Головна » Українська мова |
МЕТА: поглибити й систематизувати знання учнів про однорідні й неоднорідні означення; формувати вміння розрізняти їх у реченнях, доцільно використовувати у власному мовленні, правильно виділяти їх на письмі, виразно читати речення з однорідними й неоднорідними членами, розвивати спостережливість, кмітливість, образне й логічне мислення, творчу уяву; формувати пізнавальну, комунікативну, творчу, соціальну компетентності; виховувати почуття прекрасного, любов до природи. ТИП УРОКУ:Урок вивчення нового матеріалу. ОБЛАДНАННЯ:підручник, роздавальні картки. ХІД УРОКУ І. Організаційна частина. ІІ. Визначення емоційної готовності учнів до уроку. Метод «Снігова куля» («Земна куля»). Слово вчителя. Перед вами на столі – глобус. Передаючи його один одному, висловіть власні побажання людям планети Земля, використовуючи речення з однорідними членами. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Перевірка домашнього завдання. Завдання: Складіть три речення з однорідними членами з метою прорекламувати улюблене вами заняття. ІV. Повідомлення теми й мети уроку. V. Мотивація навчальної діяльності школярів. Проблемне завдання. Порівняйте речення, які записані на дошці, і з¢ясуйте, чому в одному випадку між означеннями ставиться кома, а в іншому – ні. Всіх опанував бадьорий, збуджений настрій. Під осінніми високими зорями затихають оселі. ¾ Ви бачите, яких знань нам не вистачає. На сьогоднішньому уроці спробуємо вирішити це завдання. VІ.Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу. Робота з підручником. Уважно прочитайте теоретичний матеріал x 23, на стор. 170. Поділіться набутими знаннями у парі. Завдання: На дошці записані речення. Спишіть їх у такій послідовності: Спочатку – речення з однорідними означеннями, а потім – з неоднорідними. Підкресліть однорідні означення. Густі кучеряві верби переплелися з гіллям розлогих осокорів. Повільний, журливий спів далеко лунав над луками. Чорна, непроглядна темрява стояла навкруги. Сумними довгими ключами летять у вирій журавлі. Проблемне запитання. ¾ Чому в 2 та 3 реченнях означення однорідні, а в 1 і 4 – ні? Коментоване письмо. Завдання: Виконати вправу 274. Записати речення,розставити розділові знаки, визначити означення однорідні та неоднорідні. Творче моделювання (Робота в парах). Завдання: На основі вправи 273 подані речення поширте неоднорідними та однорідними означеннями. Гра «Хто швидше». Завдання: Скласти речення з поданими групами прикметників. Радісна бентежна… (пора) Перший шкільний… (день) Тихе блакитне… (небо) Нестримний, рвучкий… (вітер) Бадьорий, збуджений, піднесений… ( настрій) Чиста, свіжа, солодка… (вода) (Учні по пам¢яті записують речення) VІІ. Закріплення знань, умінь та навичок учнів Диференційоване завдання. Твір-мініатюра «Найкраще місце на землі». Завдання: Написати в художньому стилі міні- розповідь з елементами опису, використавши однорідні й неоднорідні означення на тему ««Найкраще місце на землі». 2.Творче конструювання. Завдання: Доповніть речення однорідними або неоднорідними означеннями. (завдання на картках). Сучасні лайнери – зручний … … засіб пересування. Збудована … … телефонна станція. Трава блищала … … росою. Завтра буде … … погода. Навкруги розляглися … … луки. На … … небо зійшов місяць. 3.Міні-бесіда. ¾Якою була мета уроку? Чи досягнули ми її? Оцінювання навчальних досягнень учнів. VІІІ. Пояснення домашнього завдання. Опрацювати правила x23 на стор. 170.
Творче конструювання. Завдання: Доповніть речення однорідними або неоднорідними означеннями. (завдання на картках). Сучасні лайнери – зручний … … засіб пересування. Збудована … … телефонна станція. Трава блищала … … росою. Завтра буде … … погода. Навкруги розляглися … … луки. На … … небо зійшов місяць.
Творче конструювання. Завдання: Доповніть речення однорідними або неоднорідними означеннями. (завдання на картках). Сучасні лайнери – зручний … … засіб пересування. Збудована … … телефонна станція. Трава блищала … … росою. Завтра буде … … погода. Навкруги розляглися … … луки. На … … небо зійшов місяць.
Творче конструювання. Завдання: Доповніть речення однорідними або неоднорідними означеннями. (завдання на картках). Сучасні лайнери – зручний … … засіб пересування. Збудована … … телефонна станція. Трава блищала … … росою. Завтра буде … … погода. Навкруги розляглися … … луки. На … … небо зійшов місяць.
Творче конструювання. Завдання: Доповніть речення однорідними або неоднорідними означеннями. (завдання на картках). Сучасні лайнери – зручний … … засіб пересування. Збудована … … телефонна станція. Трава блищала … … росою. Завтра буде … … погода. Навкруги розляглися … … луки. На … … небо зійшов місяць.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |