Головна » Українська мова

Як вести розмову. Урок з української мови для 5 класу

Мета: поширювати знання учнів про правила ведення діалогу; формувати вміння складати діалог, вести розмову;   розвивати комунікативні навички школярів; виховувати мовленнєву культуру учнів.

 

Хід уроку

 

І. Мотивація навчання школярів.

1. Організаційний момент.

2. Оголошення теми та мети уроку.

         Метод «Очікувані результати»

         Сьогодні на уроці ми …                                                                     4 хв.

 

         ІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Мікрофон – м’ячик.

         –   Як часто ми спілкуємося?

         –   З ким найчастіше?                                                                          4 хв.

         –   Навіщо ми спілкуємося?

Чи необхідно при спілкуванні користуватися правилами ведення діалогу?
Що таке діалог?  (Обмін думками між двома або кількома особами)

2. Спроба самостійно скласти правила ведення діалогу.                           5 хв.

3. Розглянути правила ведення діалогу, розміщені в підручнику на с. 87.

4. Порівняти правила з підручника з тими, що учні склали самостійно.

5. Дискусія щодо етикету «Чи потрібно дотримуватися етикету?»

У зошит         Етикет – загальноприйняті норми поведінки і правила ввічливості в якому-небудь товаристві.

6. Конкурс між рядами. Який ряд пригадає найбільшу кількість словосполучень

і речень, що виражають привітання, подяку, прощання, побажання, пробачення, і є формами ввічливості.                                                                          4 хв.

                   (Нагорода – аплодисменти)

Фізкультхвилинка

 

7. Записати нове поняття в зошит.

Тавтологія – непередбачене повторення тих самих, спільнокореневих або близьких за значенням слів.

 8. Проблемне питання.

         Як можна уникнути тавтології (невиправданих повторів).

9. Гра «Синоніми»

         Мета гри – розвиток мовлення, збагачення її синонімами.                        4 хв.

         Завдання: Дібрати синоніми до слів і об’єднати їх у пари, трійки.

         ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Творча робота.

         Скласти діалог і обіграти ситуацію, використовуючи форми ввічливості.

         а)  Син пізно повернувся додому, його зустрічає біля дверей матуся.

                 (син і матуся)

б)  Онука з дідусем у крамниці. Дівчина просить дідуся купити їй скакалку.

                 (дідусь, онука, продавець)                                                            9 хв.

         в)  Бабуся з дідусем заходять у тролейбус, а хлопчик сидить біля вікна.

                 (хлопчик, бабуся, дідусь)

2. Прийом «Незакінчені речення».

         Продовжити речення:

         – Сьогодні на уроці …

         – Мені сподобалося …

         – Мені не сподобалося …

         – Найцікавішим було …

         – Завдяки уроку я …

3. Чи виправдалися  очікування?

4. Складання асоціативного грона (асоціативний ряд)

 

                                               знання            радість

                                     

                                      дружба                            життя               

Урок         

                                    творчість                                  зустріч

                                     

         праця                гра             задоволення

 

5.            сподобався урок   

      не сподобався урок

           нейтральне ставлення до уроку

 

6. Оцінювання.

 

ІV. Домашнє завдання:  

§ 22, впр. 205.


Теги: Терехова Н.С., спілкування
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 588/186


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar