Головна » Українська мова |
Мета уроку: закріпити знання учнів про складне речення, формувати вміння визначати граматичні основи складного речення; розвивати вміння розпізнавати складносурядні речення, визначати розряди сполучників сурядності, якими з’єднані частини ССР; закріпити знання про вживання розділових знаків у ССР; формувати пунктуаційну грамотність; виховувати естетичний смак, захоплення осінніми краєвидами, любов до рідної природи.
Правопис: розділові знаки в ССР
Внутрішньопредметні зв’язки: культура мовлення і стилістика: правильна побудова ССР, дотримання правильної інтонації.
Міжпредметні зв’язки: література, художня культура, образотворче мистецтво, музика.
Тип уроку: урок закріплення вивченого.
Обладнання: тематична папка «Осінь», картки , грамзапис «Осіннє золото», відеозапис «Золота осінь», підручник, телевізор, відеомагнітофон, схеми. Хід уроку Організаційний момент Учитель: у народі кажуть: «Чарівна природа милує нас у будь-яку пору року». Кожна пора по-своєму красива й прекрасна. Мабуть, немає жодної людини, яка була б байдужої до неповторної пори року – осені.
Тож девізом нашого уроку будуть слова: « Краще полотен усіх Левітана осінь у ріднім краю»
Повідомлення теми, мети і завдань уроку Епіграф до уроку. Природа може все і все створює. (Г.С. Сковорода) Завдання учням: виходячи з теми уроку, визначити мету заняття. Мотивація навчальної діяльності Психологічна настанова й внутрішня мотивація щодо вивчення теми.
Люблю я свій розум, Увагу та пам'ять. Працює мій мозок. Сприймаю все нове і мислю логічно. Вчителя слово здійсню я практично. Ознайомлення з карткою самооцінки учня на уроці
КАРТКА Самооцінки роботи на уроці______________________
№ з/п Як я працював (ла) на уроці Оцінка 1. Знання теоретичного матеріалу 2. Застосування його на практиці 3. Уміння аналізувати, порівнювати 4.Творче завдання 5. Активність на уроці
Загальна оцінка
Відтворення теоретичних відомостей
Бліц-опитування (індивідуальні запитання учням) Які речення називаються складними?
Узагальнення і систематизація вивченого
Метод «Мозковий штурм» (висловити ідеї,що потрібно робити, щоб не помилитись у розрізненні речень; виписати ССР, побудувати схему до речень) Літечко ворота зачинило й осені ключа від них дало, повагом за хмарку зачепилось і у теплий ірій попливло. Робота в групах Метод «Прес» (Переписати речення, розставити розділові знаки, пояснити їх вживання, побудувати схеми речень) У повітрі пахло осінню; і шелестів ласкавий теплий вітерець. Робота з підручником Кодоване письмо (Вправа 77) Завдання: записати номер ССР Творча робота Учитель. Діти! Всі ми з вами відпочинем і в гості до красуні-осені полинем Нині осінь нас чарує Неповторна, чарівна Різні барви нам дарує, І дивує нас вона. Виглядає так казково Восени і парк, і гай Розмаїттям кольоровим Прикрашає осінь край. (Перегляд учнями слайд-шоу «Золота осінь»)
Метод «Мікрофон» Які враження ви отримали від перегляду? Висновок: отже, красу осені можна побачити, уявити, почути. Колективна робота (Складання творчого диктанту) Завдання: поширити прості речення, утворюючи ССР. Пройшло тепле лагідне літо… Конструктор Завдання: за поданими схемами скласти речення [ ], але [ ].
Узагальнення, підсумки уроку Слово вчителя. Ось урок наш закінчився, добре всі ми потрудились. Дещо повторили, а чогось навчились. 2.Самоаналіз роботи учнями на уроці. (Робота з картками самооцінки) Домашнє завдання. Написати твір-мініатюру на одну із тем: «Краще полотен усіх Левітана осінь у ріднім краю», «Природа може все і все створює, використовуючи ССР»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |