Головна » Українська мова

Систематизація й узагальнення вивченого з теми «Іменник». Розбір іменника як частини мови. Урок з української мови для 6 класу

Мета: Систематизувати й узагальнити вивчене про іменник як частину мови, навчити робити морфологічний розбір іменника, домогтися усвідомлення найважливіших орфограм в іменниках, розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, культуру усного та писемного мовлення; виховувати повагу до культурних надбань народу

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок з використанням ІКТ

Треба берегти, як зіницю ока

Безцінну культурну спадщину

Нашого народу.

О. Гончар

Обладнання: схема аналізу іменника, схема розбору іменника, індивідуальні завдання, сигнальні картки

Компетентності: комунікативна, діяльнісна, мовленнєва, самоосвітня, соціокультурна.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

визначати постійні та змінні ознаки іменників;
систематизувати знання про іменник;
робити морфологічний розбір іменника;
пояснювати найважливіші орфограми;
працювати в парі, групі;
складати діалоги;
робити усне висловлювання;
аналізувати відповідь товариша;
навчатися перевіряти знання та вміння з теми.

Методи і прийоми: м. «Мікрофон», робота в групі, робота в парі, кооперативна гра «Кути», «Мозковий штурм», слуховий диктант по пам’яті.

Форма-модуль: системно-узагальнюючий                        міні-модуль 1

Алгоритм міні-модуля

І. Мотивація навчально-виховної діяльності.

1. Створення психологічного настрою (мобілізація активності учнів)

Сіли, дітки, всі рівненько,

Усміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

Дорогі діти! Подивіться одне на одного, посміхніться, подаруйте усмішку гостям, які завітали до нас сьогодні. І ми продовжимо мандрувати чарівною країною Морфологією.
Перед кожним із вас розкладені кольорові смужки. Візьміть у руки той колір, який вам найбільше до вподоби, з яким хочеться потоваришувати й вирушити в мандри.
Ви підсвідомо вибрали ті кольори, які відповідають вашому настрою.

     Червоний, рожевий – піднесеність,

Зелений – спокій,

Жовтий (оранжевий)- приємність,

Синій – сум (тривожність),

Білий – складно сказати про настрій.

Отже, кольори впливають на людину, її почуття, емоції. Тож сприймайте світ у кольорі, адже це радість для людини, позитивні емоції та здоров’я.

Погляньте на монітор. Прочитайте тему уроку. Що ви очікуєте від уроку? Отже, тільки від нас залежить, як справдяться наші очікування.

 

ІІ. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.

Повторимо все, що ми знаємо про іменник. Нашим довідником сьогодні підручник, до якого ми можемо звертатися. Повторимо наші теоретичні знання.

1. Інтерактивна вправа «м. Мікрофон» (учні показують сигнальними картками.

1). Іменник – це самостійна частина мови, що означає предмет і відповідає на питання хто? Що? (так)

2). Іменники відмінюються за числами, відмінками (ні).

3). Назви неістот відповідають на питання хто? (так).

4). Іменники бувають чол., жін., сер. і спіл. роду. (так).

5). До істот належать назви людей і тварин. (так).

6). Власні назви даються багатьом подібним предметам. (ні).

7). Загальні назви пишуться з малої букви. (так).

8). В українській мові шість відмінків. (ні.)

9). Іменники української мови поділяються на 4 відміни. (так).

10). Іменник круча належить до ІV відміни (так).

11). Іменник хлоп’ятко належить до ІV відміни .

12). Жіночі імена по батькові утворюються за допомогою суфіксів івн, їв.

13). Чоловічі іменники по батькові утворюються за допомогою суфікса ович. (так).

14). У слові марево суфікс ев.

2. Розгляд таблиці: морфологічні ознаки іменників. (на мультимедійній дошці). (додаток №1)

3. Розподільний диктант (робота в групі): істоти – неістоти. Самоперевірка.

Людина, буква, груша, учень, комар, газета, сльоза, фея, земля, ягня, град.

Ключ: підкреслити третю від початку букву і прочитати імена святих, які ми святкуємо 14 листопада.

4. Послухаймо розповідь, яка відбулася між учнями нашого класу у бібліотеці, і тоді ми більше дізнаємося про цих людей:

(прослуховування діалогу. М. «Мікрофон»: що ви дізналися про святих Дем’яна і Кузьму?)

5. Робота за варіантами: визначити в іменниках рід, число, відмінок.

1 варіант: Як вітер на Кузьми та Дем’яна, то буде зима санна.

2 варіант: Кузьма з Дем’яном – ковалі: закують дороги й ріки – до весни не розкувати.

Який висновок робив народ у день Кузьми і Дем’яна?

6. Практична робота: до іменників загальних назв дібрати власні

    Письменник                                            Журнал

    річка                                                       газета

    місто                                                       теплохід

    собака                                                     премія імені

Висновок

7. Кооперативна гра «Кути»: визначення відмін іменників: сформулювати правила про відміни і групи іменників.

8. Розгляд алгоритму морфологічного розбору іменників.(додаток №2)

9. Синтаксичний розбір речення і морфологічний розбір іменника.

Скоро перша паморозь посріблить траву, листя кущів та дерев.

ІІІ. Підсумок модуля

 м. «Мікрофон»

- На уроці я навчився…


Теги: Макогон Г.І., іменник
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 384/32


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar