Головна » Українська мова |
Мета: Ознайомити учнів з формами прикметників та особливостями їх вживання; Вчити доречно використовувати ці форми прикметників в усному та писемному мовленні; Розвивати навички самостійної роботи, образне мислення, культуру мовлення; Виховувати любов до народних традицій.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання: Підручники, картки, слайди. Хід уроку: «Людина страшиться тільки того, чого не знає, Знаннями перемагається всякий страх…» В. Белінський. І. Організаційний момент. Вчитель: Дзвоник щойно пролунав, Нас до класу він зібрав- Труд наш знову починає, Тож успіхів побажаєм! Атмосфера розуміння Хай сусідить із умінням. Ну ж сусідам усміхнімось І до справ своїх берімось!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів: 1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» а) В якому розділі мови вивчається прикметник? б) Що називаємо прикметником? в) Які групи за значенням ми знаємо? г) Які ступені порівняння прикметників ви знаєте? 2. Творча вправа «Знайди ключ»: записати прикметники у дві колонки: якісні, відносні.(слайд №1). Сліпий, грушевий, донецька, добра, джерельна, молодий, морські, жовтий, полтавський, білий, залізні. Ключ: четверта буква кожного слова (Проти шерсті – це фразеологізм)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Спостереження над мовним матеріалом. Робота в групах. Прочитайте народні пісні, виділіть прикметники та скажіть, чи всі форми прикметників характерні для нашого мовлення, чим вони відрізняються від літературної норми. Як би ви назвали ці форми прикметників? І група Зеленеє жито, зелене, Хорошії гості є в мене, Зеленеє жито женці жнуть, Хорошії гості в хату йдуть.
ІІ група Ой сивая та зозуленька, Щедрий вечір, добрий вечір, Добрим людям на здоров’я! Усі сади та і облітала, А в одному та і не бувала. А в тім саді три тереми: А в першому – красне сонце, А в другому – ясен місяць, А в третьому – дрібні зірки…
ІІІ група Ой весна, весна – днем красна, Що ж ти, весно, принесла? Принесла я вам літечко, Ще й рожевую квіточку… Проблемне питання: Зробіть висновок про те, чим ми будемо займатися на уроці. ІV. Формування учнями теми та мети уроку. V. Вивчення нового матеріалу 1. Слово вчителя. Діти! Погляньте на мультимедійну дошку і зверніть увагу на схему утворення повних та коротких форм прикметників. (запис теми – слайд №2) 2. Тепер читаємо підручник Який нас мудрості навчає, Сторінка в нім 158 Форми прикметників нам представляє. Робота з підручником §41 ст.158.
3. Запис прикладів форм прикметників з народних пісень, над якими працювали учні у групах. 4. Вчитель: Тепер виконаємо вправу, нехай виходить чисто, гарно. 5. Практична вправа 379. 6. Творча робота(у парах – слайд №3) Завдання: спробувати скласти вірш, заримувавши: а) короткі прикметники: дрібен, ладен, славен, повен, зелен. б) повна нестягнена форма прикметників: вечірняя, вірная, милая, молодая, святая.
7. Вчитель: Прочитайте висловлювання відомих українських письменників і мовознавців. Сформулюйте власне визначення поняття «Словник» (слайд №4). Не бійтесь заглядати в словник: Це пишний яр, а не сумне провалля.(М.Рильський)
Словники - музеї слів, у них місце і для старого, і для нового слова знайдеться. (С.Пушик) Слово вчителя. Що надає учням користування словниками? (Збагачувати лексичний запас бути грамотним, розумним, кмітливим, допитливим, винахідливим) Наведіть приклади – назви словників з прикметниками: тлумачний, орфографічний, словник іншомовних слів, власних імен… VІ. Підбиття підсумків. Опитування - інтерв’ю «Мікрофон». На цьому уроці я для себе: зрозумів, зацікавився, відкрив. Вчитель: Багато з вами віршували, Та прози більше у житті. Ті учні, що відповідали, Оцінки маєте такі. (Оголошення результатів за урок) VІІ. Додому:§ 41, вправа 380.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |