повітря стало холоднішим, тільки кружляють у веселому танку найдрібніші сніжинки. Ніжні льодяні кристалики найрізноманітніших візерунків і розмірів кружляють у вихорі. Жодна не схожа на свою сусідку: одна менша, друга більша, одна має складні візерунки, друга – ще складніші. Важко описати всю красу і багатство цих найтонших витворів природи. 3. Робота з деформованим текстом. > Прочитати. Вставити в текст потрібні за змістом слова – прикметники(див. довідку). Чи можуть вони утворювати ступені порівняння? Записати висловлювання. Дібрати заголовок, який виражав би тему тексту. Та ще не все ми втратили! Наша планета ще може лишатися … і …, якщо ми опам’ятаємося, вернемося у лоно Матері-Природи … синами, а не загарбниками. Богом дарована нам земля … багата на чорноземи, що коли б дати всьому лад, могли б прогодувати півсвіту. … мірою усвідомити себе не сиднями, а господарями допоможе мудрість тих, хто був … до праці, … і …. (За Н.Міщенко). Довідка: голубою, зеленою, вдячними, багата, великою, удатні ший, більш умілий, старанний. 4. Дослідження-конструювання. .>Від поданих прикметників утворити просту форму вищого й найвищого ступенів порівняння прикметників. Скласти з ними словосполучення.
5. Робота біля дошки. - Зробити синтаксичний розбір речення. Над землею вставав ясний ранок. - Зробити розбір слів за будовою. Веселий, найтонший, якнайсолодший.
6.Навчальне редагування. (Словникова робота: вияснити лексичне значення слова «відредагований»). >Прочитати речення. З’ясувати, чи правильно в них ужито ступені порівняння прикметників. Записати, виправляючи помилки й аргументуючи свій вибір. 1.Найбільш досконаліший проект щодо захисту навколишнього середовища був виданий Академією наук України. 2. Через тиждень дерева стоятимуть більш голі. 3.Поганіший настрій у мене тоді, коли йде дощ. 4. Груші солодше, ніж яблука. 5.Наш край самий красивий. 6.Смарагдові крони дерев у байраці стали більш ніжнішими, більш ласкавішими.
7.Творче моделювання. >Подані сполучення слів увести в прості речення, ускладнені однорідними членами, звертаннями, вставними словами. 1.Дуб крислатіший, ніж клен. 2. Немає нічого кращого, як жити в гармонії з природою. 3. Дніпро ширший за Десну.
V. Рефлексія Дайте відповідь на питання, поставлене на початку уроку. Що сподобалось вам на уроці? За допомогою смайликів передайте ваш настрій на кінець уроку. IV. Домашнє завдання Повторити правила. Виписати з художньої літератури 3-4 речення, у будові яких є прикметники вищого ступеня з прийменниками від, за або сполучниками ніж, як.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |