Головна » Українська мова

Твір-опис тварини за малюнком або картиною

Мета: поглиблювати знання учнів про опис як тип мовлення; учити будувати власне висловлювання за зображенням у художньому стилі; сприяти розвитку комунікативної, соціокультурної, інформаційної,  життєзберігаючої компетентностей, збагаченню учнівської лексики; виховувати гуманне ставлення до тварин

Обладнання: комп’ютери (для індивідуальної роботи), інтерактивна дошка, навчальна презентація, картки – словнички, фото тварини, пазли (за   кількістю груп), відеоролик «Пригоди кота Лукаса»

 

Перебіг уроку

 

Організація навчальної діяльності учнів

перевірка готовності класу до уроку;
інструктаж із користування комп’ютерами

Активізація мислевої діяльності

диктант «Тиша»  (слайд 1)

 

перевірка: фронтальна;
 обґрунтування вибору орфограми

Прогнозуваня теми уроку

  - Визначте тему диктанта.

  - Де можна застосовувати цей  словничок?

  - Спрогнозуйте тему уроку.

  - Перевірте, чи правильно ви визначили тему: натисніть на кнопку керування курсором (слайд 2)

 

4. Мотивація навчальної діяльності

Наша мета:

повторити відомості про стилі й типи мовлення;
з’ясувати особливості художнього опису;
побудувати опис тварини за зображенням у художньому стилі.

Актуалізація опорних знань

 Фронтальне опитування. Самоперевірка правильності відповіддей

 - Які типи мовлення ви знаєте?

 - Яка мета тексту - розповіді (роздуму)?

 - На які питання відповідає розповідь (роздум)?

 - Яка мета опису, на яке питання відповідає такий текст?

 - У яких стилях мовлення може бути побудований опис? (слайд 3)

 

- Прочитайте подані зразки описів тварини. (слайд 4)

- Який стиль мовлення застосовано? Обґрунтуйте свою думку.

- Яка тварина описується?

 

- Чим різняться науковий і художній описи?

- Як будується текст - опис? (слайд 5)

 

Постановка проблемного питання

Пригадайте словничок, над яким ви працювали на початку заняття. Як ви думаєте, яку тварину ви будете описувати?
Відповідь на це питання ви знайдете, склавши пазли. Після складання   мають утворитися творчі групи для подальшої роботи.

Поділ на творчі групи: гра «Збери малюнок»

                                             

Робота в групах

отримання навчального завдання

 ( фото тварини, картки з опорними словами:

1гр. – пухнастий хвіст, білі шкарпетки, смугасті лапки

2 гр. – нашорошені вушка, рожевий носик, янтарні очі

3 гр. – тепленька шубка, біла шийка, м’якенькі лапки);

інструктаж «командирів» творчих груп;
самостійна робота

Перевірка: слухання складених творів

Як ви думаєте, ви описували одного кота чи різних?
Чого, на вашу думку, не вистачає в описах?
Доповнити ваш опис допоможе цей невеличкий відеоролик.

Перегляд відеоролика «Пригоди кота Лукаса»

Тож, одного кота ви описували чи різних?
Сподобався вам Лукас?

 Корекція творчих робіт

Доповніть свої описи реченнями про звички й характер кота.

 Слухання доповнень
 Самооцінка груп
 Підсумкова бесіда

Як видумаєте, чому Лукас такий гарний, чистенький, безтурботний?
Як потрібно ставитися до тварин?
Запам’ятайте цей вислів Екзюпері (слайд 6):

 

А у вас є домашній улюбленець?

 Домашнє завдання

-  Побудуйте письмово опис свого домашнього улюбленця в художньому стилі.


Теги: твір, Майнаєва О.І.
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 673/61


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar