Головна » Українська мова |
Мета: узагальнити і систематизувати відомості про написання прислівників; удосконалювати вміння визначати відповідні орфограми та обґрунтовувати вибір написання відповідним правилам; формувати культуру мовлення учнів, вміння працювати самостійно; розвивати орфографічну зіркість, мовне чуття, творчі здібності; виховувати старанність у навчанні, пізнавальний інтерес до мови. Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань, умінь, навичок Вид уроку: урок – подорож. Обладнання: таблиці, опорні схеми, роздавальний матеріал (індивідуальні картки, завдання з ключем, картки настрою)
Хід уроку II. Організація класу ( позитивна установка на роботу).
1. Простягніть долоню. Подаруйте для роботи на уроці старанність, наполегливість, творчість. Простягніть іншу долоню. На неї я дарую вам свою любов, терпіння, повагу. А тепер обміняймося дарунками ( доторкніться долонькою до долоньки) і побажаємо одне одному натхненної праці.
Заповнення щоденника настрою.
Мотивація навчальної діяльності школярів.
Учитель: Людина ніколи не повинна зупинятися ні в своєму навчанні, ні у творчості, ні в оволодінні новими методами і прийомами. Тому епіграфом до уроку пропоную обрати народну приказку: Учитися ніколи не пізно…
Поясніть чому вчить нас ця приказка? Оголошення теми та мети уроку.
Ознаку дії називає, А також місце, час, причину Цієї дії визначає, І кожен цю частину знає. Сміється сонце як? Ласкаво, Мандрує небом величаво. А небо голубіє дивно, Пливуть хмарини тихо, мрійно…
Отже, про яку частину мови ми продовжимо розмову? Учитель: Цей урок ми проведемо як подорож, де нас чекатимуть різні перешкоди. А щоб їх подолати, необхідно знати вивчені правила. Кінцевий пункт нашої операції – Фортеця Прислівникової Орфографії. Перед вами схема маршруту.
[схема маршруту] Цікава долина помилок.
IV. Узагальнення і систематизація знань, умінь, навичок. Цікава долина помилок.
Учитель: На нашому шляху перша серйозна перешкода. Пройти її зможуть тільки ті учні, які зуміють відновити слова.
! I ГРУПА – Складає проект опорної схеми: « И та І в кінці прислівників ».
ЗАВДАННЯ 1.
Вставте пропущені букви. Трич…, поноч…, по - заяч…, до реч…, оддалік…, верх…, вдвіч…, отутечк…, по – геройськ…, навесн…, вкуп…, трох…, щоноч…, по – молодецьк….
У словах, які закінчуються на и, підкресліть третю від початку букву і прочитаєте закінчення вислову Франсуа Вольтера: « Коли закінчуєш хорошу книгу, здається, що прощаєшся…….» ( з другом ).
- Захист учнями I групи проекту опорної схеми.
2. Пороги подвоєння.
Учитель: Перейти річку, де є пороги, можна тільки за допомогою друга.
! II ГРУПА – Складає проект опорної схеми: « Н і нн у прислівниках ».
а) Робота в парах.
ЗАВДАННЯ 2
Розподіліть слова у дві колонки( 1- н-; 2- нн-) Істи…о, фантастич…о, реаль…о, актив…о, воста…є, арши…о, нещодав…о, нескінче…о, колектив…о, організова…о.
Підкресліть перші букви і ви прочитаєте ім’я автора повісті « Захар Беркут ».
Захист учнями II групи проекту опорної схеми.
Кам’яна перешкода.
Учитель: Перед нами невідомий острів, владарюють тут красуні не і ні. Дуже різний характер вони мають, тому створили для нас кам’яну перешкоду, яку нам необхідно подолати.
! III ГРУПА - Складає проект опорної схеми: « Не і ні з прислівниками ».
Брейн –ринг « Хто перший? » 1. Як написати прислівники у прислів’ї: « Вчитися ні/коли не/пізно »? 2. Закінчіть думку: « Якщо в реченні є протиставлення, виражене сполучником а, то не з прислівниками пишеться …». 3. Назвіть слово, яке треба написати окремо, серед слів: ні/трохи, ні/як, ні/один, ні/де, ні/защо. 4. Назвіть слово, яке треба писати разом: не/здогадуватися, не/той, не/квапно, не/дивлячись. 5. Продовжте думку: « Якщо прислівник з не щось стверджує, пиши…, коли заперечує, - пиши…». - Захист проекту опорної схеми учнями III групи. Орфографічні хащі.
Учитель: Пройти орфографічні хащі зможуть лише найуважніші, найталановитіші учні.
IV. ГРУПА – Складає проект опорної схеми: « Написання прислівників разом, окремо, через дефіс ».
Самоконтроль. Без кінця, без сумніву, пліч о пліч, в обмін, по свійськи, в міру, вперед-таки, до запитання, казна коли, до лиця, до речі, на щастя, з краю в край, хтозна де, з усіх усюд, в основному, багато багато, в цілому, до побачення. - У прислівниках, які пишуться через дефіс, підкресліть другу від початку букву і прочитаєте відгадку до загадки: « Ростом невеличке, ні звір, ні пташка, а землю риє, будинок будує »( лопата). - Учні самостійно оцінюють свою роботу.
Захист проекту опорної схеми учнями IV групи.( Всі схеми вивішуються на дошці).
Ворота творчості. Учитель: Щоб пройти ці ворота, ми розділимось на 2 групи. Так ми зможемо виконати відразу 2 завдання за 5 хвилин (стільки часу триватиме штурм фортеці).
1 група ( середній рівень) –скласти речення з прислівниками: по – зимовому, навкруги, поночі, де-не-де, рік у рік, тихо-тихо. 2 група ( достатній та високий рівень) - написати твір –мініатюру « Зимовий вечір », вживаючи прислівники, записані вище.
Перевірка й аналіз роботи за групами. Фортеця Прислівникової Орфографії. Горда королева зустрічає переможців і нагороджує їх. Нагадує, що забувати про її існування дуже небезпечно: Я горда дама, Королева Орфограма. Через оцінки, щоб не ридати, Вивчіть всі правила: Що й як писати!.. Рефлексія. Правила написання и та і в кінці прислівників? Підсумок уроку. Заповнити щоденник настрою. Домашнє завдання. Повторити $25-31, вправа 306.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |