Головна » Українська мова

Однорідні й неоднорідні означення. Урок з української мови для 8 класу

МЕТА: поглибити й систематизувати знання учнів про однорідні й неоднорідні означення; формувати вміння розрізняти їх у реченнях, доцільно використовувати у власному мовленні, правильно виділяти їх на письмі, виразно читати речення з однорідними й неоднорідними членами, розвивати спостережливість, кмітливість, образне й логічне мислення, творчу уяву; формувати пізнавальну, комунікативну, творчу, соціальну компетентності; виховувати почуття прекрасного, любов до природи.

ТИП УРОКУ:Урок вивчення нового матеріалу.

ОБЛАДНАННЯ:підручник, роздавальні картки.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

ІІ. Визначення емоційної готовності учнів до уроку.

Метод  «Снігова куля» («Земна куля»).

Слово вчителя.  Перед вами на столі – глобус. Передаючи його один одному, висловіть власні побажання людям планети Земля, використовуючи речення з однорідними членами.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Перевірка домашнього завдання.
Творча робота.

Завдання: Складіть три речення з однорідними членами з метою прорекламувати улюблене вами заняття.

ІV. Повідомлення теми й мети уроку.

V. Мотивація навчальної діяльності школярів.

Проблемне завдання. Порівняйте речення, які записані на дошці, і з¢ясуйте, чому в одному випадку між означеннями ставиться кома, а в іншому – ні.

Всіх опанував бадьорий, збуджений настрій.

Під осінніми високими зорями затихають оселі.

¾ Ви бачите, яких знань нам не вистачає. На сьогоднішньому уроці спробуємо вирішити це завдання.

VІ.Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

Робота з підручником.                                                                                       Уважно прочитайте теоретичний матеріал x 23, на стор. 170. Поділіться набутими знаннями у парі.
Виконайте вправу 271 (усно).
Інтерактивна гра «Упіймай означення».

Завдання: На дошці записані речення. Спишіть їх у такій послідовності:

Спочатку – речення з однорідними означеннями, а потім – з неоднорідними. Підкресліть однорідні означення.

Густі кучеряві верби переплелися з гіллям розлогих осокорів. Повільний, журливий спів далеко лунав над луками. Чорна, непроглядна темрява стояла навкруги. Сумними довгими ключами летять у вирій журавлі.

Проблемне запитання.

¾ Чому в 2 та 3 реченнях означення однорідні, а в 1 і 4 – ні?

Коментоване письмо.

Завдання: Виконати вправу 274. Записати речення,розставити розділові знаки, визначити означення однорідні та неоднорідні.

Творче моделювання (Робота в парах).

Завдання: На основі вправи 273 подані речення поширте неоднорідними та однорідними означеннями.

Гра «Хто швидше».

Завдання: Скласти речення з поданими групами прикметників.

Радісна бентежна…   (пора)

Перший шкільний…     (день)

Тихе блакитне…          (небо)

Нестримний, рвучкий…  (вітер)

Бадьорий, збуджений, піднесений…    ( настрій)

Чиста, свіжа, солодка…      (вода)

(Учні по пам¢яті записують речення)

VІІ. Закріплення знань, умінь та навичок учнів

Диференційоване завдання.

Твір-мініатюра «Найкраще місце на землі».

Завдання:  Написати в художньому стилі міні- розповідь з елементами опису, використавши однорідні й неоднорідні означення на тему ««Найкраще місце на землі».

2.Творче конструювання.

Завдання: Доповніть речення однорідними  або неоднорідними означеннями. (завдання на картках).

Сучасні лайнери – зручний …  …  засіб пересування.

Збудована …  …  телефонна станція.

Трава блищала …  …  росою.

Завтра буде …   …  погода.

Навкруги розляглися …  …  луки.

На …   …  небо зійшов місяць.

3.Міні-бесіда.

¾Якою була мета уроку? Чи досягнули ми її?

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

VІІІ. Пояснення домашнього завдання.

Опрацювати правила x23 на стор. 170.
Виконати вправу 276.

 

                                       Творче конструювання.

Завдання: Доповніть речення однорідними  або неоднорідними означеннями. (завдання на картках).

Сучасні лайнери – зручний …  …  засіб пересування.

Збудована …  …  телефонна станція.

Трава блищала …  …  росою.

Завтра буде …   …  погода.

Навкруги розляглися …  …  луки.

На …   …  небо зійшов місяць.

 

                              Творче конструювання.

Завдання: Доповніть речення однорідними  або неоднорідними означеннями. (завдання на картках).

Сучасні лайнери – зручний …  …  засіб пересування.

Збудована …  …  телефонна станція.

Трава блищала …  …  росою.

Завтра буде …   …  погода.

Навкруги розляглися …  …  луки.

На …   …  небо зійшов місяць.

 

                              Творче конструювання.

Завдання: Доповніть речення однорідними  або неоднорідними означеннями. (завдання на картках).

Сучасні лайнери – зручний …  …  засіб пересування.

Збудована …  …  телефонна станція.

Трава блищала …  …  росою.

Завтра буде …   …  погода.

Навкруги розляглися …  …  луки.

На …   …  небо зійшов місяць.

 

                             Творче конструювання.

Завдання: Доповніть речення однорідними  або неоднорідними означеннями. (завдання на картках).

Сучасні лайнери – зручний …  …  засіб пересування.

Збудована …  …  телефонна станція.

Трава блищала …  …  росою.

Завтра буде …   …  погода.

Навкруги розляглися …  …  луки.

На …   …  небо зійшов місяць.


Теги: Жорткіна І.О., означення
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 188/14


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar