Головна » Українська мова

Написання прислівників разом, окремо, через дефіс

Мета: ознайомити учнів з написанням прислівників разом, окремо, через дефіс; формувати вміння знаходити слова з поданими орфограмами  на прикладах речень; формувати самоосвітню компетентність учнів, уміння працювати з додатковими джерелами, подати інформацію для інших; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до величної постаті Кобзаря, вчити знаходити перегук поколінь на основі творів Т.Г.Шевченка.

Тип уроку: урок формування практичних умінь та навичок.

Девіз уроку:

Наша дума, наша пісня

Не вмре, не загине,

От де, люде, наша слава,

Слава України!

        Т.Шевченко

 

ХІД  УРОКУ

 

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП

Слово вчителя:

Уже cтало традицією збиратися родиною з нагоди певних подій. Пройшов рік, відколи ми презентували родинні «Кобзарі», відколи схвильовано звучало слово невмирущого Кобзаря. Нині ми зібралися, щоб поділитися новими подіями, обмінятися новими враженнями. Готуючись до уроку, кожен з любов’ю гортав сторінки священної книги українця – «Кобзаря», підбираючи цитати з творів Т.Шевченка. Отож наше завдання:

по-новому почути і зрозуміти слова Кобзаря;
поділитися враженнями;
удосконалювати орфографічні вміння й навички та навички самоосвітньої роботи;
зростати громадянами, гідними звання українець.

До вашої уваги невеликий цитатник, який стане нам в нагоді під час роботи з текстами над темою «Написання прислівника»; афоризми, що їх підготували ваші товариші; цитати, якими ви обміняєтесь у ході уроку; «Український правопис» та «Практикум з української мови» І.Ющука.

Пропоную  об’єднатися в групи (3-4 чол.) для інтерактивної роботи «асоціативне коло чи гроно» (за бажанням) відповідно до ключових слів, які вам запропоновані.

 

«Кобзар»
Кобзар

 

Визначення спільних ознак до двох слів.
Добір прислівників до спільних слів.
Обговорення гасла уроку

Наша дума, наша пісня

Не вмре, не загине,

От де, люде, наша слава,

Слава України!

Т.Шевченко

Визначення ключових фраз, тем з гасла – «Мозковий штурм»

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Взаємоопитування: написання прислівників;
Колективно: словниковий диктант з коментуванням

Наздогад, голіруч, щогодинно, опівночі, по-справжньому, навдивовижу, абикуди, через силу, навсправжки,  півроку, благословенно, на-гора,будь-де, щодалі, тихоплинно, несказанно, крадькома, без певності, надзвичайно, звідкілясь, десь-не-десь, хтозна-як, навіки.

Індивідуально: знайти групи синонімів.
Індивідуально: словниковий диктант «И, і в кінці прислівників»:

Навік…, почаст…, безвіст…, трох…, по-вовч…, поноч…, опівноч…,          по-дитяч…, анітрох…, поодинц…, нізвідк…, щогодин…, вгор…, абикуди…, по-українськ…, по-латин…, десь-так…, вранці…

 

Індивідуально: робота з «Українським правописом» - написання прислівників разом. Записати на дошці 10 слів, написання яких необхідно запам’ятати. Вміти пояснити.
Індивідуально: опрацювання матеріалу (додаткова інформація - розрізнення складних випадків написання:

На пам’ять (напам’ять)
По новому (по-новому) – Практикум з правопису української мови – п.79; 80 

Відтворення зорової опорної схеми «Написання прислівників» (матеріал попереднього уроку):

 

Разом;
Окремо;
Через дефіс

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

Опрацювати матеріал за «Українським правописом» - п.30; «Практикумом української мови» - п.79,80.
Виписати з «Українського правопису» 15 слів, які пишуться окремо.
Підготувати 5 цитат з творів Т.Шевченка.

 

ВИКОНАННЯ СИСТЕМИ ВПРАВ НА ЗАКРІПЛЕННЯ.

Вправа з ключем (І.Ющук, с.184, вправа 2.) – робота в парі:
Аналіз написання прислівників на основі речень з творів Т.Шевченка:

Залізняк заплакав в/перше з/роду.
Сумно/сумно гайдамаки залізную силу поховали, насипали високу могилу.
Без ворогів можна в світі як/небудь прожити.
І дід, і баба у неділю на призьбі в/двох собі сиділи.
Дніпро геть/геть собі розкинувсь.
Ледве/ледве починало займатись на сході.
Під ним коник вороненький на/силу ступає.

Робота з текстами:

Розвиток мовлення на основі прослуханих цитат.

 

V. ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП. ОЦІНЮВАННЯ.

Зачитування поезії А.Семенюка:

Вернусь в дитинство і пройдуся слідом,

Новим шляхом, яким до школи йдуть.

Найменші дріботять – хто з мамою, хто з дідом,

А є такі, що на авто долають путь.

 

Скрізь -  тротуар, під «зебру» - переходи.

Проносяться легковики без обережності.

Найширша вулиця – також не перешкода.

Цю вулицю назвали Незалежності.

П’ятнадцять літ. Не все зв’язалось чинно.

 

Не раз почуєш: «А як же наші діти?».

Проблеми є. Та знати ми повинні,

Що «альфа» і «омега» - це вчитись, вчитись, вчитись.

Учитись, як державу будувати,

Як вежі зводити і майструвать мости.

Навчитися, як рід свій поважати,

Священну волю й незалежність берегти.

А.Семенюк

 

Бесіда за поезією: актуальність твору і співзвуччя з мотивами творчості Т.Шевченка – «мозковий штурм»:

Зв’язок поколінь;
Вчитись, вчитись (І учітесь, і читайте…);
Боротьба за волю та незалежність;
Державотворення.

Обмін враженнями.  


Теги: Комашко Л.М., прислівник
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 153/22


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar