Головна » Українська мова |
Мета: вчити учнів складати твори – описи, використовувати в писемній мові епітети, порівняння, щоб влучно і точно описувати тварин; розвивати логічне мислення, збагачувати лексичний запас; виховувати любов до природи, тварин.
ХІД УРОКУ І. Організація класу На уроці рідну мову Зараз будемо вивчати. Отже, будьте всі уважні, Щоб її нам краще знати. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку Тема уроку. Твір - опис тварини в художньому стилі. На цьому уроці ми будемо вести підготовчу роботу щодо написання твору.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів -Які ви знаєте стилі мовлення? -Яка головна ознака художнього стилю? -Які знаєте типи мовлення? -Дайте характеристику типу мовлення – опису? ІV. Мотивація навчальної діяльності школярів Відгадування загадок. Хвіст трубою, спритні ніжки Плиг із гілки на сучок. В неї очі, мов горішки, Кожушинка хутряна, Гострі вушка, наче ріжки, У дуплі живе вона. (білочка) - про яку тварину буде іти мова? -слайд1 - Назвіть слова, які допомогли вам уявити білочку. (подивіться уважно на білочку, вона принесла нам горішки і хто буде старанний отримає гостинець). -Що ви знаєте про цих тварин?
V. Підготовча робота V.І. На уроці вам допоможе словник. Ці слова ви зможете використовувати для написання твору(читають) Словник: шубка, рудувато-сіренька, рудувато-біла, вушка з китичками, прудка, пухнастий, намистинки, кермо, завдовжки, кігтики, мешканці, цупкі, найжвавіші, непосидюча, найміцніші. У кожного на парті план характеристики тварин, який також допоможе у роботі. V.2. План характеристики тварини 1. Назва тварини. 2. Середовище існування. 3. Зовнішній вигляд. 4. Чим харчується? 5. Яку користь приносить?
V.3.(№1) Робота в зошитах. Записати слова за їх звуковими моделями. [б’ілка]- [живиц': а]- [к’ігтики ]- [ подобайуц':а ]- [хв’іст]- V.4. Скласти з цими словами словосполучення V. 5. Гра «Хто найбільше» Хто за 2 хвилини запише якнайбільше слів, що означають дію тварини: (стрибає, їсть,живе, сидить, пересувається, розгризає,чіпляється, спить) V.6. Доберіть до поданих дій потрібні слова(усно) ( стрибає з гілки на гілку, їсть горішки, живе у лісах, парках,швидко пересувається,розгризає горішки,чіпляється міцно за гілку, спить у дуплі) V.7. (№2 )До поданих іменників доберіть прикметники: Білка – Шубка – Вушка – Кігтики - V.8.(№3) Поєднати ліву і праву колонки (усно): Вушка у білочки немов кермо Очі як у лисички Хвіст як стріла Хутро ніби намистинки Швидка немов китички V.9.( № 4). Орфографічна гімнастика. Прочитати, вставити пропущені букви, розкрити дужки (письмово): З..мля, шви..ко, цу..кими, звіря..ко, перебираєт..ся, (у)гору, (най)жвавіша, (най) непосидючіша, з задоволен..ям.
V.10.( № 5).Лексична підготовка. Замініть синонімами: Білка – (тварина) Живиться –(їсть) Міцна –(цупка) Швидка – (прудка)
VІ. ( № 6). Заповнення таблиці усно:
Розмір Хутро Мордочка Очі Хвіст Лапи Кігті
VІІ. Фізкультхвилинка VІІІ. Робота над написанням твору -З яких частин складається текст? (зачин, основна частина, кінцівка).
ТЕКСТ ЗАЧИН ОСНОВНА ЧАСТИНА КІНЦІВКА
ІХ.Робота по рівнях
ІХ.1. Учні початкового рівня складають речення за поданим початком 1. З усіх лісових мешканців … 2. Мені подобаються… (кінцівка) ІХ.2. Достатній і середній рівні працюють з деформованими реченнями
1. Невеличке, білка, звірятко, парках, яке, лісах, та, живе, у. 2. Рудувато - сіренька, рудувато-біла, шубка, грудка, в неї, взимку. -ці речення можуть бути як зачин_ ІХ.3.Високий рівень працюють з реченням, у якому переплутані склади у словах. Ец кеди корятзві носприт сяєтьрабирепе мивареде жа од окхіввер ат копруд єбастри, чиюруке комстихво, вом момрек. (основна частина) Х. Перегляд відеопрезентації
ХІ. Підсумок уроку -Що нового ви узнали на уроці? - Що вам найбільше сподобалось? ХІІ. Оцінки ХІІІ. Домашнє завдання На чернетках написати твір- опис білочки.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |