Головна » Українська мова |
Мета: пояснити особливості будови розповіді про трудовий процес; формувати текстотворчі вміння, розвивати логічне та образне мислення, пам'ять; виховувати повагу до майстерності, наполегливості, старанності; розвивати увагу, спостережливість, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів. Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення. Обладнання: тлумачний словник, дидактичний матеріал. Хід уроку І. Організаційна частина. II. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності. Учитель. Сьогодні у нас урок розвитку зв'язного мовлення. Ми піднімемося ще на одну сходинку пізнання, зокрема, розглянемо особливості будови розповіді про процес праці. Учні записують тему уроку. Кожний урок має певну мету. Сьогодні ви дізнаєтеся про особливості будови розповіді про трудовий процес, вдосконалюватимете вміння переказувати та створювати таку розповідь, збагачуватимете ваш словниковий запас. Це навчальна мета уроку. Є ще одна, не менш важлива, - виховна. Я прагну щоб ви з повагою ставилися до праці, майстерності, а також розвивали увагу й спостережливість. III. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. Вступна бесіда. Запитання для бесіди: Що таке текст?
Яке загальне питання ви ставите до тексту - IV. Вивчення нового матеріалу.
Бесіда Чи доводилося вам їсти куліш?
2. Робота з підручником. Виконання вправи 85
Завдання до вправи: Прочитати. Учитель. Отже, перед нами розповідь про процес праці. Самостійно ознайомтеся з теоретичним матеріалом, уміщеним у підручнику. Для того, щоб краще запам'ятати, заповніть опорні схеми.
Учні заповнюють картки-схеми, зачитують записане.
Виконання вправи 86
Завдання до вправи: прочитати текст;
Інтерактивне завдання «робота в парах»: визначити в реченнях виписаного уривка «відоме» і «нове». Робота учнів з текстом визначити стиль висловлювання, свою думку обґрунтувати.
Бесіда:
Поясніть, від чого хлопцеві стало солодко на душі.
Інтерактивна вправа «Робота в групах» Кожна група одержує картки з переліком дій, які виконують при випіканні оладок. Учні кожної групи мають розташувати картки так, щоб вказані на них дії відповідали потрібній послідовності. Група, яка виконає, називає таку послідовність, учні інших груп уважно слухають, за потреби виправляють.
Бесіда: Як можна назвати такий перелік трудових операцій? (рецепт, інструктаж)
Робота з підручником. Ознайомлення з теоретичним матеріалом Інтерактивна вправа «Упиши слова» Упишіть на місці крапок потрібні слова. Розповідь про процес праці може бути складена у ………………….. стилях. стилях є те, що... . Назва виконавця часто опускається, бо.... .
Проілюструйте художню розповідь про процес праці, вибравши із вправи потрібний уривок, свій вибір обґрунтуйте.. Прочитайте опис продукту праці. Учитель. Розповідь про процес праці може поєднуватися з описом виготовлених предметів. Крім того, у розповіді можуть бути елементи опису виконуваних операцій: Розфарбували (як?) яскраво; Прикріпили (як?) міцно; Можуть бути й елементи роздуму: Глиняний посуд необхідно обпалити в печі (навіщо? з якою метою?), щоб він був міцний і слугував довго. Уважно прослухайте текст, уміщений у вправі 89. Бесіда: Про який процес праці йдеться у висловлюванні? - Чи є у висловлюванні опис предмета? V. Підбиття підсумків уроку. Виставлення оцінок. Бесіда за питаннями Чи досягли ми поставленої мети?
VI. Домашнє завдання Порадившись з мамою чи бабусею, складіть і запишіть розповідь
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |