Головна » Українська мова |
Мета уроку. Виховувати культуру спілкування, повагу до старших, любов до батьків. Розвивати усне й писемне мовлення; навички самостійної роботи зі схемами речень; логічне мислення; грамотність. Формувати поняття про звертання в реченні; сприяти засвоєнню правил про розділові знаки при звертанні. Тип уроку. Формування нових понять і навичок. Обладнання: допоміжні схеми, тести, підручник, пам’ятка для учнів, подарунки. Хід уроку Орг. момент. Інструктаж з ТБ під час уроку та на перерві. І. Актуалізація опорних понять та життєвого досвіду учнів. 1.Перевірка домашнього завдання. 2.Фронтальне опитування за питаннями: а)які розділові знаки ставляться при однорідних членах речення? б)що таке узагальнювальне слово? в)які розділові знаки ставляться при узагальнювальних словах? Сценка «У лікарні» - Доброго дня, Михайлику! - Привіт, лікарю! - Як самопочуття? - Все вже класно! - Температура на підвищувалася? - Ні, все окай! - Ну бувай, не хворій! На все добре! - Чао-какао!!! Бесіда з учнями: Що в діалозі між лікарем і Михайликом вам здалося смішним і недоречним? Про що забув Михайлик?] 5 клас ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІІ. Формування нових понять і навичок.
Пояснення вчителя (за опорними схемами).
Кл. в. (Зв,!.....); (…..,зв,…); (………,зв.!) Не членом речення
Звертання-слово, що називає того, до кого звертаються у мовленні
Непоширені Поширені (1 слово) (2 і більше слів)
Робота з підручником ст. 74, 76. 1 завдання. Розгляньте таблицю. У ній не вистачає прикладів до вправи. Доповніть та зачитайте.
імена: Дмитрику, ….. клички: Мухтаре,….. Клична форма назви людей: брате,…… явища природи:доще,…….
2 завдання. Словникова робота. Прочитайте вірш Ніни Красоткіної й доберіть якнайбільше звертань до слова:
І група: тато ІІ група: бабуся ІІІ група: дідусь
Є в нашій мові прекрасні звертання Добрі і щирі, чудові слова. Тими словами усяк без вагання Маму найкращу свою назива: Мамо, матусенько, мамочко, ненько, Мамонько рідна, моя дорогенька, Я над усе тебе в світі люблю.
(фікультхвилинка) Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз. Руки в боки, руки так, Руки вгору, як вітряк. Вище руки підніміть І спокійно опустіть. Плесніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд!
3 завдання. Виконання вправи 168( у підручнику). 4 завдання. Складання пам’ятки «Як бути приємним співрозмовником».
Пам’ятка Вітайтеся й усміхайтеся першими.
5 завдання. Випереджувальне завдання для груп. Повідомлення учнів. І гр. Як українці віталися раніше. ІІ гр. Коли почалася традиція вітатися. ІІІ гр. Звертання в художній літературі. 6 завдання. Творча робота. Складіть речення за схемами: 1. (……, зв., …..) 2. (…………..,зв.) 3. (Зв!..............)
ІV. Підсумок уроку. Усне виконання тестів «Ми – мудреці» (на швидкість) V. Д.З. Вивч. Правило на ст. 74, 76, впр.170; * скласти діалог друзів після перегляду фільма.
Додатки до уроку
На форму вибору звертання значний вплив мають національні традиції. Найбагатші в Україні, звичайно, родинні та інтимні звертання. Вони передають всю задушевність, сердечність та красу спілкування. Тут багато здрібніло - пестливих форм, складних форм, побудованих на зіставлені, порівнянні. Боже великий, єдиний! Ніч яка, Господи! Місячна, зоряна: (М. Старицький.) Зоре моя вечірняя, зійди над горою. Земле моя, всеплодющая мати …
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |