Головна » Українська мова |
Мета: поглибити знання учнів про дієприкметник як особливу форму дієслова, сприяти формуванню навичок визначати активні і пасивні дієприкметники; відрізняти одиничні дієприкметники від дієприкметникових зворотів; розвивати творчі вміння використовувати активні і пасивні дієприкметники, дієприкметникові звороти у висловлюваннях, розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати ціннісне ставлення особистості до природи. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань Хід уроку І.Організація уроку ІІ. Психологічна постанова Доброго дня! Погляньте один на одного й подаруйте усмішку. Візьміться за руки, відчуйте дотик тепла товариша й побажайте йому всього найкращого. Не забувай, що ти на землі –людина. І хочеш того чи ні- Усмішка твоя - єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Такою неповторною, як і ви, є кожна особистість. В.Симоненко наголошував: Ми- не безліч стандартних «Я», А безліч всесвітів різних. ІІІ. Оголошення теми, мети, епіграфа уроку Рідна земле – вічна радість серця!(І слайд) (учень зачитує очікування від уроку) (ІІ слайд) \/І. Актуалізація опорних знань Діти! Нещодавно мені до рук потрапив текст з дивною назвою «Звинувачувальний документ». Ось саме з нього мені хотілося розпочати сьогоднішній урок. Давайте з ним ознайомимося і висловимо свою думку щодо почутого. Робота з текстом Про що говориться в тексті? (Дійсно, у цьому тексті порушується питання природозахисту – одне з важливих питань великої екологічної проблеми, яка гостро постала сьогодні перед людством всього світу, в тому числі і перед українцями.) Що ж таке екологія? Перевірка д\з (клас ділиться на дві команди і задають по черзі питання) \/. Мотивація навчальної діяльності Упродовж уроку ми виконаємо завдання, щоб закріпити знання по даній темі Вибірковий диктант У яких випадках дія у дієприкметниках виконується самостійно? У яких хтось виконує? Виконуючий обов’язки, працюючий учень, почорніла земля, пожовкле листя, закрита книга, колотий цукор, варений рак, зростаюче покоління, нависла хмара. \/І. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі виконання практичних завдань творчого характеру. !)Відгадай загадку (учень читає, називає дієприкметник, якого він стану) Слайд ІІІ 2)Гра «Хто більше?» Позмагайтеся з товаришем по парті: наведіть приклади на способи творення дієприкметників, запишіть їх, позначте орфограму. Дієприкметниковий зворот Слайд І \/ Уявно подорожуючи сьогодні по селищу Рокитне, ми просто не обійдемося без дієприкметникового звороту. І на думку спливають слова Т.Г.Шевченка: «Село на нашій Україні – неначе писанка село…» Подорожувати будемо групами 1 група пройдеться вулицями рідного селища Рокитне, уважно придивиться до природного середовища, поспілкується з людьми про екологічні проблеми у селищі. 2 група буде подорожувати так само селищем Рокитне і звертатиме увагу лише на красу селища. 3 група помандрує околицями загляне в ліс. Побачить, які там проблеми? (усі групи записують кількома реченнями про побачене, використовуючи дієприкметниковий зворот), діти пишуть, звучить пісня «Три поради»Ю.Рибчинського. «Краса врятує світ…» як нам врятувати красу? 4)Виконання вправи з підручника №199 5)Слайд \/І Порівняйте подані варіанти Луг,орошений дощем, сяє-миготить огнем. Орошений дощем луг сяє-миготить огнем. Люблю сонцем опромінений луг
\/. Підбиття підсумків Слайд \/ Які дієприкметники називаються активними? \/І. Домашнє завдання 1)Випишіть з підручника з літератури, з творів описи природи з дієприкметниковими зворотами. 2)Складіть оповідання «Мій улюблений куточок у СМТ Рокитне», використовуючи дієприкметникові звороти.
(Додаток 1) Звинувачувальний документ Ще у 1976 році на Україні заснована «Червона книга фактів». Це звинувачувальний документ, який природа пред’явила людині. До неї заносяться зникаючі види рослин і тварин. Вони взяті під охорону. Тому книга і має червоний колір обкладинки, який закликає берегти рідкісні рослини і тварини від зникнення Розробляючи заходи, які сприяють охороні та збереженню живої природи, учені вважають, що до цієї важливої справи необхідно залучити школярів. (За А.Давидовим та Г.Ю.Кузнецовим)
Звинувачувальний документ Ще у 1976 році на Україні заснована «Червона книга фактів». Це звинувачувальний документ, який природа пред’явила людині. До неї заносяться зникаючі види рослин і тварин. Вони взяті під охорону. Тому книга і має червоний колір обкладинки, який закликає берегти рідкісні рослини і тварини від зникнення Розробляючи заходи, які сприяють охороні та збереженню живої природи, учені вважають, що до цієї важливої справи необхідно залучити школярів. (За А.Давидовим та Г.Ю.Кузнецовим)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |