Головна » Українська мова |
Мета: поглибити знання учнів про рід як граматичну категорію, удосконалювати вміння і навички визначати рід іменників; розвивати асоціативне мислення, мовлення дітей; виховувати пізнавальний інтерес до мови. Тип уроку: повторення вивченого Обладнання: підручник, завдання, картки, м'ячик. Без граматики не вивчиш математики. Прислів’я Хід уроку I. Організаційний момент Граматика – дуже поважна пані, тисячі років їй підкоряються такі важливі науки, морфологія та синтаксис. У давнину до письма ставилися як до мистецтва. Люди, які вміли писати, належали до особливої касти (жерці, писарі). У Давній Русі словом «граматика» називали писемні документи. І донині освічену людину називають грамотною. Засвоюючи мову з дитинства, ми так звикаємо до неї, що, здається, у рідній мові ми все знаємо. Але володіти мовою і знати всі її таємниці – це різні речі. Отож, перевіримо свої знання. II. Оголошення теми і мети уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань Пригадати правила (с. 134) IV. Робота над темою уроку Чи однакового роду одні й ті самі слова в українській та російській мовах? Адрес-адреса Сирень-бузок Свадьба-весілля Крыльцо-ганок Государство-держава Крыша-дах Разрешение-дозвіл Рід іменників в українській і в російській мовах здебільшого збігається. Це пояснюється спільним розвитком обох мов. Проте є іменники, що мають різний рід (ви це побачили на прикладі). 2. Спишіть, узгодивши прикметники з іменниками. Далек... путь, барабан... дріб, багат... Сибір, широк... степ, запашн... какао, капосн... хлоп'я. Зробіть висновок. Інформація "лінгвістів" Терміни "чоловічий", "жіночий", "середній" рід дісталися нам у спадок від грецьких учених. У багатьох народів світу відсутній звичний для нас поділ слів за родами. У німецькій мові, як і в українській, три роди; у французькій – 2; в англійській –фактично немає жодного. Слово дівчина в німецькій мові належить до середнього роду; в українській мові це слово жіночого роду. Тренувальні вправи. Робота з підручником. Вправа 236. V. Підсумок уроку Рефлексія З якими поняттями ми працювали на сьогоднішньому уроці? V. Домашнє завдання. С.140, вправа 255; вправа 253 (творче завдання) Гончаренко О.В., вчитель української мови та літератури Пастирської ЗОШ І-ІІІ ступенів Смілянського району Черкаської області.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |