Головна » Українська мова |
Мета уроку: (навчальна) повторити знання учнів про відмінки іменників; формувати вміння визначати відмінки іменників та ставити іменники в необхідній відмінковій формі; (виховна) вчити учнів культурі мовлення; виховувати екологічну культуру учнів, любов до природи, цивілізоване ставлення до навколишнього середовища; (розвиваюча) поглибити знання учнів про Кличний відмінок; вчити доцільно використовувати іменники у Кличному відмінку. Тип уроку: урок еколого-мовознавче дослідження. Обладнання: дошка, дидактичний матеріал, підручник.
Хід уроку І. Організація класу ІІ. Актуалізація опорних знань У якому розділі науки про мову вивчаються частини мови? (означає предмет, особу, явище; відповідає на питання хто? що?) ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Вступне слово вчителя Повідомлення дітям, що на адресу школи надійшов дивний лист; у ньому не все зрозуміле, бо написали його мешканці лісу, який розташований недалеко від нашої школи. VI. Повідомлення теми та мети уроку Аналіз листа «Врятуйте наш ліс!». V. Постановка проблемних завдань 1. Відредагувати лист, щоб зрозуміти його. 2. Редагуючи, згадати все, що ви знаєте про відмінки іменників. 3. Поміркувати, чим ми можемо допомогти лісу? VI. Робота в парах Кожна парта (пара) відповідає за певний відмінок. назвою відмінка, за який ви відповідаєте; для кожного – таблиця, що нагадує коротко загальні відомості про відмінки іменників; для кожного – ксерокопія листа від мешканців лісу, але вже без помилок, а з «…» на місці, де треба вписати необхідне правильне закінчення; для кожного – «Словничок» та «Цікаві факти». Постановка завдання: Скористатися таблицею, підготувати зв’язне коротке висловлювання про відмінок іменника, за який ви відповідаєте; (відповідає один учень з пари). VII. Запитання до класу для актуалізації опорних знань Скільки відмінків є в українській мові? (щоб зв’язатись за змістом з іншими словами в реченні) Розкажіть про: Н.в. – прямий; Р.в. Д.в. З.в. непрямі; О.в. М.в. Кл.в. – вживається для звертання. VIII. Слово вчителя Опираючись на згадані відомості про відмінки іменників, починаємо колективну роботу. Учитель читає лист з помилками, яких припустились звірі. Учні пропонують правильне написання. Кожен записує у своєму варіанті листа закінчення, надписує відмінок,визначає:слово вживається з прийменником чи без прийменника (усно). IX. Колективна робота: редагування тексту. X. Виразне читання відредагованого тексту вчителем. XI. Виразне читання відредагованого тексту 1-2 учнями. XII. Словникова робота: Які слова незрозумілі? Пікнік – Замулений – ХІІІ. «Мозковий штурм»: Що ми можемо зробити, щоб допомогти мешканцям лісу? XIV. Ознайомлення з роздатковим матеріалом: (читання інформації учнями) Екологія – SOS – + «Цікаві факти» XV. Запитання до учнів Чому для людини важливим є проживання поруч із зеленими зонами? XVI. Сформулюйте правила поведінки людини на лоні природи. Які відмінки іменників ви використали? Записуємо в зошиті «Правила поведінки на природі». Підкреслюємо іменник, визначаємо відмінок. Який відмінок ми ще не використали? XVII. Підбиття підсумків уроку: Що ми зробили? Що вивчили? Що обговорили? XVIIІ. Оцінювання роботи учнів. ХІХ. Домашнє завдання. ХХ. Підсумкове слово: вірш Д.Білоуса про відмінки + «Цікава інформація». (Лист + таблиця з відмінками + цікаві факти – залишаються учням для користування.)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |