Головна » Українська мова |
МЕТА: пояснити відмінність між однорідними і неоднорідними означеннями, формувати вміння розрізняти їх у реченнях, розставляти розділові знаки в реченнях з однорідними означеннями; розвивати увагу, уяву, логічне й образне мислення, пам’ять; виховувати любов до української природи, бережливе ставлення до неї. ТИП УРОКУ: комбінований. ОБЛАДНАННЯ: алгоритм, підручник, роздаткові картки, записи на дошці.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Перевірка домашнього завдання 1. Лінгвістичний диктант Однорідними можуть бути... (головні і другорядні члени речення) Вид перевірки – взаємоперевірка. 2. Робота з мовним матеріалом Із поданих речень випишіть ряди однорідних членів, складаючи їх схеми. Зразок. Свіжа зелень розгойдалась, розгулялась, поплила. Підійде дядько з батогом у руках, уважно обдивиться бублики, калачі, паляниці. ( Морфологічний розбір та за будовою свіжою, холодний)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів 1.Бесіда Якою частиною мови є однорідні члени в останньому реченні? (Якісні, відносні, присвійні) 2. Розподільний диктант Записати слова у три колонки, відповідно до якого розряду за значенням вони належать. Широкий, дерев’яний, Оленчин, стрункий, гарний, зимовий, золотий, весняна, лисячий, братове, бабусина, щаслива.
ІV. Повідомлення теми, мети, постановка проблемного питання. - За якими ознаками слід розрізняти однорідні і неоднорідні означення?
V. Вивчення нового матеріалу Матеріал для спостереження (записано на дошці): Сумними довгими ключами летять у вирій журавлі. І на злість недобрій, темній силі журавлі кричать на небосхилі. (Синтаксичний розбір речення) Бесіда. Які однорідні члени в поданих реченнях? Опрацювання теоретичного матеріалу § 22. Прочитати матеріал параграфа; доповнивши свої знання про однорідні й неоднорідні означення, створити алгоритм. Визначення однорідного й неоднорідного означення. Алгоритм Характеризує предмет за однією і тією самою ознакою
ТАК (однорідне) НІ (неоднорідне)
Стоїть після означуваного слова
ТАК (однорідне) НІ (неоднорідне)
Наступне означення конкретизує, підсилює попереднє
ТАК (однорідне) НІ (неоднорідне)
Вимовляється з перелічувальною інтонацією
ТАК (однорідне) НІ (неоднорідне) VІ. Закріплення матеріалу. Вправа №258 - коментовано Творче завдання. І ряд - Подані речення поширити неоднорідними та однорідними означеннями. Сонячний промінь постукав у... ... вікно. Сонце дивилося з... ... неба. Скласти речення з поданими групами прикметників Радісна бентежна (пора) Чиста, свіжа, солодка (вода) ІІ ряд Подані речення поширити неоднорідними та однорідними означеннями. Навколо нависали... ... хмари. Трава блищала... ... росою. Скласти речення з поданими групами прикметників Перший шкільний(день) Бадьорий, збуджений, піднесений (настрій) ІІІ ряд Подані речення поширити неоднорідними та однорідними означеннями. Завтра буде... ... погода. На... ... небо зійшов місяць. Скласти речення з поданими групами прикметників Тихе блакитне (небо) Нестримний, рвучкий (вітер) Переклад з російської мови Подані слова перекласти українською мовою, скласти з ними речення Утро, воздух, дышать, зимнее, чистый, морозный, приятно. (Зимового ранку приємно дихати чистим морозним повітрям.) - Підкресліть означення. Визначте однорідні вони чи ні.
VІІ. Підсумок уроку. 1. Питання до учнів: Над якою темою працювали на уроці? 2. Оцінювання учнів. VІІІ. Домашнє завдання. Вивчити теоретичний матеріал § 22.
РОЗДАТКОВІ КАРТКИ
І ряд - Подані речення поширити неоднорідними та однорідними означеннями. Сонячний промінь постукав у... ... вікно. Сонце дивилося з... ... неба. Скласти речення з поданими групами прикметників Радісна бентежна (пора) Чиста, свіжа, солодка (вода)
ІІ ряд Подані речення поширити неоднорідними та однорідними означеннями. Навколо нависали... ... хмари. Трава блищала... ... росою. Скласти речення з поданими групами прикметників Перший шкільний(день) Бадьорий, збуджений, піднесений (настрій)
ІІІ ряд Подані речення поширити неоднорідними та однорідними означеннями. Завтра буде... ... погода. На... ... небо зійшов місяць. Скласти речення з поданими групами прикметників Тихе блакитне (небо) Нестримний, рвучкий (вітер)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |