Головна » Українська мова

Конспект уроку з української мови у 8-му класі на тему "Звертання. Вставні слова"

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про звертання, вставні слова (словосполучення, речення), удосконалити уміння виділяти їх у реченні інтонацією і розділовими знаками;

 розвивати зв’язне мовлення, навички роботи в групах, творчі здібності; виховувати почуття поваги і шани до великого поета України Т.Г. Шевченка.

Культурологічна тема: видатні люди України.

Обладнання: автопортрет Тараса Шевченка, репродукції його картин, тести.

Хід уроку.

1.Організаційний момент.

З’ясування емоційної готовності до уроку.

2.Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми будемо працювати над удосконаленням знань про звертання, вставні слова, удосконаленням навичок виділення їх розділовими знаками, вироблятимемо навички правильно вживати звертання і вставні конструкції у своєму мовленні.

Епіграфом до нашого уроку будуть слова

                                    « В Україні своїй,

                                     Славній, вольній, новій,

                                    Ми тебе не забудем, Тарасе!»

Отже, граматичне завдання ми будемо пов’язувати з творчістю  Т.Шевченка. Ім’я цього поета, прозаїка, художника відоме в усьому світі.

3. Повторення, узагальнення, систематизація знань.

1. Створити усне повідомлення на тему: «Вставні конструкції у реченнях».

Завдання до класу. Дати відгук на відповідь товариша.

2. Скласти діалог на тему: «Звертання».

Завдання до класу: дати оцінку діалогу.

4. Виконання тренувальних вправ.

Робота з текстом.

         В історії світової культури Шевченко посідає особливе місце. Природа щедро наділила цього кріпацького сина, по-перше, поетичним генієм, по-друге, талантом художника. До нас дійшло понад двісті сорок поетичних творів Шевченка, а мистецьких олійних картин, акварелей, офортів, малюнків – майже тисяча двісті. За видатні заслуги у гравюрі Шевченку було присвоєно звання академіка.

Завдання до учнів.

Які слова, граматично не зв’язані з членами речення, використані у тексті?
Скільки поетичних творів Шевченка дійшло до нас?
Скільки мистецьких творів Шевченка дійшло до нас?
Яке звання було присвоєно Шевченку за успіхи у гравюрі?

Завдання.

1.Записати речення, пояснити розділові знаки.

Зробити синтаксичний розбір речення.

Мені ж, мій Боже, на землі подай любов, сердечний рай.

2. Пояснювальний диктант.

1.Зоре моя вечірняя, зійди над горою, поговорим тихесенько в неволі з тобою. 2. Чи не покинуть нам, небого, вірші нікчемні віршувати?

3.Нехай, кажуть, гине ледача дитина, коли не зуміла себе шанувать.

4. О Боже мій милий, за що ти караєш її молоду?

Завдання

За репродукціями картин Шевченка скласти речення, використавши звертання чи вставні слова.

 

Робота у групах

Творче завдання.

1 група.

Описати автопортрет Шевченка, використавши вставні слова.

2 група.

Написати розповідь «Не згасне пам’ять про Шевченка».

3 група.

 Згадайте цікавий епізод з біографії Шевченка. На основі цього епізоду скласти розповідь, використавши звертання і вставні слова.

5.Осмислення і узагальнення вивченого.

Діти, ми з вами повторили правила, виконали ряд вправ. А тепер ви виконаєте тести, щоб перевірити рівень ваших знань з цієї теми.

Виконання учнями тестів.

6. Підсумок уроку.

Рефлексія. «Сьогодні на уроці я навчився…»

7. Домашнє завдання

Диференційоване.

1.З «Кобзаря виписати 6 речень з вставними словами чи звертаннями. Одне речення розібрати синтаксично.

(1 група учнів).

2.Написати роздум «На могилі Шевченка» Використати звертання, вставні слова. (2 група учнів).

8. Оцінювання.

Тестові завдання


Теги: Звертання, Скоробагата Н.І., вставні слова
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 941/150


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar