Головна » Українська мова

Розробка уроку „Звертання. Розділові знаки при звертанні” з української мови в 5-му класі

Мета: навчальна - поглибити знання дітей про звертання, а саме вміння знаходити їх у реченні, правильно інтонувати речення із звертаннями та розставляти розділові знаки при них; формувати вміння будувати речення із звертаннями;       розвивальна - розвивати усне та писемне мовлення, вміння працювати в групах;  виховна - виховувати культуру спілкування, любов і повагу до народних звичаїв та обрядів.

Хід уроку

Організація учнів до уроку
Оголошення теми уроку

Тема нашого уроку «Звертання. Розділові знаки при звертанні.»

Актуалізація опорних знань

Скільки існує суспільство, стільки існує необхідність, бажання людей звертатися один до одного.

- Пригадайте, що ви знаєте про звертання? (Слухаємо думки дітей)

Звертання-це слово або сполучення слів, що називає того, до кого ми звертаємося у мовленні.

    Давайте переглянемо невелику інсценізацію обряду

благословення дитини до школи у переддень свята Наума (14 грудня). Знайдіть звертання у мовленні героїв.

    ІНСЦЕНІЗАЦІЯ

    За столом мати з сином, вони чекають хрещеного батька. Заходить батько.

Доброго вечора, господине!

Доброго вечора, хрещенику!

І Ви будьте здорові, куме! Проходьте!

( Проходить до столу. Звертається до хрещеника, даруючи йому азбуку.)

Ти став вже зовсім дорослий, синку! Завтра до школи. Ось твоя перша книга, вчи її старанно, будь слухняним учнем.

( Мати підносить хрещеному батьку ножиці, кухоль із завареним пахучим зіллям. Батько підстригає хлопця, а мати змиває йому голову пахучим зіллям.)

Хай Наум наставить на ум!

Хрещений батько благословляє сина:

Батюшка Науме, виведи синка на ум!

Які речення зі звертаннями ви запам’ятали? Назвіть їх.

4.Мотивація навчальної діяльності.

    Що нового ви хотіли б дізнатися про звертання сьогодні на уроці? Запишіть свої очікування на зернинках, які знаходяться у вас на партах і посійте їх у землю, а в кінці уроку ми побачимо, чи проростуть наші зернятка. (На дошці плакат із малюнком ріллі, на який учні приклеюють зернятка )

5. Опрацювання нового матеріалу.

1.Робота з опорними сигнальними схемами у диференційованих групах (за рівнем засвоєння знань)

2.Усне лінгвістичне висловлювання.

     Один учень з кожної групи виступає, будуючи логічно зв’язне висловлювання про звертання.

6.Формування ЗУН

    1.Робота з деформованим текстом у диференційованих групах (текст спроектований на дошку)

    Святий Миколай завітав до нас у гості. Приніс добродій подарунки до вподоби кожному. А неслухняним дідусь вибачає провини й обдаровує гостинцями.

ЗАВДАННЯ: 1гр.-дані речення перебудувати на речення із звертанням;

     2гр.-правильно розставити розділові знаки;

     3гр.-скласти схеми речень.

     2.Сторінка-веселинка

- Протягом тижня працювала творча лабораторія, яка спостерігала за спілкуванням учнів на перервах. Зараз дослідники розіграють діалог, а ви поспостерігайте чи зустрічаються у мовленні звертання, а головне – з якою інтонацією вони вимовляються.

              - Миколо! Що це з твоєю шапкою?

              - Та це хлопці…

              - Що хлопці?

              - Скинули з мене шапку й почали нею у футбола грати.

              - А ти ж де був?

              - А я, друже, на воротах стояв!

     3.Робота за підручником

Пригадуємо, що діти запам’ятали про види звертань. Наводимо приклади непоширених звертань та поширюємо їх означеннями.

              Виконуємо вправу підручника (на вибір учителя) – читаємо речення, визначаємо вид звертання; акцентуємо увагу дітей, що ТИ і ВИ не є звертанням.

     4.Творче конструювання (самостійна робота в зошитах)

Складаємо речення із звертанням, ставимо його в різні позиції; правильно розставляємо розділові знаки; креслимо схеми.

     Учні обмінюються зошитами, перевіряють роботу товариша, виправляють помилки та оцінюють.

     5.Інтелектуальна гра « Утвори звертання »

              Вживаючи імена своїх рідних, близьких, друзів, однокласників,

утворити звертання.

     Звертаємо увагу на вживання іменників у кличному відмінку.

     7.Підсумок уроку

1. Фронтальне опитування за змістом уроку.

2. Аналіз очікуваних результатів.

3. Самооцінювання за стрічками.

     8.Висновок

     Дякую вам, дітки, ми гарно попрацювали сьогодні на уроці. Впевнена, все, що ви запам’ятали, згодиться вам у житті. Адже, знання за плечима не носити. Використайте їх під час підготовки домашнього завдання.

     9.Домашнє завдання (диференційоване)

    

    1гр.-скласти усне висловлювання про звертання, звернути увагу на матеріал, який на уроці не був опрацьований;

    2гр.-з художнього тексту виписати 5 речень із звертаннями;

    3гр.-виконати вправу підручника.


Теги: Звертання, Скачко С.В.
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 294/32


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar