Головна » Українська мова |
Мета: поглибити вивчене про прикметник, з’ясувати особливості відмінювання прикметників твердої, м’якої груп, а також відмінювання прикметників на –й, -лиций; розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці за допомогою комп’ютера; сприяти вихованню в учнів інтересу до вивчення української мови. План уроку І. Організаційний момент (Налаштування учнів на роботу в комп’ютерному класі. Всі матеріали до уроку, практичні завдання орієнтовано на використання комп’ютера) ІІ. Мотивація навчальної діяльності ІІІ. Виклад нового матеріалу Перегляд презентації на тему «Особливості відмінювання прикметників» Тверда група
Чоловічий жіночий середній множина Н -ий -а -е -і Р -ого -ої -ого -их Д -ому -ій -ому -им З -ий,-ого -у -е -і, -их О -им -ою -им -ими М -ому -ій -ому -их
М’яка група
чоловічий жіночий середній множина Н -ій -я -є -і Р -ого -ої -ого -іх Д -ому -ій -ому -ім З -ій,-ого --ю -є -і,-іх О -ім -ою -ім -іми М -ому -ій -ому -іх
Прикметники на -й
чоловічий жіночий середній множина
Н -їй -я -є -ї Р -ого -ої -ого -їх
Д -ому -їй -ому -їм
З -їй,-ого -ю -є -ї, -їх
О -їм -ою -їм -їми
М -ому,-їм -їй -ому,-їм -їх
Прикметники на -лиций
чоловічий
жіночий середній множина
Н -ий -я -е -і Р -ого -ої -ого -их
Д -ому -ій -ому -им
З -ий,-ого -ю -е -і, -их
О -им -ою -им -ими
М -ому,-ім -ій -ому,-ім -их
(Учні мають перед собою на моніторі схеми відмінювання прикметників , кожен усно відмінює і коментує запропонований прикметник) Фізкультхвилинка ІV. Усвідомлення вивченого матеріалу в процесі виконання практичних завдань 1.Вибірково-розподільний диктант Записати прикметники у формі називного відмінка однини чоловічого роду. Вказати на групи прикметників за типом відмінювання. Прибережн…, братн…, пшеничн…, сінешн…, заможн…, природн…, художн…, мужн…, висок…, дружн…. (5 балів)
2.Творча робота Від поданих словосполучень утворити форму орудного відмінка, пояснити правопис (усно). Вужча кімната, більша площа, нижча круча, домашня локшина, порожня скриня, старожитній звичай, хатній посуд, зовнішній вигляд. (1 бал одне словосполучення) 3.Рекламна пауза Знайдіть помилки в поданих рекламах. Поміркуйте, з якою стилістичною метою це зроблено. А) «Бухгалтерський облік» - найбухгалтерська газета. Б) «Чумак» - найтоматніша паста. В) «Олейна» - найолейніша олія.
4.Робота з текстом Вставити закінчення у прикметниках Лелеки знають, яка доля вготована їм над білим.. горами, знають також і те, що десь далеко-далеко ждуть їх велетенськ.. річки з солодк.. водою, ждуть безмежн.. плавні, озера й непрохіддя боліт, усі вони – від могутн.. лелек-ватажків до молодесеньк.. лелечок-перволітків - народилися у тих далек.. зелен.. краях і мають вертатися щоразу туди, вертатися знов і знов, завжди й вічно, бо їхнє лелече перелітн.. життя є не що інше, як безупинн.. вертання і повертання до своїх народжень, до того, що назавжди лишається найріднішим (П. Загребельний ). (5 балів)
Кросворд ( питання) Форма якісних прикметників, яка твориться за допомогою суфіксів –ш, -іш? V. Підсумок уроку. Оцінювання VІ. Рефлексія VІІ. Повідомлення домашнього завдання
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |