Головна » Українська мова

Іменник, як частина мови

Мета:  

сформувати систему знань учнів про іменник як самостійну змінну частину мови;
формувати  загально пізнавальні вміння аналізувати морфологічні функції іменника;                                                  
розвивати логічне мислення, мовленнєво-мислиннєві вміння аналізувати,зіставляти, порівнювати, класифікувати, доводити, обґрунтовувати; виховувати культуру спілкування, доброзичливі відносини між учнями.

Правопис: велика буква і лапки у власних іменниках; кома у складному реченні та між однорідними членами речення.

Тип уроку:  урок формування практичних умінь і навичок з елементами поглиблення, (урок-практикум).

Зміст уроку

1.Епіграф  

                    Неба в’яне просинь, і мете, мете жовтокоса осінь листя золоте.

                                                                                                           Володимир Сосюра

2.Робота в групах. Доповніть клоуз-тест.

      3.Розгадування кросворда.

       З а в д а н н я: вписати в клітинки український переклад поданих нижче російських слів, і у виділеному вертикальному рядку прочитати назву частини мови, яка буде вивчатися впродовж найближчого часу.

*Стремительность

*Падеж

*Имя прилагательное

*Единение

*Роза

*Тризубец

*Шаги

     4.Проблемне завдання і запитання.

    Виберіть правильне написання слів: Орел, орел, «Орел»; Роман, роман; дружба, «Дружба».

     5.Словниковий диктант.

     Взаємоперевірка  з дошки.

     6.Пошуково-дослідницька робота ( робота в парах ).

         З а в д а н н я: розподілити іменники за групами:

назви предметів                        назви  ознак                                   назви дій

Виписати іменники-синоніми.

        Земля, хата, покірність, шикування, кравчиня, посуд, Винниченко, посередник, синь, свіжість, житло, оселя, голубінь, підведення, спостереження, господа, обійстя.

7.Колективна робота.

         З а в д а н н я: з-поміж поданих слів виписати іменники. Позначити морфеми у виділених словах, з першими трьома іменниками скласти і записати словосполучення.

              Гроно, товаришувати, ясний, прекрасно, кетяг, китиця, швидкісний, шлюб, ювелірний, знання, шістнадцять, чергування, вартовий, одруження, тезко, виноград, Дніпро, починати, початок, початковий, початківець.

      8.Творчий диктант.

    Замінити словосполучення і речення іменниками спільного роду.

9.Підсумок уроку.

   Я знаю, що …            .

   Я знаю, як …            .   

   Я знаю, чому …        .

     10.Домашнє завдання: на 7-9 балів - вправа 264;

                                            10-12 балів – вправа 263 , с.145, параграф 19.


Теги: Якимова О.І., іменник
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 129/28


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar