Головна » Українська мова |
Мета: навчальна: поглибити знання учнів про антоніми, навчити визначати їх у реченнях, правильно вживати у мовленні; збагачувати словниковий запас школярів; сформувати комунікативну компетентність; розвивальна: розвивати мовне чуття, інтерес до мови, увагу до лексичних значень слів; виховна:виховувати увагу до слова, потяг до прекрасного. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: картки, роздатковий матеріал.
Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку. Аутотренінг: Девіз уроку: Не просто слухати, а чути! Не просто дивитись, а бачити! Не просто відповідати, а міркувати! Дружно й плідно працювати! Смайл уроку: Пропоную вам обрати «Смайл уроку» серед запропонованих і намалювати його в зошит на полі олівцем. ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Забезпечення емоційної готовності до уроку. На сьогоднішньому уроці я бажаю вам показати свій розум, проявити активність, не втратити гарний настрій. Посміхніться один одному. 2. Перевірка домашнього завдання. - перевірка теоретичного матеріалу Гра «Ти-мені, я-тобі» (учні один одному задають питання). - Перевірка вправи 376, стр. 166. IІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ Вступне слово вчителя Казка про антоніми Жили на одній вулиці по сусідству два хлопчики. І хоч однакові імена мали Антони, були вони зовсім різні. Один низький, інший високий, один добрий, інший злий, один щедрий, інший скупий. Виросли Антони і вирішили подорожувати. Той пішов на південь, а той - на північ. А коли прощалися, один плакав, а інший – сміявся. Не судилося Антонам повернутися в рідне село, і в пам'ять про них люди стали називати протилежні слова …..
До поданих слів дібрати протилежні слова . Прочитати перші літери дібраних слів, з літер ви зізнаєтесь тему нашого уроку.
пасивний—активний день—ніч голосно—тихо песиміст—оптиміст вчений—неук вітчизняний—імпортний багато-- мало Яке слово вийшло? Завдання уроку: - поглибити знання про антоніми; - дізнатися про їхню роль у мовленні; - навчитися добирати антонімічні пари; - закріпити знання про групи слів за значенням.
IV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Як ви гадаєте, що потрібно зробити нам зараз, щоб краще зрозуміти матеріал уроку? Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу стр.162-163. 2. Гра «Скажи без затримки» Учитель називає слова, а учні без затримки по черзі (ланцюжком) називають до них антоніми. У разі затримки — учень вибуває з гри. Активний, хворий, скупий, сучасне, забути, туди, гарячий, чорний, іти, стояти, високий, плакати, працювати, голосно,дешевий, рано,правда, знайшов, миритись, веселий, швидкий, зима, розумний, теплий, будувати, тонкий, широкий. 3. Робота в парах Переписати замінивши підкреслені слова антонімами. Засинає матінка – природа. Відлетіли у теплі краї птахи, і тепер немає кому звеселити самотню берізку. Засмутились дерева. Зі смутком чекають вони дощової холодної ночі. Тихо співають птахи, сумний гамір чути у лісі. Незабаром прийде зима. 4. Виконання вправи 368, стр. 163 ( у дошки)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ІЗ ЗАВДАННЯМ (НА СЛУХ ЗАПАМ’ЯТАТИ АНТОНІМИ) Раз! Два! Працювати перестали І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати, Нумо, вправу починати! Три! Чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П’ять! Шість! Засміялись, Кілька раз понахилялись. Зайчик сонячний до нас Завітав у вільний час. Будем бігати, стрибати, Щоб нам зайчика впіймати. Прудко зайчик утікає І промінчиками грає. Сім! Вісім! Час настав Повернутись нам до справ. Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть, А тепер їх опустіть. Плесніть, діти, кілька раз, За роботу, все гаразд.
V. Виконання вправ на закріплення знань 1. Робота в групах (картки) - Давайте пригадаємо правила роботи в групах. Правила роботи в групах: 1) Працюйте дружно. 2) Слухайте уважно. 3) Дотримуйтесь тиші. 4) Умійте поступатися. - У вас на партах лежать картки із завданням. Ознайомтесь із ним. На виконання цієї роботи дається 1 хв. У кого виникають запитання, піднімайте руку І група 1.Аби день переднювати, а … переночувати. 2.Краще погано їхати, ніж … йти. 3.Добре довго пам’ятається, а … , на щастя, забувається. 4. … спитає, де літо було. ІІ група 1.Брехня стоїть на одній нозі, а … на двох. 2…. диму, мало тепла. 3.Вдень від спеки ховається, а …. від комарів. 4. … - не скач, загубив - не плач. 2. Розгадування кросворда Завдання: вписати у клітинки слова, протилежні за змістом. У виділеному вертикальному стовпчику прочитати слово. 1.Мало (Багато) 2.Раніше (Пізніше) 3. Всерйоз (Жартома) 4. Дешево (Дорого) 5. Увечері (Вранці) 6. Вірно (Невірно) 7. Влітку (Взимку) Відповідь: Антонім.
VІ.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Без антонімів не можна обійтися у нашій мові. Світ тримається на боротьбі протилежностей, як гарно, що люди всі різні, що зима змінює літо, і що після дощику виглядає сонечко, а день перемагає ніч… У мовну скарбницю люди сховали антоніми у загадках, прислів’ях, приказках – де їх тільки не зустрінеш! Відгадайте загадки Чорна корова всіх поборола, а білий віл всіх людей підвів. (Ніч і день.) Золотий пішов, а срібний прийшов. (Сонце, місяць.) Я антонім слова літо, В мене біла, тепла свита, Хоч мороз люблю сама, Адже звуть мене …(зима). На дошці "Дерево пізнання" Учитель: Що нового дізналися на уроці? Чого навчилися? Що найбільше запам'яталося? Які труднощі виникли у вас при виконанні вправ? Що ви порадите однокласникам для подолання труднощів? Учні записують на листочках, читають і приклеюють до дерева. VI. ОЦІНЮВАННЯ Оголошення і виставлення оцінок за урок. Визначення настрою «Смайл»
VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ & 45, стр.162-163 вивчити правила, впр. 370, стр. 164. Повторити &
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |