Головна » Українська мова |
Мета: повторити, узагальнити й систематизувати знання учнів про поширені й непоширені звертання, вставні слова (словосполучення, речення), однорідні члени речення, удосконалити вміння знаходити їх в усному й писемному мовленні; удосконалити навички ставити розділові знаки при звертаннях та вставних конструкціях, однорідних членах речення, знаходити та виправляти помилки на вивчені правила; розвивати усне й писемне мовлення, логічне мислення, пам'ять, уміння узагальнювати й систематизувати матеріал, відбирати головне, творчі здібності; виховувати любов до рідного слова, шанобливе ставлення до людей. Тип уроку. Урок повторення, узагальнення й систематизації знань. Обладнання: мультимедійна дошка, підручник. Хід уроку І. Організаційна частина. ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні на уроці ми повинні повторити теми, узагальнити матеріал, щоб добре підготуватися до контрольної роботи, удосконалити навички ставити розділові знаки при звертаннях, вставних конструкціях, однорідних членах речення. Слайд № 1. Епіграфом до уроку я взяла слова П.Г.Тичини: Слово наше рідне! Ти сьогодні зазвучало Як початок, як начало, Як озброєння всім видне, слово наше рідне! Ці слова ми обрали недаремно, бо протягом уроку буде звучати рідне слово. До них повернемося в кінці уроку. ІІІ. Повторення, узагальнення й систематизація найважливіших положень теми. Робота у групах з випереджаючим завданням. ( Діти за складеними проектами повторюють основні теоретичні положення). Сьогодні зранку я спостерігала за тим, як сходило сонце. 3.Слайд № 3. – Указати, чим вони подібні й чим різняться? Козаки заховали списи і взялися до шаблюк. ІV. Виконання практичних завдань і вправ. 1. Слайд № 4. Графічний диктант. - Дані речення записати схемами, проаналізувати та пояснити розділові знаки. Він усе записував: пісні народні, казки й прислів’я. 2.Робота з індивідуальною карткою. Скласти речення за його характеристикою. Картка №1. Речення розповідне, неокличне, стверджувальне, просте, односкладне, БО, поширене, повне, ускладнене вставним словом кажуть, яке вказує на джерело повідомлення. Картка № 2. Речення питальне, неокличне, стверджувальне, просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене поширеним звертанням сину мій єдиний, виражене ім., займ., прикм. 3. Диктант з коментуванням. Прилітайте, ластів’ята, до моєї хати! 4. Синтаксичний розбір речення. У краю придніпровськім ми стрілись з тобою, веселко моя золота. V.Творчі завдання. 1. Гра «Знайди речення» Слайд № 5. - Указати речення, у якому виділені слова не є вставними ( розділові знаки вилучені). Поки живий, я хочу справді жити. 2. Мовознавча вікторина « Незакінчені речення». Слово або сполучення слів, що називає особу або предмет, до якого звертаємося з мовленням називається… 3. «Синтез думок». Слайд № 6. – Прочитайте висловлювання. Доберіть аргументи для підтвердження чи заперечення висловленого. Багато є таємниць у світі, і одна з найбільших з-поміж них – мова. Здається, ми знаємо слово, немовби розуміємо його. Проте все, що закладено в нього упродовж віків, нерідко не можемо певною мірою видобути. Потрібно докласти чимало зусиль, щоб заховане у слові постало перед нами у всій красі, глибині, неповторності ( І. Вихованець). VІ. Підсумки уроку. 1.– Пояснити епіграф уроку. - Чим ускладнена строфа? 2. Рефлексійна анкета. Слайд № 7. На уроці я: дізнався… повторив… навчився… труднощі відчув… я не вмів, а тепер умію… мене захопило… VІІ. Домашнє завдання. 1.Підготуватися до контрольної роботи. 2.Виписати із підручників хімії, історії 8-9 речень із вставними конструкціями. ЛІТЕРАТУРА Глазова О.П. Українська пунктуація: Навчальний посібник. – Х.: Веста: видавництво «Ранок», 2008. – 352 с.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |