Головна » Українська мова |
Мета: -поглибити знання учнів про частини мови,їхні значення,морфологічні ознаки,синтаксичну роль,учти розрізняти частини мови,удосконалювати навички використання самостійних і службових частин мови; - розвивати вміння аналізувати мовний матеріал,розвивати усне і писемне мовлення; - виховувати любов до книги,читання Тип уроку: комбінований Обладнання:мультимедійне обладнання,мультимедійна презентація,підручник «Рідна мова»(М.І.Пентилюк 6 кл.) Епіграф: Чи ти задумувавсь,відкіль оті у нашій мові злитки золоті? Як намистинки,диво калинове - ЧАСТИНИ МОВИ! Хід уроку: 1.Слово вчителя.Оголошення теми,мети уроку(на екрані СЛАЙД1,2) 2.Огошення епіграфа уроку(слайд 3) Бесіда: 1) Відомості з яких розділів науки про мову ми вже вивчали в 6-му класі? 2)Що вивчає лексикологія? 3)Що вивчає словотвір?
4.Вивчення нового матеріалу з використанням елементів проблемно-пошукового методу 1)Слайд 4(Морфологія-це……) 2)Учнівські проекти «Частини мови»(9 учнів презентують частини мови,читають уривки вірша Д. Білоуса «Частини мови»,розповідають правило про свою частину мови,вивіщують на дошку А-4( на листку –правило,приклади) з проектом. 3)Слайд 5,6 Таблиця «Самостійні та службові частини мови» (частково-пошуковий метод:знайти ту частину мови,про яку не повідомлялося) 4)Презентація учнем прийменника (А-4 з проектом вивішується на дошку) 5)Бесіда:
- Скільки в українській мові частин мови? - На які групи поділяються частини мови? -Яка частина мови не належить до самостійних чи службових?Чому?
6)Розгляньте схему на форзаці підручника і скажіть,на які ще групи поділяються частини мови?Про що ми ще не сказали?(Про змінні і незмінні частини мови) 5.Виконання вправ на закріплення вивченого 1)Вправа 16 (усно) 2)Розподільний диктант( записати слова у чотири колонки:іменники,прикметники,дієслова,прислівники) Читати,завзято,читанка,восени,розумний,пригоди,любити,молодийписати,письменник,змінює,весело,узимку,наполегливо,автор,герої-чний 3)Робота в парах. Відгадати загадку(записано на дошці):Снігові поля,чорні грачі,хочеш розумним бути- бери та вчи (книга).Визначити частини мови,скласти асоціативне гроно до відгадки. 4)Слайд 7.Переписати речення з екрану,визначити частини мови,підкреслити члени речення. 5) Скласти речення про роль книги в житті людини,визначити частини мови 6.Підсумки уроку. ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ 1)Скільки в українській мові частин мови? · а) чотири · б)десять · в)дванадцять 2)Який розділ науки про мову вивчає частини мови? · а)орфографія · б)синтаксис · в)морфологія 3)Яка з наведених частин мови належить до самостійних? · а)частка · б)іменник · в)вигук 4)Яка з наведених частин мови належить до службових? · а)прийменник · б)прикметни · в)прислівник 5)У якому рядку всі слова – іменники? · а)рух,писати,бігати · б)дія,молодий,життя · в)читання,сміливість 6)Яка частина мови вказує на ознаку предмета? · а)іменник · б)прикметник · в)прислівник 7)На які питання відповідають числівники?
· а)чий?котрий? · б)хто?що? · в)скільки? котрий? 8)Замість якої частини мови вживаються особові займенники? · а)іменників · б)дієслів · в)сполучників 9)Закінчіть речення: Дієслово-самостійна частина мови,яка….. а)означає дію або стан предмета 10)У якому рядку всі частини мови службові? а)іменник,сполучник,прикметник 11)У якому рядку всі слова – дієслова? а)бігти,читанка,малювати; · в)красивий,мудрий,боятися; 12)У якому рядку всі слова-прислівники? а)тиша,тихий,голос; Взаємоперевірка учнями робіт.Оцінювання. 7.Домашнє завдання.Слайд 8
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |